Gość Sargath Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam Temperatura za oknem 7-8 st C silnik do 90-92 st C rozgrzewa sie w miarę poprawnie jadąc w miescie bez stania w korku, ale jak włączę ogrzewanie w samochodzie to temperatura na wskaźniku spada do ok 86-88 st C (mówię około bo poniżej 90 nie mam kresek). Ja wyłącze ogrzewanie znowu się podnosi do 90-92 stC Normalnie zgłupiałem bo na bank wczesniej tak się nie robiło. Jesli chodzi o spalanie to jeszcze nie wiem bo dopiero dzisaj to zauważyłem, a do tankowania jeszcze pół baku. Tydzień temu zmieniałem płyn chłodniczy, ale go odpowietrzyłem - czyli po zalaniu uruchomiłem samochód i poczekałem aż załaczy się wentylator schłodzi i wyłaczy, nastepnie uzupełniłem brakujący płyn. Po tym wszystko było dobrze tzn zrobiłem trasę 100km i nie pamiętam żeby przy ogrzewaniu spadała temperatura na wskaźniku. W ciągu tygodnia samochód urzywała samochód narzeczona i mówiła też że ok ale wiecie kobieta... Dodatkowo czysciłem EGR'a ale to chyba nie ma wpływu. Proszę pomóżcie Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 troszkę myślę że może spadać przecież jest dodatkowa chłodniczka włączona   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-127067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 andrzej_m55, tak jak mówisz, dzwoniłem do serwisu opla, bo jechałem w trasę i ta sprawa bardzo mnie zaniepokoiła i powiedzieli mi że to normalne bo ogrzewanie odbiera do kabiny część ciepła z silnika, dodatkowo jak zmieniałem płyn to ma on lepsze właściwości chłodzenia. Co do odpowietrzenia układu powiedzieli także że profilaktycznie powinno się to zrobić dwukrotnie i najlepiej z uniesionym przodem samochodu, np na małym spadku lub lewarku. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-126623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grezur Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Pozwolę sobie dać małą radę co do odpowietrzania: ja podczas naprawy zaworu EGR zlewałem płyn chłodniczy, jednak po ponownym zalaniu układ był dalej zapowietrzony - płyn zagotował się a wentylator nie włączył. W moim przypadku odpowietrzałem, wykręcając czujnik temperatury z bloku zaworu EGR i dmuchając w zbiornik z płynem chłodniczym, dopóki płyn nie wyleciał przez dziurkę po czujniku. Nieźle się nadmuchałem zanim coś w ogóle poleciało Jednak jeśli w Twoim przypadku wentylator się załącza to raczej jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-124247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grezur Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Pozwolę sobie dać małą radę co do odpowietrzania: ja podczas naprawy zaworu EGR zlewałem płyn chłodniczy, jednak po ponownym zalaniu układ był dalej zapowietrzony - płyn zagotował się a wentylator nie włączył. W moim przypadku odpowietrzałem, wykręcając czujnik temperatury z bloku zaworu EGR i dmuchając w zbiornik z płynem chłodniczym, dopóki płyn nie wyleciał przez dziurkę po czujniku. Nieźle się nadmuchałem zanim coś w ogóle poleciało Jednak jeśli w Twoim przypadku wentylator się załącza to raczej jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-125747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 jeśli bym miał zapowietrzony układ to by mi się przegrzewał, a ja mam wrażenie jakby się nie dogrzewał, ale wszyscy twierdzą że jest ok więc się uspokoiłem chłodnica się nagrzewa więc termostat sie otwiera, węże też są ciepłe, wentylator sie włącza jak na skali jest 98-100 st C więc czujnik też jest ok. tak swoja drogą czym dmuchałeś w zbiornik ? wg mnie to bez sensu odkręcanie czujnika temperatury na egr bo nie jest on w najwyższym punkcie silnika więc nie odpowietrzysz dokładnie w ten sposób, a poza tym układ chłodniczy jest układem otwartym więc nie ma tam ciśnienia i nie odpowietrzysz w ten sposób, jedyna opcja to uruchomienie silnika - wtedy też się załączy pompa wody pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-123749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 jeśli bym miał zapowietrzony układ to by mi się przegrzewał, a ja mam wrażenie jakby się nie dogrzewał, ale wszyscy twierdzą że jest ok więc się uspokoiłem chłodnica się nagrzewa więc termostat sie otwiera, węże też są ciepłe, wentylator sie włącza jak na skali jest 98-100 st C więc czujnik też jest ok. tak swoja drogą czym dmuchałeś w zbiornik ? wg mnie to bez sensu odkręcanie czujnika temperatury na egr bo nie jest on w najwyższym punkcie silnika więc nie odpowietrzysz dokładnie w ten sposób, a poza tym układ chłodniczy jest układem otwartym więc nie ma tam ciśnienia i nie odpowietrzysz w ten sposób, jedyna opcja to uruchomienie silnika - wtedy też się załączy pompa wody pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-125249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grezur Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 jeśli bym miał zapowietrzony układ to by mi się przegrzewał, a ja mam wrażenie jakby się nie dogrzewał Napisałem moją radę odnośnie Twojego poprzedniego posta o odpowietrzaniu układu chłodzenia, a nie odnośnie głównego tematu. tak swoja drogą czym dmuchałeś w zbiornik ? wg mnie to bez sensu odkręcanie czujnika temperatury na egr bo nie jest on w najwyższym punkcie silnika więc nie odpowietrzysz dokładnie w ten sposób, a poza tym układ chłodniczy jest układem otwartym więc nie ma tam ciśnienia i nie odpowietrzysz w ten sposób, jedyna opcja to uruchomienie silnika - wtedy też się załączy pompa wody Sam kiedyś myślałem, że jedyna opcja odpowietrzenia to uruchomienie silnika, dopóki na własnej skórze nie przekonałem się że jest inaczej. Po zalaniu z powrotem płynu uruchomiłem silnik. Płyn zagotował się, termostat nie otworzył a wskazówka była na dole skali - w bloku silnika nie było płynu. Po przedmuchaniu (ustami) płyn wyleciał przez otwór po czujniku wkręciłem czujnik i było OK. Termostat się otworzył a wentylator się załączył. Układ chłodniczy nie jest układem otwartym - podczas pracy silnika tworzy się nadciśnienie co pozwala podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-123726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grezur Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 jeśli bym miał zapowietrzony układ to by mi się przegrzewał, a ja mam wrażenie jakby się nie dogrzewał Napisałem moją radę odnośnie Twojego poprzedniego posta o odpowietrzaniu układu chłodzenia, a nie odnośnie głównego tematu. tak swoja drogą czym dmuchałeś w zbiornik ? wg mnie to bez sensu odkręcanie czujnika temperatury na egr bo nie jest on w najwyższym punkcie silnika więc nie odpowietrzysz dokładnie w ten sposób, a poza tym układ chłodniczy jest układem otwartym więc nie ma tam ciśnienia i nie odpowietrzysz w ten sposób, jedyna opcja to uruchomienie silnika - wtedy też się załączy pompa wody Sam kiedyś myślałem, że jedyna opcja odpowietrzenia to uruchomienie silnika, dopóki na własnej skórze nie przekonałem się że jest inaczej. Po zalaniu z powrotem płynu uruchomiłem silnik. Płyn zagotował się, termostat nie otworzył a wskazówka była na dole skali - w bloku silnika nie było płynu. Po przedmuchaniu (ustami) płyn wyleciał przez otwór po czujniku wkręciłem czujnik i było OK. Termostat się otworzył a wentylator się załączył. Układ chłodniczy nie jest układem otwartym - podczas pracy silnika tworzy się nadciśnienie co pozwala podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-125226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Układ chłodniczy nie jest układem otwartym znasz zasadę układu otwartego np w ogrzewaniu ? jak zrobi się zbyt duże ciśnienie to woda przelewana jest do zbiornika wyrównawczego jak jest płynu za dużo to się poprostu przelewa - tak samo jest w samochodzie zbiorniczek jest zapełniany, a przy nadmiarze wydostaje się płyn przez żółty korek. wkręciłem czujnik i było OK nie twierdzę że tak nie było, ale bardziej wierzę w opcję że przyblokował Ci się termostat i poprostu tym zabiegiem go odblokowałeś sposób odpalenia auta i grzania go do odpalenia wentylatra jest to stary sposób sprawdzony i stosowany przecież przez stacje ASO - nie licze tu wersji z odpowietrznikiem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/#findComment-123653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.