Gość kgorka Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 A u mnie w x20dtl jest cos takiego. Auto chodzi na wolnych obrotach dodam szybko gazu i zswiatla przygasna puszcze gaz tez przygasna trwa to ulamek sekundy w jezdzie czy zmianie biegu jest to samo dzieje sie to w sumie przy dodawaniu gazu lub jego odpuszczaniu. co moze byc powodem??? pasek nie piszczy i sie nie slizga z alternatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122970 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 u mnie jest podobnie ale tylko zaraz po odpaleniu. http://forum.opel24.com/czy-to-akumulator-vt38917,9.htm ja odpalę autko to widać na zegarach i wyświetlaczu, że po dwóch czy trzech sekundach jakby się rozjaśnia. jak dodam gazu to jest jak u Ciebie. jak przejadę kawałek to problem znika. pasek, napinacz i rolki niedawno wymienione. ostatnio zauważyłam, że jak autko postoi to przy odpalaniu rozrusznik czasem zakręci jakby pół sekundę dłużej. czyżby akumulator do wymiany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 dodawaniu gazu lub jego odpuszczaniu. co moze byc powodem regulator napięcia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 ale jeśli problem znika po przejechaniu jakiegoś odcinka i występuje tylko na zimnym to też winny jest regulator?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomezzz1 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 vista, u Ciebie moim zdaniem to nie jest nic dziwnego, masz silnik diesla, jak odpalasz na zimno grzejesz świece i po odpaleniu też jeszcze przez jakiś czas one grzeją co za tym idzie jest zwiększony pobór prądu do tego jeszcze np dochodzą włączone światła, nawiew, na samo zakręcenie rozrusznikiem też trochę prądu się "zużywa", radio czy coś i dlatego tak się dzieje bo akumulator musi się doładować. Gdyby te objawy występowały cały czas , że przy większych obrotach rosło by napięcie a na wolnych malało no to wtedy najczęściej winny jest regulator napięcia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122608 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 dzięki dziś fachowiec ze sklepu z akumulatorami sprawdził i stwierdził, że akumulator trzyma i jest ok ale jak spytałam o ładowanie to powiedział, że bez rewelacji bo 13,6V. wydaje mi się, że powinno być 14,4V a więc alternator? mogę to jakoś podratować? napinacz pasek i rolki wymienione. możliwe że trzeba je jakoś podregulować?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 że bez rewelacji bo 13,6V.Więc jednak alternator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 dodawaniu gazu lub jego odpuszczaniu. co moze byc powodem regulator napięcia Hmm mierzylem napiecie akumulatora 12,3-12,4 po odpaleniu bez swiatel 14,4-14.3 mijania to samo przy dlugich i 14.3 a po przegazowaniu skoczy do 14.5 spada do 14.3 i sie trzyma w tych granicach wiec regulator raczej ok. Akumulator mam 55Ah!!! Silnik x20dtl:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 ja też jeszcze raz zmierzyłam z kolegą. na wyłączonym silniku akumulator ma 12,6V. po włączeniu bez świateł i innych dodatków napięcie ładowania to 13,9V. jak wszystko odpalę (radio, światła) to spada do 13,5V. czytałam gdzieś tutaj, że taki spadek (0,4V) jest właściwy. sprawdziliśmy świeczki na rezystancje i powiedział, że wszystkie są ok. codziennie robię bardzo krótkie odcinki, około 4km w jedną stronę rano i tyle samo popołudniu. czasem autko stoi dzień lub dwa w garażu. i tak od maja tego roku. zakładam więc że gdyby ładowanie było kiepskie to aku już by zdychał. czy zatem wartość 12,6V świadczy o tym, że tak się dzieje? czy raczej że jest wystarczająco doładowywany? znajomy twierdzi, że to nie jest złe ładowanie i nie powinnam się przejmować. w lecie autko paliło "na dotyk", a teraz zdarzy mu się że rozrusznik przekręci sekundę dłużej (dwa razy). rozumiem że temperatury są niższe więc może to normalne? ponoć świece włączają się poniżej 5'C a teraz temperatura często oscyluje wokół tej wartości. jak włączam rano to zygzaczek od grzania tylko mignie mi na pół sekundy. próbowałam grzać dwa razy przed odpaleniem ale bez widocznego wpływu na proces uruchamiania. czytałam gdzieś że na starym oprogramowaniu grzanie świec rozpoczyna się za późno więc może dlatego rozrusznik czasem kręci tą sekundę dłużej. zaznaczam że autko pali i nie mam problemów. jednak czytając o pompie wolę dmuchać na zimne. co radzicie? [ Dodano: Czw Lis 26, 2009 22:02 ] znalazłam jeszcze ciekawy temat: http://forum.opel24.com/przygasanie-swiatel-spadek-napiecia-vt13747.htm co ciekawe mój kolega wspomniał że za kiepskie ładowanie może odpowiadać problem z masą i o dziwo we wspomnianym temacie jest post który mówi: Witam moj kolega mial podobnyproblem pulsowalo mu wszystko swiatla nawiew wszystko co wlaczone ale czasami przestawalo.Bujal sie ztym kilka miesiecy bo mechanicy stawiali na alternator wymieniali regulator czyscili nowe luty itp.Winna okazala sie masa od aku do silnika po wyczyszczeniu i ponownym przykreceniu problem znikl,wiec moze zacznij od tego. Koledzy!!! Musi być zamknięty obwód masowy - tzn. "-" aku" na nadwozie i masa z silnika na nadwozie. Należy przy tym zwrócić szczególną uwagę, aby alternator również był "masowo" podłączony z silnikiem -( czasem zdarza się, że alternator nie ma prawidłowej "masy" z powodu izolacji przez poduszki gumowe w jego mocowaniu na silniku). Dodatkowy (pleciony) przewód miedziany załatwia sprawę. Powodzenia! Witam kolegow tez mam problem z mruganiem swiatel mysle ze to regulator napiecia.Jakie powinno byc ladowanie, umnie bez obciazenia jest 13,7V a z obciazeniem 13,5V .Alternator Bosch 100A.Wie ktos ile taki regulator moze kosztowac i czy wymieniac sam regulator czy razem z diodami? Witam ponownie.Wymienilem caly alternatorktory byl sprawdzony ladowanie na stole14,5v po zamontowaniu do autazas to samo 13,5v.Moze ktos wie co to moze byc? Z gory dziekuje i pozdrawiam Ładowanie opanowane przyczyna slaby styk kabel + z klema akumulatora.Kabel wlozony razem z izolacja w kleme i zcisniety wada fabryczna .Ale mruganie swiatel pozostalo ,jak sie rozgrzeje to jest ok. a jakie jest te napięcie?? może masa alternator-silnik jest słaba czasem przewód pęka w koszulce i tego nie widać jeśli można to zaznacz w profilu czy ty facet czy kobitka i jaki silnik masz w związku z tym spojrzałam na "klemy" i przyznam że jakby żółte i tłustawe. chyba poradzę sobie z czyszczeniem ale mam kilka głupich pytań: 1. czytałam że w celu oczyszczenia najlepiej polać klemę wrzątkiem, prawda? papier ścierny odradzają bo ponoć wbija drobinki w ołów, a alternatywa to zdrapywanie nożem. jednak ponoć woda robi to lepiej. 2. czy słupek w akumulatorze też mogę oczyścić polewaniem? 3. czy jeśli mam polać słupek + to lepiej wyjąć aku z auta bo chyba przecież może dać zwarcie z jakimś elementem? 4. czy aby wyjąć aku wystarczy odkręcić klemy? 5. na jak długo można odpiąć aku bo chyba coś może się rozkodować (radio, komputer)? 6. gdzie szukać tej masy alternator-silnik? poproszę kolegę aby sprawdził i ewentualnie dołożył mi tą miedzianą plecionkę ale gdyby ktoś mógł wstawić foto w które to miejsce to będę wdzięczna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-122332 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 U mnie problem z migajacymi swiatlami rozwiazal sie po zalozeniu chipa. Hmmm ciekawe to strasznie jest no ale tak wyszlo. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24584-pulsuj%C4%85ce-%C5%9Bwiat%C5%82o/page/2/#findComment-121633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.