Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto bez ABS-u, na tylnej osi bębny, korektor w postaci kostki połączonej sprężyną z belką zawieszenia.

Problem z blokowaniem kół tylnej osi powrócił.

Tak jak tamtym razem towarzyszyły temu opady śniegu. Może moja Astra jest uczulona na śnieg hehe Żarty żartami a problem jest.

Po lekkim naciśnięciu hamulca tylne koła zaczęły się wlec a przednie jeszcze się kręciły. Po kilku silnych hamowaniach problem ustąpił.

Jak najbardziej wina leży po stronie Kolektora Siły Hamowania.

Co może być powodem zacinania się tego urządzenia?? (z zewnątrz wygląda na BDB, żadnych korozji)

Płyn hamulcowy może mieć jakąś winę w tym co się dzieje??

 

Czy ktoś wie dokładnie jak działa ten korektor siły hamowania??

Czy jest prawdą ze takie urządzenie reguluje również siłę hamowania osobno na prawe lub lewe koło (np przy wychyleniach na zakrętach). Moim zdaniem NIE ale pewności nie mam.

 

Proszę o jak najwięcej sugestii. Idę ściągać bębny i zobaczyć jak wygląda to w środku

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24404-korektor-si%C5%82y-hamowania/
Udostępnij na innych stronach

A czy stary płyn (ma ponad 3 lata) może być również winny słabemu wyporowi tego tłoczka w korektorze siły hamowania?? (nie piszcie wymień to zobaczysz bo na ten moment nie mam na to czasu:( )

 

Instrukcja ustawienia korektora w/g powyższej instrukcji z linka od kolegi nic mi raczej nie pomoże.

Punkt gdzie zawiesza się 6kg jest nie do wykonania w Astrze.

 

Ktoś zna metodę ustawiania Korektora siły hamowania (sześciokątna kostka połączona sprężyną do belki) w Oplach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24404-korektor-si%C5%82y-hamowania/#findComment-133588
Udostępnij na innych stronach

w kolektorze siły hamowania

... a Ty jesteś uparty jak długouche zwierzątko - popraw tytuł tematu, bo szukajka nigdy nic nie znajdzie na tym forum ....

... to jest jednak korektor, bo koryguje pewne ustawienia ...

... jesli kupisz nowy i założysz to powinno być dobrze ...

urządzenie reguluje również siłę hamowania osobno na prawe lub lewe koło

... jest to złudzenie - jesli z jakiegoś powodu jeden z nich traci parametry - występuje różnica w sile hamowania pomiędzy lewym i prawym kołem ...

... wtedy diagnosta w 99% mówi, że słaby hamulec (lewy/prawy) i delikwent wymienia szczęki, bębny i co tylko ... zamiast sprawdzić korektor ...

... ale prawdą jest, że korektor zmienia siłę hamowania w zależnosci od obciążenia auta ... Pozdro .... :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24404-korektor-si%C5%82y-hamowania/#findComment-133582
Udostępnij na innych stronach

kupie nowy a kto mi go ustawi??

Ten korektor jest DOBRY tylko źle ustawiony(pewien diagnosta przy nim pogrzebał i zaczęło się) . Tył hamuje równo, różnica jest 2% pomiędzy kołami.

W Sam naprawiam do Astry I jest jakaś instrukcja. Sprężyna nie powinna być naciągnięta... a u mnie jest

 

 

PS Poprawiłem temat. W Sam naprawiam Astra II i Zafira jest tylko jedna wzmianka o Kolektorze..., W sam naprawiam Opel Astra I jest Korektor.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24404-korektor-si%C5%82y-hamowania/#findComment-133573
Udostępnij na innych stronach

W Sam naprawiam Astra II i Zafira jest tylko jedna wzmianka o Kolektorze

... to są tłumaczone książki i rzadko robi to ktoś ,,z branży'' ...

 

Ten korektor jest DOBRY tylko źle ustawiony

... ja bym zrobił tak jak jest napisane w ,,sam naprawiam'' str 197/198 ... wszystkie elementy są opisane ... skoro masz naciągniętą sprężynę to jest źle ...

Tył hamuje równo, różnica jest 2% pomiędzy kołami.

... to super - pozostaje eliminacja blokowania kół ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24404-korektor-si%C5%82y-hamowania/#findComment-133570
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak jak w opisie z "Sam naprawiam..."

Test w wciśnięciem pedału hamulca również ok (dźwignia od kolektora poruszyła się).

 

Tylko jest jeszcze jedna nieścisłość. Czy to na zapalonym silniku czy na zgaszonym zakres pracy dźwigni kolektora jest bardzo mały. "Ręcznie" (przy odpiętej sprężynie) tłoczek można poruszyć o jakieś 3 cm a przy hamowaniu pedałem ok 0,5 cm.

Czy ten zakres jest właściwy czy za mały??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24404-korektor-si%C5%82y-hamowania/#findComment-133490
Udostępnij na innych stronach

Czy ten zakres jest właściwy czy za mały??

... pojeździj trochę - może tak ma być - to już bardzo szczegółowe dane i jeśli sie gdzieś natknę to spróbuję Ci dać znać ... Pozdro ... :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24404-korektor-si%C5%82y-hamowania/#findComment-133317
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności