Obywatel Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Mam w swojej astrze F'94 zimówki 155/75 O kurka - takie ogumienie to miała Dacia 1310 każdy daje na tył byle co,a bezpieczniej jest gorsze mieć z przodu. I tu będę Zibi z Tobą polemizował do upadłego. Po pierwsze primo: 1. Przy FWD przód napędza auto - lepsze opony - lepsza trakcja. 2. Przód steruje autem - lepsze opony lepsza sterowalność. 3. Przód hamuje auto - 65 - 70% siły hamowania to przód. 4. FWD NIE MA SKŁONNOŚCI DO NADSTEROWNOŚCI!!! Uślizg tyłu w aucie przednionapędowym występuje w naprawdę ekstremalnych warunkach. W FWD raczej przód traci przyczepność więc znów kłaniają się opony na przedniej osi. Proszę wyprowadź mnie z błędu jeśli w takowym tkwię   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Uślizg tyłu w aucie przednionapędowym wystąpi jeśli będzie trochę ślisko i na łuku,lub przy hamowaniu wyrzuci ci tył z osi jazdy i pozamiatane.Ta sama zasada jak przy zakładaniu tylko zimowych na przód. Z przodu masz kierownicę,możesz coś zrobić,a tyl trzyma się drogi tylko na dobrych oponach i to nie jest mój wymysl,ale speców z firm oponiarskich. Nie napisałem,że super opony mają być na tyle,ale żeby nie były prawie łyse,a tak to często wygląda u niektórych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339577 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 1. Przy FWD przód napędza auto - lepsze opony - lepsza trakcja. 2. Przód steruje autem - lepsze opony lepsza sterowalność. 3. Przód hamuje auto - 65 - 70% siły hamowania to przód. 4. FWD NIE MA SKŁONNOŚCI DO NADSTEROWNOŚCI!!! Uślizg tyłu w aucie przednionapędowym występuje w naprawdę ekstremalnych warunkach. W FWD raczej przód traci przyczepność więc znów kłaniają się opony na przedniej osi. Oczywiście dobra opona z przodu pomoże przy wyprowadzaniu z poślizgu ale to kiepskie opony z tyłu do tego poślizgu doprowadzą. A chyba lepiej poślizgowi zapobiec niż z niego wychodzić. A tutaj to co mówią o tym panowie ze szkoły-auto http://www.szkola-auto.pl/ Co ciekawe z ankiety wynika, że więcej kierowców założyłoby lepsze opony z przodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Obywatel, wszyscy eksperci i kierowcy np. z ośrodka ADAC radzą lepsze opony mieć z tyłu, niedawno w automaniaku nawet były fajne testy właśnie żeby pokazać dlaczego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Ja nie podważam zdania fachowców ale zastanawiam się czemu tak bardzo optują za lepszymi oponami na tylnej osi skoro to przednia oś rozdaje karty w aucie przednionapędowym. Do tych 4 punktów, które napisałem trzeba by jeszcze dodać, że przednie kapcie musza znosić dużo większe obciążenia niż tylne, co wiąże się z większym ryzykiem uszkodzeń. Nie muszę chyba dodawać, że słabsza, starsza, bardziej zmęczona opona jest na nie bardziej podatna. A propos punktu 4, to jeżdże FWD już jakiś czas i z tego co zaobserwowałem w tych autach raczej ucieka przód niż tył. Jest nawet takie powiedzenie wśród rajdowców, że w FWD na zakręcie to aby przodem trafić a tył sam pojedzie Zawsze mnie zastanawia czemu fachowcy Szkoły Auto wyolbrzymiają problem nadsterowności w przednionapędowcach. Przecież te auta są wybitnie podsterowne. Ale może jestem za głupi i czegoś nie kumam...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 to dla tego, że podsterowność jest bezpieczniejsza, niż nadsterowność. A ta opinia fachowców to nie tylko tych ze szkoły auto, ale przede wszystkim ADAC.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339548 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 specjaliści pewnie mają rację ale ja się z nimi nie zgodzę. ostatnio jechałem do pracy, temperatura około 0. W ostatniej chwilii zdecydowałem że jednak skręce w prawo mimo że miałem ciut za dużą prędkość. Wyniosło mnie przodem mimo że miałem zimówki na przodzie a na tyle kiepskie letnie. Tył podążał za przodem jak po sznurku a przód szalał po całej szerokości ulicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339494 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Nie upraszczałbym tak sprawy gdzie mają być lepsze opony. Dużo zależy od rozkładu ciężaru na osie (ile osób i jaki bagaż przeważnie) w jakim typie nadwozia samochodu i jaki bieżnik mają opony. W kombi np. tył to praktycznie pusta buda z powietrzem. Mnie pouczono łopatologicznie w serwisie, że z dwóch par które mam, na przód mam założyć te opony z dużym klockowatym bieżnikiem, a na tył te z mniejszym bieżnikiem z trzema podłużnymi prostymi rowkami Więc które to są w moim przypadku te lepsze?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 specjaliści pewnie mają rację ale ja się z nimi nie zgodzę. ostatnio jechałem do pracy, temperatura około 0. W ostatniej chwilii zdecydowałem że jednak skręce w prawo mimo że miałem ciut za dużą prędkość. Wyniosło mnie przodem mimo że miałem zimówki na przodzie a na tyle kiepskie letnie. Tył podążał za przodem jak po sznurku a przód szalał po całej szerokości ulicy. No i ja dokładnie o tym mówię. To jest normalne zachowanie samochodu z przednim napedem a nie piruety tyłu z doczepionymi trolejami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 a ja wymieniłem 4 na nowe i to jest najlepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.