Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Witam wszystkich! Jestem tu nowy. Zarejestrowalem sie na tym forum, bo przegladajac jego zawartosc napotkalem wiele rzetelnych i sensownych odpowiedzi na problemu roznorakiej natury, a co za tym idize, mam szczera nadzieje, ze ktos bedzie w stanie pomoc i mi. Kilka dni temu kupilem Opla Astre G 2003 rok z silnikiem benz. 1.6 16V Twinport (105KM). Autko sprowadzone jest z Belgii. Po przyjezdzie do domu, zapalila sie kontrolka serwisowa. Po ponownym uruchomieniu silnika, wszystko wrocilo do normy, ale....problem ten zaczal sie pojawiac co kilka uruchomien silnika. Pojechalem wiec na stacje diagnostyczna, gdzie pewien mily Pan oznajmil mi, ze sterownik wskazuje 3 bledy (ktorych on, z poziomu komputera, nie mogl ze sterownika usunac): P1122 (dotyczy czujnika polozenia pedalu gazu), P1550 (uklad elektronicznej przepustnicy) i P1482 (obwod pompy chlodniczej silnika). Facet twierdzi, ze te bledy nie wskazuja na faktyczna awarie (pedal gazu dziala normalnie i chlodzenie z tego co zauwazylem tez), lecz o problem z samym sterownikiem. Czy ktos spotkal sie z czyms takim? Jesli tak, jak temu zaradzic i co to moze dokladnie oznaczac? Z gory dziekuje za odpowiedz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Witaj kolego, Proponuję żebyś skontaktował się z nimi: Elektro-bip. Na 99% jest to sprawa sterownika silnika. Zadzwoń, powiedz co się dzieje i ewentualnie wyślij im komputer do sprawdzenia (sprawdzenie bezpłatne-płacisz tylko za wysyłkę 30 zł pocztex). Czekam na komputer od nich, mojego po naprawie z internetu nie udało się uratować...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/#findComment-129158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Wymianą sterownika to bym się zajął na samym końcu. Najpierw trzeba sprawdzić to na co wskazują błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/#findComment-129024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Jeśli na zimnym silniku wszystko jest w porządku, a z czasem po rozgrzaniu auto przechodzi w tryb serwisowy to na 99% masz walnięty sterownik. Ja miałem jakiś czas temu podobny problem - błąd przepustnicy, błąd pedału gazu i coś jeszcze. Początkowo błąd pojawiał się sporadycznie, ale w miarę upływu czasu coraz częściej i normalna jazda stała się praktycznie niemożliwa. Ja swój sterownik naprawiałem w Zielonej Górze u gościa, który specjalizuje się w naprawach różnego rodzaju sterowników (pompy wtryskowe, skrzynie biegów, silniki) - koszt 400 PLN + przesyłka. Od tamtej pory wszystko działa i mam pisemną 12 miesięczną gwarancję na wykonaną naprawę. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/#findComment-128770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toldek1 Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Kasowanie błędu to nie naprawa! wymiana ECU owszem jednak to ostateczność, błąd P1482 - ty posprawdzałbym przekaźnik i okablowanie wentylatora chłodnicy, P1550 i P1122 mogą być generowane w skutek braku lub niskiego napięcia zasilania czujnika pedału gazu. Przed podjęciem decyzji wymiany ECU sprawdziłbym zasilanie czujnika i kabelki, wartość zasilania czujnika 5V, jeśli kable O.K. i napięcie nie wychodzi z ECU wtedy ster do naprawy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/#findComment-128716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Mike Pt47-112 - faktycznie jest tak jak mowisz. Gdy uruchamiam autko, powiedzmy po nocy, wszystko jest ok. Po przejechaniu jakiegos odcinka drogi, wylaczeniu silnika i w krotkim czasie ponownym uruchomieniu, wlacza sie kontrolka serwisowa. Faktem jest rowniez to, ze z dnia na dzien coraz czesciej sie ona wlacza. Przypuszczam wiec, ze problem bedzie podobny do Twojego. toldek1 - czym mogloby sie objawiac male napiecie czujnika pedalu gazu i blad ukladu elektroniczxnej przepustnicy? Blad z czujnika ukladu chlodniczego silnika przypuszczam, ze skutkowalby jakimis anomaliami z temperatura silnika...?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/#findComment-128617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Ja bym na Twoim miejscu najpierw przeczyścił przepustnicę. Stawiam że po tym zabiegu pozbędziesz się błędów P1122, P1550.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/#findComment-128596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 a ja Ci zycze zebys nie zjadl nerwow i kasy tak jak ja do tej pory, moje auto wyladowalo wlasnie u goscia, ktory wymienia kompy i programuje je od poczatku, coraz lzejszy na portfelu z niepokojem oczekuje na pierwsza jazde , looknij i powiedz czy cos Ci to przypomina http://forum.opel24.com/utrata-mocy-vt38013,9.htm pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24942-problem-zno-wlasnie-czym/#findComment-127244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.