Skocz do zawartości

Astra F '92 - znikł bieg jałowy...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów...

Mam problem z mym astrolotem i bardzo będę wdzięczny za pomoc w zdiagnozowaniu usterki...

Otóż auto ma Astra F '92kombi C20NE +LPG jak do tej pory jeździła... przyzwoicie ale ostatnio silnik nie utrzymuje biegu jałowego, szczególnie gdy jest zimny...

Objawy:

- na zimnym silniku - po przekręceniu załapie i od razu gaśnie, jak się go przygazuje to mam wrażenie jak by nie kręcił na 2 cylindry czy też się zalewał, pracuje nierównomiernie

- na ciepłym silniku - nie wchodzi tak jak kiedyś na obroty, jałowy, hm czasem jest, jednakże przy schodzeniu z obrotów silnik potrafi zgasnąć.

CHECK się nie świeci. Dodam że na LPG silnik pracuje poprawnie.

A i czasem spod deski po ok 10 s. słychać takie 3 piknięcia, choć nie zawsze.

Miał może ktoś podobną sytuację? Bardzo będę wdzięczny za pomoc.

Jak zdiagnozować problem? Błędów silnika jeszcze nie sprawdzałem - mam trochę inne wyprowadzenie przewodów w złączu diagnostycznym a nie chcę za dużo namieszać.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24708-astra-f-92-znik%C5%82-bieg-ja%C5%82owy/
Udostępnij na innych stronach

A ja bym obstawiał przekaźnik układu wtryskowego. Kolega pleban111 napisał, że na LPG chodzi normalnie, a po 10s słychać 3 "piknięcia" - może to ten przekaźnik - ma zaśniedziałe styki na cewce i gdy jest zimno przerywa podawanie napięcia na pompę paliwa. W C20NE ten sam przekaźnik steruje też innymi rzeczami, np. podgrzewaniem sondy lambda. Gdyby winny był silniczek krokowy ten sam problem występowałby też po przełączeniu na LPG. Oczyść najpierw wyprowadzenia tego przekaźnika, sprawdź czy przewody doprowadzone do niego nie są przypadkiem sztukowane, a w ostateczności wymień cały przekaźnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24708-astra-f-92-znik%C5%82-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-131079
Udostępnij na innych stronach

A ja bym obstawiał przekaźnik układu wtryskowego. Kolega pleban111 napisał, że na LPG chodzi normalnie, a po 10s słychać 3 "piknięcia" - może to ten przekaźnik - ma zaśniedziałe styki na cewce i gdy jest zimno przerywa podawanie napięcia na pompę paliwa. W C20NE ten sam przekaźnik steruje też innymi rzeczami, np. podgrzewaniem sondy lambda. Gdyby winny był silniczek krokowy ten sam problem występowałby też po przełączeniu na LPG. Oczyść najpierw wyprowadzenia tego przekaźnika, sprawdź czy przewody doprowadzone do niego nie są przypadkiem sztukowane, a w ostateczności wymień cały przekaźnik.

Witam ponownie...

Kol. egzekta - gdzie szukać tego przekaźnika? W skrzynce z bezpiecznikami?

Co do piśnięcie to jest to dźwięk typowo elektroniczny, podobny do takiego jaki wydawały dawne zegarki elektroniczne... więc na pewno nie są to dźwięki wydawane charakterystyczne dla przekaźnika.

Osobiście podejrzewałem listwę wtryskową ale cóż... sam nie wiem.

 

W jaki sposób sczytać błędy silnika? Interfejsu jeszcze nie posiadam, zaś co do metody "drucikowej" ciężko mi tu się wypowiadać gdyż złącze diagnostyczne mam 10-pin ale te piny są poukładane trochę inaczej niż np. w astrze 1.6.

Ma może ktoś jakiś patent w jaki sposób na bezpiecznie zdiagnozować silnik w tym aucie nie wdając się w większe koszty?

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 10:29 ]

Panowie i Panie...

Ponawiam mą prośbę odnośnie usunięcia przedmiotowej usterki...

Ma może ktoś jakiś pomysł?

Pozdrawiam.

 

Ps. Spokojnych i bezpiecznych świąt W. Ś.

 

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 14:39 ]

Do powyższych usterek dodać mogę iż silnik podczas pracy ba benzynie potrafi "beknąć" tj, nie strzelić w wydech lecz hm... mam wrażenie że za dużo mu się nazbierało w cylindrze...

A i dodatkowo gdy jest zimny lub letni to po gwałtownym dodaniu gazu silnik tak jakby się zalewał, palił na 2 cylindry... i zamiast wchodzić na obroty to z nich spada nawet do 500 obr/min

Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 20:58 ]

Witam ponownie...

Odnośnie przedmiotowej usterki. Cóż samochód naprawił się sam.

Ale trza było trochę na benzynie się pomęczyć. Czyli u podstaw problemu tkwiły 2 ewentualne przyczyny:

1) zapieczone końcówki wtryskiwaczy - możliwe ze po dłuższej jeździe na benzynie się "odetkały"

2) lipna benzyna...

reasumując - chwilowo problem zanikł...

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24708-astra-f-92-znik%C5%82-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-130981
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności