Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Witam, szanownych kolegów, chciałem zapytać o akumulator i nie tylko. Ostatnio na opelscannerze miałem napięcie ładowania 13,5V tak między 1000 do 2000 obrotów, czy nie uważacie że to trochę za mało? Bo cały czas mnie zastanawia czy silnik przy rozruchu nie ma zbyt małych obrotów i tu kolejne pytanie jak można je sprawdzić przy rozruchu może właśnie tym programem. Wężyki też kupiłem przelewowe niestety nie oryginalne i trójniki i przymierzam sie do wymiany bo jeden jest przygrzany od tego metalowego przewodu od wtrysku, pompkę tez już kupiłem do odpowietrzenia układu (jeszcze tylko 2 zaworki zwrotne do tej pompki YATO o których pisał kolega Mariusz_760301). W zasadzie asterka pali w miarę, ale zawsze może być lepiej. Jeszcze jedno pytanko napisane było tutaj o wymianie trawersów co 60000 tyś, ja już mam 164 000, a ile jest faktycznie to nie wiem i dlatego można by się pokusić o wymianę i teraz jechać do Boscha, a jeśli tak to czy jest jakiś zaufany serwis w Wawie, czy jechać do jakiegoś kumatego mechaniora ? Jeszcze jedno pytanko w tym temacie http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=21934&postdays=0&postorder=asc&highlight=soft&start=0 kol. Mariusz_760301 pisze cytat "Przelewy wykluczyłem - bo by odpalił a potem zgasł a tak nie jest - a wszystko inne mam zasilikonowane " czy to oznacza że jakby układ był zapowietrzony przez przelewy to zapaliłby i zaraz zgasł, bo u mnie tego nie ma. Muszę chyba bardziej przyjrzeć się od strony elektrycznej akumulator i rozrusznik. Rozdzieliłem tematycznie z innego tematu/DAROMV6   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Generalnie z tymi przelewami to jest taki objaw jak opisałeś - silnika zapala a potem szybko gaśnie - może dojść jeszcze kilka czynników jak podciśnienie w baku oraz nie trzymający zawór zwrotny na pompie i wtedy podciśnienie może (przy nieszczelnych przelewach) wyciągnąć Ci ON z pompy - wtedy silnik nie zapali. Generalnie (jak pewnie czytałeś) czym szybciej silnik gaśnie tym nieszczelność bliżej pompy. Gdy będziesz miał złe odpowietrzanie baku to też wystąpią problemy ze startem silnika - ciśnienie wytwarzane przez pompę łopatkową (sekcja pompy wtryskowej) jest 0,7 bara - jest ono bardzo ważne bo wspomaga tłoczek przestawiacza kąta wtrysku i jeśli pojawi się jakiś opór od strony zbiornika paliwa to sterowanie to może zostać zaburzone. Akumulator powinien mieć 14,4 V na zaciskach podczas pracy silnika - masz za niskie napięcie - regulator napięcia do wymiany bo zasiarczysz aku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Generalnie z tymi przelewami to jest taki objaw jak opisałeś - silnika zapala a potem szybko gaśnie - może dojść jeszcze kilka czynników jak podciśnienie w baku oraz nie trzymający zawór zwrotny na pompie i wtedy podciśnienie może (przy nieszczelnych przelewach) wyciągnąć Ci ON z pompy - wtedy silnik nie zapali. Generalnie (jak pewnie czytałeś) czym szybciej silnik gaśnie tym nieszczelność bliżej pompy. Gdy będziesz miał złe odpowietrzanie baku to też wystąpią problemy ze startem silnika - ciśnienie wytwarzane przez pompę łopatkową (sekcja pompy wtryskowej) jest 0,7 bara - jest ono bardzo ważne bo wspomaga tłoczek przestawiacza kąta wtrysku i jeśli pojawi się jakiś opór od strony zbiornika paliwa to sterowanie to może zostać zaburzone. Akumulator powinien mieć 14,4 V na zaciskach podczas pracy silnika - masz za niskie napięcie - regulator napięcia do wymiany bo zasiarczysz aku. Właśnie dlatego nie wiem czy na razie ruszać te przelewy chociaż już wszystko mam i jak pisałem wcześniej nie podoba mi się ten przygrzany jeden wężyk przelewowy, ale u mnie nie gaśnie po odpaleniu ( ani razu jak ją mam, a zrobiłem nią 29 000) tylko trzeba tak kręcić 1-3 sekundy żeby załapał a w garażu mam 25 stopni więc ciepło. Piszesz że akumulator powinien mieć 14,4V tylko że jak sprawdzałem swoją asterkę to sprawdzaliśmy jeszcze kumpla i miał podobne napięcie tylko on ma silnik 1.7 ale to nie ma znaczenia i teraz nie wiem czy u niego też jest za mało ? Zaraz idę do samochodu i sprawdzę jeszcze miernikiem na zaciskach. Jeszcze pisałem o trawersach wcześniej, jak myślisz wymieniać je?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Spróbuj sprawdzić napięcie innym miernikiem;-) Przelewy warto wymienić - niedużo pracy a będziesz miał spokój od "złośliwości rzeczy martwych". Brzoza pisał jeszcze o programie grzania świec.... Ja go mam i u mnie nawet przy 25 st. C świece grzeją. Mam czasem podobne objawy ( z tym kręceniem) i wybieram się na korekcję dawki rozruchowej pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Właśnie wróciłem z pomiarów (na razie miernikiem, a możliwe że jeszcze oscyloskop pójdzie w ruch ) ale do rzeczy samochód stał około 5 godzin, pomiar 12,4V (kumpel twierdzi że marny ) za chwile sam zapłon i spadek do 12,2V (sam zapłon, a świece nie grzeją), następnie rozruch i spadek do 9V, kręcił tak 1-1,5s i zaskoczył i pomiar napięcia ładowania 13,8-13,9V, po konsultacji z kumplami może być chociaż mogłoby być trochę lepiej. I chyba od tego zacznę, a jak przyjdą zawory zwrotne do pompki YATO to zrobię przelewy i odpowietrzę układ. Czy te zaworki będą dobre to tak na marginesie http://www.allegro.pl/item669039087_zawor_zwrotny_paliwa_6mm_8mm_10mm_12mm.html jakbyś Mariusz mógł wydać opinię będę wdzięczny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Tak będą dobre - ja wykorzystałem też pompkę "gruszkę" w miejsce jednego zaworka;-) Coś słaby masz ten akumulator nie wyrabia pod obciążeniem - szybko spada do 9 V a to granica (poniżej 10 V) gdzie elektronika zaczyna świrować - w pompie też te spadki będą odczuwalne! Zmierz akumulator opornicą - pomiar pracy pod obciążeniem. Jak masz możliwość to pożycz od kolegi i spróbuj z niego wystartować silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156590 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Tak będą dobre - ja wykorzystałem też pompkę "gruszkę" w miejsce jednego zaworka;-) Coś słaby masz ten akumulator nie wyrabia pod obciążeniem - szybko spada do 9 V a to granica (poniżej 10 V) gdzie elektronika zaczyna świrować - w pompie też te spadki będą odczuwalne! Zmierz akumulator opornicą - pomiar pracy pod obciążeniem. Jak masz możliwość to pożycz od kolegi i spróbuj z niego wystartować silnik. Dzięki wielkie za pomoc, porobię pomiary i dam znać ale chyba jednak zacznę od kupna akumulatora myślę o VARTA http://www.allegro.pl/item664946915_akumulator_12v_74ah_varta_silver_dynamic.html chyba, że jest lepszy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156587 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Varta jest dobra Centra i Bosch też - sprawdź przed kupnem wysokość akumulatora - słyszałem, że z tym mogą być problemy w naszych Opelkach. Nie polecam aku z marketów;-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Napotkałem na mały problem akumulator oryginalny jest niski tzn. ma około 150mm lub 155mm, a wszystkie akumulatory maja wymiary 278x175x175 lub 190. Położyłem kawałem deski o wysokości 20mm na akumulator i jak zamknąłem maskę to niestety dotyka do tej maty wygłuszającej, teraz nie wiadomo czy jak będzie wyższy o te 20-25mm to czy podczas pracy silnika (drgań) nie będzie w padał w rezonans z maską .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156536 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Właśnie o tym pisałem. Musisz poszukać niższego. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.