Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w swojej astrze F'94 zimówki 155/75

O kurka - takie ogumienie to miała Dacia 1310 :(:D

każdy daje na tył byle co,a bezpieczniej jest gorsze mieć z przodu.

I tu będę Zibi z Tobą polemizował do upadłego. Po pierwsze primo:

1. Przy FWD przód napędza auto - lepsze opony - lepsza trakcja.

2. Przód steruje autem - lepsze opony lepsza sterowalność.

3. Przód hamuje auto - 65 - 70% siły hamowania to przód.

4. FWD NIE MA SKŁONNOŚCI DO NADSTEROWNOŚCI!!! Uślizg tyłu w aucie przednionapędowym występuje w naprawdę ekstremalnych warunkach. W FWD raczej przód traci przyczepność więc znów kłaniają się opony na przedniej osi. Proszę wyprowadź mnie z błędu jeśli w takowym tkwię !!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/
Udostępnij na innych stronach

Uślizg tyłu w aucie przednionapędowym

wystąpi jeśli będzie trochę ślisko i na łuku,lub przy hamowaniu wyrzuci ci tył z osi jazdy i pozamiatane.Ta sama zasada jak przy zakładaniu tylko zimowych na przód.

Z przodu masz kierownicę,możesz coś zrobić,a tyl trzyma się drogi tylko na dobrych oponach i to nie jest mój wymysl,ale speców z firm oponiarskich.

Nie napisałem,że super opony mają być na tyle,ale żeby nie były prawie łyse,a tak to często wygląda u niektórych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339577
Udostępnij na innych stronach

1. Przy FWD przód napędza auto - lepsze opony - lepsza trakcja.

2. Przód steruje autem - lepsze opony lepsza sterowalność.

3. Przód hamuje auto - 65 - 70% siły hamowania to przód.

4. FWD NIE MA SKŁONNOŚCI DO NADSTEROWNOŚCI!!! Uślizg tyłu w aucie przednionapędowym występuje w naprawdę ekstremalnych warunkach. W FWD raczej przód traci przyczepność więc znów kłaniają się opony na przedniej osi.

 

Oczywiście dobra opona z przodu pomoże przy wyprowadzaniu z poślizgu ale to kiepskie opony z tyłu do tego poślizgu doprowadzą. A chyba lepiej poślizgowi zapobiec niż z niego wychodzić.

 

A tutaj to co mówią o tym panowie ze szkoły-auto

http://www.szkola-auto.pl/

Co ciekawe z ankiety wynika, że więcej kierowców założyłoby lepsze opony z przodu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339568
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Obywatel, wszyscy eksperci i kierowcy np. z ośrodka ADAC radzą lepsze opony mieć z tyłu, niedawno w automaniaku nawet były fajne testy właśnie żeby pokazać dlaczego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339565
Udostępnij na innych stronach

Ja nie podważam zdania fachowców ale zastanawiam się czemu tak bardzo optują za lepszymi oponami na tylnej osi skoro to przednia oś rozdaje karty w aucie przednionapędowym. Do tych 4 punktów, które napisałem trzeba by jeszcze dodać, że przednie kapcie musza znosić dużo większe obciążenia niż tylne, co wiąże się z większym ryzykiem uszkodzeń. Nie muszę chyba dodawać, że słabsza, starsza, bardziej zmęczona opona jest na nie bardziej podatna. A propos punktu 4, to jeżdże FWD już jakiś czas i z tego co zaobserwowałem w tych autach raczej ucieka przód niż tył. Jest nawet takie powiedzenie wśród rajdowców, że w FWD na zakręcie to aby przodem trafić a tył sam pojedzie !!! Zawsze mnie zastanawia czemu fachowcy Szkoły Auto wyolbrzymiają problem nadsterowności w przednionapędowcach. Przecież te auta są wybitnie podsterowne. Ale może jestem za głupi i czegoś nie kumam...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339562
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

to dla tego, że podsterowność jest bezpieczniejsza, niż nadsterowność. A ta opinia fachowców to nie tylko tych ze szkoły auto, ale przede wszystkim ADAC.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339548
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

specjaliści pewnie mają rację ale ja się z nimi nie zgodzę.

ostatnio jechałem do pracy, temperatura około 0. W ostatniej chwilii zdecydowałem że jednak skręce w prawo mimo że miałem ciut za dużą prędkość. Wyniosło mnie przodem mimo że miałem zimówki na przodzie a na tyle kiepskie letnie. Tył podążał za przodem jak po sznurku a przód szalał po całej szerokości ulicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339494
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie upraszczałbym tak sprawy gdzie mają być lepsze opony. Dużo zależy od rozkładu ciężaru na osie (ile osób i jaki bagaż przeważnie) w jakim typie nadwozia samochodu i jaki bieżnik mają opony. W kombi np. tył to praktycznie pusta buda z powietrzem.

 

Mnie pouczono łopatologicznie w serwisie, że z dwóch par które mam, na przód mam założyć te opony z dużym klockowatym bieżnikiem, a na tył te z mniejszym bieżnikiem z trzema podłużnymi prostymi rowkami ;p

 

Więc które to są w moim przypadku te lepsze?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339485
Udostępnij na innych stronach

specjaliści pewnie mają rację ale ja się z nimi nie zgodzę.

ostatnio jechałem do pracy, temperatura około 0. W ostatniej chwilii zdecydowałem że jednak skręce w prawo mimo że miałem ciut za dużą prędkość. Wyniosło mnie przodem mimo że miałem zimówki na przodzie a na tyle kiepskie letnie. Tył podążał za przodem jak po sznurku a przód szalał po całej szerokości ulicy.

No i ja dokładnie o tym mówię. To jest normalne zachowanie samochodu z przednim napedem a nie piruety tyłu z doczepionymi trolejami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2433-zasady-bezpiecznego-monta%C5%BCu-opon/#findComment-339484
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności