Gość Anonymous Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Witam. Mam pytanie odnosnie napiecia paska rozrzadu. Otoz napiecia dokonuje sie mimosrodowa pompa wody. W ukladzie jest tez napinacz automatyczny, ktory ma korygowac luz paska. Przy naciagu paska pompa, napinacz ma plynna regulacje. Jak go ustawic, poniewaz ma jakby dwa punkty kontrolne (dwa wypusty stale na ktorych moge zatrzymac strzalke elementu wskazujacego). Nie chce zeby napiecie bylo zbyt slabe ani za mocne. Pytanie kolejne. Pompa wody ma swoja uszczelke (oring). Czy warto dodatkowo posmarowac jej kolnierz (poza oringiem) silikonem, czy sama uszczelka wystarczy. Nie moge tego stwierdzic po demontazu czesci, poniewaz wymiana rozrzadu jest obecnie (po uszkodzeniu glowicy) na 200tkm, a poprzednia wymiana peska byla bez zmiany pompy, poniewaz nie bylo w strej pompie oringu tylko sam silikon. Popychacze hydrauliczne. Oczyscilem gniazda i popychacze hydrauliczne z oleju i brudu. Zostaly w gniazdach jeszcze slady nagaru lub zazartego oleju -czy powinienem to wyczyscic do blysku czy mozna tak zostawic do montazu? Jest to wszystko bardziej czyste o jakies 70% niz w momencie demontazu -wczesniej dzialalo w takim stanie. Czy popychacze mozna delikatnie przesmarowac olejem do montarzu w gniazda czy lepiej pozostawic suche i tylko silnik zalac olejem. Po montarzu rozrzadu przekrece kilka razy walem 'na sucho' ale mysle ze pompa oleju i tak nie rozprowadzi oleju do smarowania istotnych punktow. Nie chce wiec zeby sie zatarly popychacze. Jaki okres jest potrzebny do uregulowania pracy zaworow po takiej naprawie? Wystarczy kilka minut do samoczynnej regulacji, czy trzeba to zrobic jakos innaczej? I jeszcze takie pytanie. Jak wiadomo silnik c16se jest bezkolizyjny. Zostala przegrzana glowica. Zostala splanowana. Zakupilem nowa uszczelke -jest tylko jedna grubosc uszczelki -nie ma nadwymiarowej. W zwiazku z tym zawory znajda sie obecnie blizej tloka. Czy moze dojsc do kolizji w przypadku zerwania rozrzadu? Duzo tego ale wole dopytac o szczegoly, nie pracuje na codzien jako mechanik wiec i wiedza z glowy nieco z czasem 'odparowala'. Dziekuje za ewentualne odpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24666-rozrzad-astra-f-c16se-kilka-pytan/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Wstępnie ustawiasz aby napinacz ustawił się tak potem nie za mocno przyłapiesz śruby i dwukrotnie obrócisz wałem korbowym następnie zluzuj śruby i skoryguj do tego ustawienia skręcisz obrócisz jeszcze raz sprawdzisz i jeśli tak zostanie - składasz jeśli inaczej - korygujesz Żadnego silikonu itp., oring ew. możesz zwilżyć czy delikatnie wazeliną itp. Umyj, wypłucz, oczyść i podczas składania możesz śmiało potraktować olejem, oby "szklanek" na sucho nie składać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24666-rozrzad-astra-f-c16se-kilka-pytan/#findComment-131391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Dzieki :thumleft: [ Dodano: Pią Paź 30, 2009 18:35 ] No i znalazlem odpowiedz na wyzej postawione pytanie. Zalozylem dzisiaj glowice. Ustawilem walek rozrzadu tak aby otworzyc zawor na pierwszym cylindrze. Przekrecilem walem korbowym pelen obrot i tlok nie spotkal sie z zaworem. Pozniej dla pewnosci sprawdzilem jeszcze trzeci i to samo. Moj c16se nadal jest bezkolizyjny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24666-rozrzad-astra-f-c16se-kilka-pytan/#findComment-131376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.