Skocz do zawartości

Parametry ładowania i wysokość akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

szanownych kolegów, chciałem zapytać o akumulator i nie tylko. Ostatnio na opelscannerze miałem napięcie ładowania 13,5V tak między 1000 do 2000 obrotów, czy nie uważacie że to trochę za mało? Bo cały czas mnie zastanawia czy silnik przy rozruchu nie ma zbyt małych obrotów i tu kolejne pytanie jak można je sprawdzić przy rozruchu może właśnie tym programem. Wężyki też kupiłem przelewowe niestety nie oryginalne i trójniki i przymierzam sie do wymiany bo jeden jest przygrzany od tego metalowego przewodu od wtrysku, pompkę tez już kupiłem do odpowietrzenia układu (jeszcze tylko 2 zaworki zwrotne do tej pompki YATO o których pisał kolega Mariusz_760301). W zasadzie asterka pali w miarę, ale zawsze może być lepiej.

 

Jeszcze jedno pytanko napisane było tutaj o wymianie trawersów co 60000 tyś, ja już mam 164 000, a ile jest faktycznie to nie wiem i dlatego można by się pokusić o wymianę i teraz jechać do Boscha, a jeśli tak to czy jest jakiś zaufany serwis w Wawie, czy jechać do jakiegoś kumatego mechaniora ?

 

Jeszcze jedno pytanko w tym temacie http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=21934&postdays=0&postorder=asc&highlight=soft&start=0

kol. Mariusz_760301 pisze cytat "Przelewy wykluczyłem - bo by odpalił a potem zgasł a tak nie jest - a wszystko inne mam zasilikonowane " czy to oznacza że jakby układ był zapowietrzony przez przelewy to zapaliłby i zaraz zgasł, bo u mnie tego nie ma.

Muszę chyba bardziej przyjrzeć się od strony elektrycznej akumulator i rozrusznik.

 

 

Rozdzieliłem tematycznie z innego tematu/DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Generalnie z tymi przelewami to jest taki objaw jak opisałeś - silnika zapala a potem szybko gaśnie - może dojść jeszcze kilka czynników jak podciśnienie w baku oraz nie trzymający zawór zwrotny na pompie i wtedy podciśnienie może (przy nieszczelnych przelewach) wyciągnąć Ci ON z pompy - wtedy silnik nie zapali.

 

Generalnie (jak pewnie czytałeś) czym szybciej silnik gaśnie tym nieszczelność bliżej pompy.

 

Gdy będziesz miał złe odpowietrzanie baku to też wystąpią problemy ze startem silnika - ciśnienie wytwarzane przez pompę łopatkową (sekcja pompy wtryskowej) jest 0,7 bara - jest ono bardzo ważne bo wspomaga tłoczek przestawiacza kąta wtrysku i jeśli pojawi się jakiś opór od strony zbiornika paliwa to sterowanie to może zostać zaburzone.

 

Akumulator powinien mieć 14,4 V na zaciskach podczas pracy silnika - masz za niskie napięcie - regulator napięcia do wymiany bo zasiarczysz aku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156621
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Generalnie z tymi przelewami to jest taki objaw jak opisałeś - silnika zapala a potem szybko gaśnie - może dojść jeszcze kilka czynników jak podciśnienie w baku oraz nie trzymający zawór zwrotny na pompie i wtedy podciśnienie może (przy nieszczelnych przelewach) wyciągnąć Ci ON z pompy - wtedy silnik nie zapali.

 

Generalnie (jak pewnie czytałeś) czym szybciej silnik gaśnie tym nieszczelność bliżej pompy.

 

Gdy będziesz miał złe odpowietrzanie baku to też wystąpią problemy ze startem silnika - ciśnienie wytwarzane przez pompę łopatkową (sekcja pompy wtryskowej) jest 0,7 bara - jest ono bardzo ważne bo wspomaga tłoczek przestawiacza kąta wtrysku i jeśli pojawi się jakiś opór od strony zbiornika paliwa to sterowanie to może zostać zaburzone.

 

Akumulator powinien mieć 14,4 V na zaciskach podczas pracy silnika - masz za niskie napięcie - regulator napięcia do wymiany bo zasiarczysz aku.

Właśnie dlatego nie wiem czy na razie ruszać te przelewy chociaż już wszystko mam i jak pisałem wcześniej nie podoba mi się ten przygrzany jeden wężyk przelewowy, ale u mnie nie gaśnie po odpaleniu ( ani razu jak ją mam, a zrobiłem nią 29 000) tylko trzeba tak kręcić 1-3 sekundy żeby załapał a w garażu mam 25 stopni więc ciepło. Piszesz że akumulator powinien mieć 14,4V tylko że jak sprawdzałem swoją asterkę to sprawdzaliśmy jeszcze kumpla i miał podobne napięcie tylko on ma silnik 1.7 ale to nie ma znaczenia i teraz nie wiem czy u niego też jest za mało ? Zaraz idę do samochodu i sprawdzę jeszcze miernikiem na zaciskach.

 

Jeszcze pisałem o trawersach wcześniej, jak myślisz wymieniać je?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156610
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Spróbuj sprawdzić napięcie innym miernikiem;-)

 

Przelewy warto wymienić - niedużo pracy a będziesz miał spokój od "złośliwości rzeczy martwych".

 

Brzoza pisał jeszcze o programie grzania świec.... Ja go mam i u mnie nawet przy 25 st. C świece grzeją.

 

Mam czasem podobne objawy ( z tym kręceniem) i wybieram się na korekcję dawki rozruchowej pompy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156593
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Właśnie wróciłem z pomiarów (na razie miernikiem, a możliwe że jeszcze oscyloskop pójdzie w ruch :?:) ale do rzeczy samochód stał około 5 godzin, pomiar 12,4V (kumpel twierdzi że marny ) za chwile sam zapłon i spadek do 12,2V (sam zapłon, a świece nie grzeją), następnie rozruch i spadek do 9V, kręcił tak 1-1,5s i zaskoczył i pomiar napięcia ładowania 13,8-13,9V, po konsultacji z kumplami może być chociaż mogłoby być trochę lepiej.

 

I chyba od tego zacznę, a jak przyjdą zawory zwrotne do pompki YATO to zrobię przelewy i odpowietrzę układ.

 

Czy te zaworki będą dobre to tak na marginesie http://www.allegro.pl/item669039087_zawor_zwrotny_paliwa_6mm_8mm_10mm_12mm.html

jakbyś Mariusz mógł wydać opinię :?: będę wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156592
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Tak będą dobre - ja wykorzystałem też pompkę "gruszkę" w miejsce jednego zaworka;-)

 

Coś słaby masz ten akumulator nie wyrabia pod obciążeniem - szybko spada do 9 V a to granica (poniżej 10 V) gdzie elektronika zaczyna świrować - w pompie też te spadki będą odczuwalne!

 

Zmierz akumulator opornicą - pomiar pracy pod obciążeniem.

Jak masz możliwość to pożycz od kolegi i spróbuj z niego wystartować silnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156590
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak będą dobre - ja wykorzystałem też pompkę "gruszkę" w miejsce jednego zaworka;-)

 

Coś słaby masz ten akumulator nie wyrabia pod obciążeniem - szybko spada do 9 V a to granica (poniżej 10 V) gdzie elektronika zaczyna świrować - w pompie też te spadki będą odczuwalne!

 

Zmierz akumulator opornicą - pomiar pracy pod obciążeniem.

Jak masz możliwość to pożycz od kolegi i spróbuj z niego wystartować silnik.

Dzięki wielkie za pomoc, porobię pomiary i dam znać ale chyba jednak zacznę od kupna akumulatora myślę o VARTA http://www.allegro.pl/item664946915_akumulator_12v_74ah_varta_silver_dynamic.html chyba, że jest lepszy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156587
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Varta jest dobra Centra i Bosch też:?: - sprawdź przed kupnem wysokość akumulatora - słyszałem, że z tym mogą być problemy w naszych Opelkach. Nie polecam aku z marketów;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156559
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Napotkałem na mały problem :?: akumulator oryginalny jest niski tzn. ma około 150mm lub 155mm, a wszystkie akumulatory maja wymiary 278x175x175 lub 190. Położyłem kawałem deski o wysokości 20mm na akumulator i jak zamknąłem maskę to niestety dotyka do tej maty wygłuszającej, teraz nie wiadomo czy jak będzie wyższy o te 20-25mm to czy podczas pracy silnika (drgań) nie będzie w padał w rezonans z maską :?: .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24760-parametry-%C5%82adowania-i-wysoko%C5%9B%C4%87-akumulatora/#findComment-156536
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności