Gość OrkaN Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 przepraszam, że zakładam nowy temat poruszany już w wielu wątkach.....ale przeglądając je strasznie się pogubiłem. I tak: posiadam astrę 1,8 16V ecotec z silnikiem X18XE1. Auto używam od 6-ciu lat do tej pory bez usterkowo. Obecnie mam przebieg 140 000 . Auto zagazowane (zwykły gaz). W ubiegłym roku czyściłem przepustnicę, a latem wymieniłem tłumik końcowy i środkowy. Problem: od kilku dni jak rano odpalam silnik, obroty falują 500-800 obr/min, często auto gaśnie. Podczas jazdy szarpie przy dodawaniu gazu na benzynie (jak puszczę gaz i dodam ponownie - jest ok i nie szarpie). Jak się rozgrzeje to jest ok....... Jazda na gazie przebiega raczej bez problemów.... ale gaz załączam dopiero po nagrzaniu silnika. SERWIS OPEL: dzisiaj poddałem autko testowaniu w serwisie i podobno padł mi komputer. błędy jakie odczytałem to: 0505 - usterka w układzie regulacji biegu jałowego 0120 - czujnik położenia przepustnicy 1515 - ???:)??? Wczoraj był jeszcze inny błąd ale już znikł..... a ja go nie pamiętam.... jest gdzieś zapisany ....poszukam. pytanie do kolegów i koleżanek: co jest u licha? ja podejrzewałem czujnik temperatury, lub uszkodzoną sondę lambda (może nie działa grzałka sondy ???). Teraz nie wiem, co podejrzewać........ a może w sterowniku silnika - komputerze wypaliły się jakieś styki, a może zimny styk, a może........? a tak w ogóle, to pozdrawiam wszystkich!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24897-silnik-szarpie-i-ga%C5%9Bnie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max-ell Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 A może najpierw, jak jest zimny, niech pochodzi na wolnych obrotach jakąś minute-dwie i pojedź. Zobacz czy będzie to samo. U mnie działa. Mam to samo, ale nie chcę mi się wnikać co to jest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24897-silnik-szarpie-i-ga%C5%9Bnie/#findComment-129387 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OrkaN Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 auto na zimnym silniku kuleje i dusi go. jak trochę się rozgrzeje pracuje lepiej, a na gazie to już jest super. [ Dodano: Wto Lis 17, 2009 21:33 ] auto nadal nie pracuje poprawnie na benzynie. poradzicie coś? [ Dodano: Pią Lis 27, 2009 21:31 ] pracą mojego silnika steruje komputer SIMTEC 70 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69324ebf522eaf73.html w środku po otwarciu obudowy ukazał się taki obraz: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c39a029d17adcf7.html w pionie są dwa rzędy wyprowadzeń (36 +2 masy oraz 32 + 3 masy), które łączą się z pinami na zewnątrz obudowy, jak poniżej. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1402ef51e6d3626.html o ile pamiętam po lewej jest opis złącza M i posiada ono 44 piny, po prawej jest opis K i posiada ono 35 pinów. przepraszam, jeśli źle to nazywam. pytanie moje brzmi: - pinów jest w sumie 79. - wyprowadzeń z płytki jest 73. - rozumiem, że niektóre sygnały mogą pojawiać się na kilku pinach. - czy jest taka możliwość, że 4 piny nie są połączone z obwodami wewnątrz komputera? - nie stwierdziłem przejścia pomiędzy nimi a komputerem. są to piny: złącze K nr 15 i 16 złącze M nr 12 i 16 Jest możliwość otworzenia podstawy złącz, ale zatrzaski są strasznie twarde i wygrzane i obawiam się, że mógłbym je połamać. Nie wiem, czy potem dałoby się to złożyć. W jaki sposób rozwiązano połączenie obwodów komputera z tymi pinami? mogły się one przerwać lub zewrzeć i przepalić? proszę o odpowiedź. [ Dodano: Sob Lis 28, 2009 17:14 ] No i dzisiaj rano autko odpaliłem, "czek" zgasł po uruchomieniu silnika Przejechałem około 5 km, i nic żadnego szarpania... silnik pracuje równo. Aż sprawdziłem, czy nie przełączyło na LPG. Ale nie - auto na benzynie ! przełączyłem na gaz i pojechałem tu i tam. Autko zgasiłem a po kilkunastu minutach uruchomiłem ponownie i........ "czek" pali się ale autko pracuje normalnie......no - raz go przydusiło na wyższych obrotach. Kilkukrotnie przełączałem LPG - benzyna i... nadal lampka "czek" świeci się. Silnik pracuje poprawnie, no może w wyższych obrotach trochę nie bardzo. Koledzy, co o tym sądzicie? [ Dodano: Nie Lis 29, 2009 21:06 ] zastanawiam się, czy nierówna praca silnika może mieć związek z zapalającymi się czasami lampkami (jednocześnie) ABS i TC. czy może mieć to związek z podciśnieniem w silniku, z jakąś nieszczelnością w układzie ? [ Dodano: Sro Gru 09, 2009 20:34 ] Silnik nadal nie pracuje poprawnie. Rano na benzynie i na półsprzęgle i po kilku kilometrach już lepiej - silnik nie gaśnie ale pracuje nadal nierówno - dusi go. Przełączenie na gaz i na zimnym niskie obroty i przygasa a rozgrzany po ok 2-4 km już super. od kolegi dostałem coś takiego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1537c667d8cdcb30.html czyli dotyczy to przepływomierza, i tak: 2&3 - zapłon włączony - 0V -------- ja odczytałem 0,05V 2&3 - silnik na biegu jałowym - 0,6V --------- ja odczytałem 0,8V 2&3 - szybkie przegazowanie - 4V -------- ja odczytałem od 2,5V (w chwili dodania gazu ) do 3V a nawet 3,2V przy wysokich obrotach . nie osiągnąłem 4V. To raczej nie wina multimetra........tak myślę. 4&masa - zapłon włączony - 11-14V --------- ja odczytałem 12,7V. pomiary wykonałem na letnim silniku - około 2 godzinki od powrotu do domu (silnik około 40 - 50stopni). Zastanawiam się dlaczego napięcie zasilające przepływkę jest tak niskie......przy wyłączonych światłach i bez obciążenia silnika na jałowym biegu na aku odczytywałem około 14,1V, zaś na obciążonym alternatorze odczytywałem około 13,6-13,8V. Czy odstępstwa odczytanych napięć na przepływce mogą powodować złą pracę silnika? Dlaczego na przepływce zasilanie ma około 12V a na aku w tych samych warunkach i w tym samym czasie jest około 13,8V ? Połączenia mas raczej sprawdzone.....Te co znalazłem. Gdzie się podziały te 2V ? PROSZĘ O OPINIE ....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24897-silnik-szarpie-i-ga%C5%9Bnie/#findComment-128669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Śliwa Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 witam ,mam dokładnie ten sam problem 0120 i 1515 i też mi przerywa. Czy rozwiązał pan już tą zagadkę z tymi błędami ? Właśnie znalazłem to http://forum.opel24.com/astra-18-16v-bledy-vt22599.htm?highlight=1515 jutro będe sprawdzał kabelki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24897-silnik-szarpie-i-ga%C5%9Bnie/#findComment-118963 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 witam niewiem czy dobrze trafiłem ale mam chyba podobny problem wypusciłem się swoim opelkiem w polske i po godzinie jazdy zaczoł mi cos szwankowac poprostu jak zatrzymywałem sie na swiatłach lub innych nakazach za karżdym razem obroty spadały ponizej 500 a nawed silnik gasł odpalał bez problemu przy ruszaniu szarpał niewiem czy to moze cos powarznego a posiadam silnik 1.8 16 v eco tec proszę o pomoc lub porady mam jeszcze jedna sprawe temperatura silnika jest 80 stopni a przy ruszaniu widze ze wydobywa sie białe spaliny jak by był zimny prosze pomocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24897-silnik-szarpie-i-ga%C5%9Bnie/#findComment-117582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OrkaN Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 czujnik położenia wałka rozrządu już kiedyś przerabiałem ( przy okazji wymiany rozrządu ). Mechanicy czarodzieje skręcili całość do kupy ( IZOLACJA BYŁA WYGRZANA I SKRUSZAŁA ) i niby ok. okazało się jednak, że zwarcie tych trzech przewodów spowodowało odcinanie zapłonu - zapalenie czeka _ po przekroczeniu magicznych 3000 obr/min. JA TO SOBIE ZAIZOLOWAŁEM I JEST OK. przypuszczam, że te błędy nie mają nic wspólnego z tym czujnikiem. u mnie problem wygląda w zasadzie następująco: - błąd w układzie regulacji biegu jałowego........ - inaczej to tak, jakbym w starszym aucie nie załączył ssania... czy tak jakoś. w ciągu ostatnich przymrozków auto jest w ruchu codziennie. zapalam na benzynie i trzymam gaz nieznzcznie wciśnięty, po minucie, dwóch jadę sobie a gdy autko się rozgrzewa, przełączam na gaz i śmigam dalej ... CO ODPOWIADA ZA BIEG JAŁOWY SILNIKA? - OCZYWIŚCIE POZA CZUJNIKIEM TEMPERATURY W OBUDOWIE TERMOSTATU - BO TEN DZIAŁA POPRAWNIE. [ Dodano: Pon Mar 22, 2010 22:07 ] Jestem po wymianie komputera - jednostki sterującej silnikiem. Bieg jałowy w porządku, auto nie sprawia takich problemów jak wcześniej ale...: - jakiś miesiąc temu na stałe zapaliła się kontrolka ABS i TC i wcięło ABSy - po wymianie komputera - OK, - wcześniej auto zaczęło czasem i okresowo palić nierówno.... świeca na trzecim cylindrze była czarna i w sadzy. - jeźdząc z uszkodzonym sterownikiem miałem strzała od gazu i padła przepływka....... moja wina, mogłem nie jeżdzić. Więc wymiana sterownika jeśli wykonana by była w grudniu, to przepływka by nie padła a i cewka raczej by działała nadal. Wtedy silnik nie miał tylko wolnych obrotów i pracował równo. Taak więc dobry mechanik był już dawno potrzebny. Napiszę za jakiś czas jaki będzie finał zmagań z astrą. [ Dodano: Wto Maj 04, 2010 21:10 ] Autko naprawione, silnik działa ok. Niesmak jednak pozostał... Asterka sprzedana. Temat zamykam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24897-silnik-szarpie-i-ga%C5%9Bnie/#findComment-116358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.