Skocz do zawartości

Opel ASTRA III problem z gwiżdzącą Turbiną

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie Mam ogromny problem jestem szczęśliwym lub nie ... posiadaczem Opla Astry III z 2005r z silnikiem 1.7 TDCI. Przebieg 62 tys podobno . Przed kupnem sprawdzałem autko w salonie Opla z wróciłem uwagę mechanikowi że dziwny nawet głośny świst słyszę z pod silnika , zapytałem czy to turbina powiedział że one tak pracują.

Turbinę słychać od 1tys do 4 tys obrotów im więcej gazu tym głośniejszy świst.

Gdy byłem w innym salonie opla na zmianę oleju , mechanik stwierdził że alternator jest do wymiany , bo świszczy , pojechałem do osiedlowego mechanika i po ściągnięciu alternatora i sprawdzeniu na nowym okazało się że to nie alternator tylko jednak turbina wydaje ten świst. Nie jestem orłem z mechaniki lecz gdy odpięliśmy kabel od turbiny ( wyłączając ją świst ustaje mechanik stwierdził że turbina jest uszkodzona ( regeneracja 2200 :beer: ). Gdy zdjąłem rurę z z zaworu recyrkulacji spalin ERG rura była sucha bez śladu oleju , słyszałem żę jeśli jest olej to turbina jest zepsuta. OGROMNA PROŚBA do was

czy zepsuta jest Turbina , zawór recyrkulacji spalin Czy porostu te turbiny wydają taki dźwięk ?

Jaki koszt regeneracji turbiny czy warto . Proszę o pomoc :wink:

https://forum.opel24.com/topic/24650-opel-astra-iii-problem-z-gwi%C5%BCdz%C4%85c%C4%85-turbin%C4%85/

To normalne że turbiny świszczą, niektóre bardziej, a niektóre mniej. Turbo się regeneruje jak puszcza olej, albo po prostu siądzie czyli stracisz moc :wink: Nie daj się wrobić w regenerację dobrej turbiny!

dokladnie jak Adamus napisal

to chyba Twoj pierwszy turbo diesel

tak ma byc

uszkodzona sprezarka to calkiem inne symptomy

trochę mnie uspokoiłeś , tak jak pisałem nie widać śladu oleju lecz czy turbina powinna świszczeć już od 1 tys obrotów ? i Kiedy będę wiedział że z turbiną coś nie tak ?

[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 17:30 ]