Skocz do zawartości

Nie pali - problem z zasilaniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Miesiąc temu kupiłem astrę f z 96 roku z silnikiem c14nz oraz instalacją gazową.

Samochód ma przejechane 250 tysięcy kilometrów.

 

A oto mój problem:

Parę dni po zakupie nie chciała odpalić (nie mogę odpalić na gazie, tylko benzyna), zlokalizowałem usterkę którą okazał się zużyty wtyk przy pompie paliwa z tyłu pod siedzeniem. Pościskałem małym śrubokrętem wtyki, teraz wchodzą ciasno.

 

2 tygodnie spokoju.

 

Parę dni temu podczas ostrego deszczu zaczęła mi przerywać, ale następnego dnia już było OK.

 

Od paru dni miałem coś takiego, że gdy jechałem na benzynie i wcisnąłem gaz do oporu to się dławiła, dusiła i zwalniała, jednak gdy pedał wciskałem płynnie, powoli to silnik wchodził na obroty, wolno, ale wchodził. Na gazie tego efektu nie było.

 

Dziś rano zaskoczenie, nie odpala. Gdy przekręcam kluczyk, słyszę pompę i czuć jak wibruje przez 2-3 sekundy.

Przeczyściłem papierem ściernym elementy rozdzielacza zapłonu, sprawdziłem oporność na kablach WN (wszędzie od 2-4). Wkładałem inne świece...

Odkręciłem ten króciec od zasilania pod maską i podstawiłem słoiczek. Kręciłem rozrusznikiem dobrą minutę (oczywiście w przerwach, nie na raz). W słoiczku sucho...

Myślę sobie - coś nie tak z dopływem benzyny do pompy, wyciągnąłem filtr paliwa, zamiast niego wstawiłem na krótko 10 cm rurki, próbuję odpalić, przy króćcu pod maską nadal sucho...

Sprawdzałem drożność filtra paliwa. Dmuchnąłem w niego, ale musiałem użyć sporo "siły" aby wtłoczyć do niego powietrze. Gdy dmuchałem w 1 króciec, z drugiego wypadała benzyna, ale koloru szaro-czarnego. :lol:

 

Panowie pomóżcie bo ja i akumulator powoli tracimy cierpliwość do tego samochodu.

 

Mam nadzieję, że napisałem wszystko co może Wam się przydać przy "forumowej diagnozie"

 

Z góry dziękuję za wszelkie, nawet najbardziej drobnostkowe wskazówki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24690-nie-pali-problem-z-zasilaniem/
Udostępnij na innych stronach

Jeśli napięcie do pompy paliwa dochodzi to są dwie opcje: spalona pompa paliwowa lub spadł przewód z niej. Zatopiona jest w zbiorniku więc musisz się do niej dostać. Albo też zawalony filtr w zbiorniku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24690-nie-pali-problem-z-zasilaniem/#findComment-131279
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten przewód który kończy się pod siedzeniem z tyłu to dochodzi, pompa przecież pracuje.

 

Filtr w zbiorniku ? Mógłbyś powiedzieć w którym miejscu dokładnie się znajduje ?

 

Astra jeździ od 5 lat na gazie, więc podejrzewam, że w baku często było tylko kilka litrów benzyny. Z tego co wiem, to pompa paliwa była już raz wymieniana.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24690-nie-pali-problem-z-zasilaniem/#findComment-131278
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności