Skocz do zawartości

Pulsujące światło


Rekomendowane odpowiedzi

A u mnie w x20dtl jest cos takiego. Auto chodzi na wolnych obrotach dodam szybko gazu i zswiatla przygasna puszcze gaz tez przygasna trwa to ulamek sekundy w jezdzie czy zmianie biegu jest to samo dzieje sie to w sumie przy dodawaniu gazu lub jego odpuszczaniu. co moze byc powodem??? pasek nie piszczy i sie nie slizga z alternatora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122970
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobnie ale tylko zaraz po odpaleniu.

http://forum.opel24.com/czy-to-akumulator-vt38917,9.htm

ja odpalę autko to widać na zegarach i wyświetlaczu, że po dwóch czy trzech sekundach jakby się rozjaśnia. jak dodam gazu to jest jak u Ciebie.

jak przejadę kawałek to problem znika.

pasek, napinacz i rolki niedawno wymienione.

ostatnio zauważyłam, że jak autko postoi to przy odpalaniu rozrusznik czasem zakręci jakby pół sekundę dłużej. czyżby akumulator do wymiany?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122861
Udostępnij na innych stronach

vista, u Ciebie moim zdaniem to nie jest nic dziwnego, masz silnik diesla, jak odpalasz na zimno grzejesz świece i po odpaleniu też jeszcze przez jakiś czas one grzeją co za tym idzie jest zwiększony pobór prądu do tego jeszcze np dochodzą włączone światła, nawiew, na samo zakręcenie rozrusznikiem też trochę prądu się "zużywa", radio czy coś i dlatego tak się dzieje bo akumulator musi się doładować. Gdyby te objawy występowały cały czas , że przy większych obrotach rosło by napięcie a na wolnych malało no to wtedy najczęściej winny jest regulator napięcia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122608
Udostępnij na innych stronach

dzięki :)

dziś fachowiec ze sklepu z akumulatorami sprawdził i stwierdził, że akumulator trzyma i jest ok ale jak spytałam o ładowanie to powiedział, że bez rewelacji bo 13,6V.

wydaje mi się, że powinno być 14,4V ;/

a więc alternator? mogę to jakoś podratować? napinacz pasek i rolki wymienione. możliwe że trzeba je jakoś podregulować?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122573
Udostępnij na innych stronach

dodawaniu gazu lub jego odpuszczaniu. co moze byc powodem

regulator napięcia

Hmm mierzylem napiecie akumulatora 12,3-12,4 po odpaleniu bez swiatel 14,4-14.3 mijania to samo przy dlugich i 14.3 a po przegazowaniu skoczy do 14.5 spada do 14.3 i sie trzyma w tych granicach wiec regulator raczej ok. Akumulator mam 55Ah!!! Silnik x20dtl:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122497
Udostępnij na innych stronach

ja też jeszcze raz zmierzyłam z kolegą.

na wyłączonym silniku akumulator ma 12,6V.

po włączeniu bez świateł i innych dodatków napięcie ładowania to 13,9V.

jak wszystko odpalę (radio, światła) to spada do 13,5V.

czytałam gdzieś tutaj, że taki spadek (0,4V) jest właściwy.

sprawdziliśmy świeczki na rezystancje i powiedział, że wszystkie są ok.

codziennie robię bardzo krótkie odcinki, około 4km w jedną stronę rano i tyle samo popołudniu.

czasem autko stoi dzień lub dwa w garażu.

i tak od maja tego roku.

zakładam więc że gdyby ładowanie było kiepskie to aku już by zdychał.

czy zatem wartość 12,6V świadczy o tym, że tak się dzieje? czy raczej że jest wystarczająco doładowywany?

znajomy twierdzi, że to nie jest złe ładowanie i nie powinnam się przejmować.

w lecie autko paliło "na dotyk", a teraz zdarzy mu się że rozrusznik przekręci sekundę dłużej (dwa razy).

rozumiem że temperatury są niższe więc może to normalne?

ponoć świece włączają się poniżej 5'C a teraz temperatura często oscyluje wokół tej wartości. jak włączam rano to zygzaczek od grzania tylko mignie mi na pół sekundy.

próbowałam grzać dwa razy przed odpaleniem ale bez widocznego wpływu na proces uruchamiania.

czytałam gdzieś że na starym oprogramowaniu grzanie świec rozpoczyna się za późno więc może dlatego rozrusznik czasem kręci tą sekundę dłużej.

zaznaczam że autko pali i nie mam problemów.

jednak czytając o pompie wolę dmuchać na zimne.

co radzicie?

 

[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 22:02 ]

znalazłam jeszcze ciekawy temat:

http://forum.opel24.com/przygasanie-swiatel-spadek-napiecia-vt13747.htm

co ciekawe mój kolega wspomniał że za kiepskie ładowanie może odpowiadać problem z masą i o dziwo we wspomnianym temacie jest post który mówi:

Witam moj kolega mial podobnyproblem pulsowalo mu wszystko swiatla nawiew wszystko co wlaczone ale czasami przestawalo.Bujal sie ztym kilka miesiecy bo mechanicy stawiali na alternator wymieniali regulator czyscili nowe luty itp.Winna okazala sie masa od aku do silnika po wyczyszczeniu i ponownym przykreceniu problem znikl,wiec moze zacznij od tego.

Koledzy!!!

Musi być zamknięty obwód masowy - tzn. "-" aku" na nadwozie i masa z silnika na nadwozie. Należy przy tym zwrócić szczególną uwagę, aby alternator również był "masowo" podłączony z silnikiem -( czasem zdarza się, że alternator nie ma prawidłowej "masy" z powodu izolacji przez poduszki gumowe w jego mocowaniu na silniku). Dodatkowy (pleciony) przewód miedziany załatwia sprawę.

Powodzenia! :wink:

Witam kolegow tez mam problem z mruganiem swiatel mysle ze to regulator napiecia.Jakie powinno byc ladowanie, umnie bez obciazenia jest 13,7V a z obciazeniem 13,5V .Alternator Bosch 100A.Wie ktos ile taki regulator moze kosztowac i czy wymieniac sam regulator czy razem z diodami?

 

Witam ponownie.Wymienilem caly alternatorktory byl sprawdzony ladowanie na stole14,5v po zamontowaniu do autazas to samo 13,5v.Moze ktos wie co to moze byc? Z gory dziekuje i pozdrawiam

 

Ładowanie opanowane przyczyna slaby styk kabel + z klema akumulatora.Kabel wlozony razem z izolacja w kleme i zcisniety wada fabryczna .Ale mruganie swiatel pozostalo ,jak sie rozgrzeje to jest ok.

a jakie jest te napięcie??

może masa alternator-silnik jest słaba czasem przewód pęka w koszulce i tego nie widać

jeśli można to zaznacz w profilu czy ty facet czy kobitka i jaki silnik masz

w związku z tym spojrzałam na "klemy" i przyznam że jakby żółte i tłustawe.

 

Dołączona grafika

 

chyba poradzę sobie z czyszczeniem ale mam kilka głupich pytań:

 

1. czytałam że w celu oczyszczenia najlepiej polać klemę wrzątkiem, prawda?

papier ścierny odradzają bo ponoć wbija drobinki w ołów, a alternatywa to zdrapywanie nożem. jednak ponoć woda robi to lepiej.

 

2. czy słupek w akumulatorze też mogę oczyścić polewaniem?

 

3. czy jeśli mam polać słupek + to lepiej wyjąć aku z auta bo chyba przecież może dać zwarcie z jakimś elementem?

 

4. czy aby wyjąć aku wystarczy odkręcić klemy?

 

5. na jak długo można odpiąć aku bo chyba coś może się rozkodować (radio, komputer)?

 

6. gdzie szukać tej masy alternator-silnik?

poproszę kolegę aby sprawdził i ewentualnie dołożył mi tą miedzianą plecionkę ale gdyby ktoś mógł wstawić foto w które to miejsce to będę wdzięczna :wino:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122332
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności