Skocz do zawartości

Temperatura silnika spada jak właczę ogrzewanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Układ chłodniczy nie jest układem otwartym

znasz zasadę układu otwartego np w ogrzewaniu ?

jak zrobi się zbyt duże ciśnienie to woda przelewana jest do zbiornika wyrównawczego jak jest płynu za dużo to się poprostu przelewa - tak samo jest w samochodzie zbiorniczek jest zapełniany, a przy nadmiarze wydostaje się płyn przez żółty korek.

 

wkręciłem czujnik i było OK

nie twierdzę że tak nie było, ale bardziej wierzę w opcję że przyblokował Ci się termostat i poprostu tym zabiegiem go odblokowałeś

 

sposób odpalenia auta i grzania go do odpalenia wentylatra jest to stary sposób sprawdzony i stosowany przecież przez stacje ASO - nie licze tu wersji z odpowietrznikiem.

 

pozdrawiam

 

sposób odpalenia auta i grzania go do odpalenia wentylatra jest to stary sposób sprawdzony i stosowany przecież przez stacje ASO - nie licze tu wersji z odpowietrznikiem.

No niestety w moim przypadku to nie podziałało. No ale dość o moim przypadku bo robimy niepotrzebnego offtopa.

 

Odnośnie ogólnie pojętego układu chłodzenia w samochodzie polecam lekturę: Tej strony. I po przeczytaniu tego tekstu jeszcze bardziej utwierdziłem się w moim przekonaniu, że układ chłodzenia samochodu jest układem zamkniętym. A konkretnie to zdanie:

W nowoczesnych silnikach coraz częściej jest stosowany zamknięty układ chłodzenia. Zamknięty układ chłodzenia różni się od zwykłego układu zmie­nionym wlewem-chłodnicy, zmienioną pokrywą wlewu i zastosowaniem zbiornika wyrównawczego połączonego z chłodnicą. Dzięki zastosowaniu układu zamkniętego, w razie przegrzania silnika, pary z chłodnicy nie są odprowadzane do atmosfery (ubytek cieczy), lecz przewodem do zbiornika wyrównawczego, w którym się skraplają. Podczas stygnięcia silnika skropliny zasysane są do chłodnicy i uzupełniają w niej ciecz. Umożliwia to eksploatację samochodu z płynem o niskiej temperaturze zamarzania w układzie chłodzenia przez cały rok. Ubytki cieczy mogą wówczas powstawać tylko wskutek nieszczelności układu, a nie wskutek odparowania. Ma to i tę dodatkową zaletę, że ciecz nie zmienia swego składu, a więc i temperatury krzepnięcia.

 

A może niech wypowie się ktoś inny na ten temat?

 

Układy w corsie,astrze,vectrze i innych sa to układy cisnieniowe (zamkniete)....w korku jest zwor bezbieczenstwa ktory upuszcza cisnienie po przekroczeniu ok 2.5 Atmosfer silniki w wiekrzosci japonczykow,fordów sa to uklady otwarte (bezcisnieniowe) charakterystyczne jest to iz ze zbiornika płynu wychodzi luzny przewod przez ktory wydostaje sie nadmiar wody a w chłodnicy u gory(przewaznie na srodku jest korek wlewu.

 

nie wiem ale do mnie to jakoś nie przemawia

 

w końcu jak by to był układ zamknięty to nie można by było otworzyć korka zbiornika wyrównawczego w czasie pracy silnika, a tak NIE jest

 

pozdrawiam

 

w końcu jak by to był układ zamknięty to nie można by było otworzyć korka zbiornika wyrównawczego w czasie pracy silnika, a tak NIE jest

Każdy układ zamknięty, w którym krąży ciecz poddawana zmianom temperatury musi mieć zawór bezpieczeństwa, w przypadku samochodu zawór ten jest w korku zbiornika wyrównawczego.

W przypadku wzrostu ciśnienia zawór wypuszcza nadmiar powietrza (lub płynu jeśli temperatura mocno wzrośnie), albo zasysa powietrze, gdy temperatura płynu chłodzącego spada.

I dlatego korka nie zasysa do zbiornika tak bardzo, aby nie można było go odkręcić.

 

Gość Anonymous

Chyba juz wszystko zostalo powiedziane, w kazdym razie to chyba normalne ze jak ogrzewasz kabine to chlodzisz silnik, bo cieplo z niego wali ci po twarzy.

O ile dobrze kojarze to w samochodach rajdowych maja wlaczone ogrzewanko na full wlasnie zeby zbic temp silnika ;p

 

w samochodach rajdowych maja wlaczone ogrzewanko na full wlasnie zeby zbic temp silnika

Nie wiem czy tak jest ale taką metodę stosuje się w przypadku przegrzania sie silnika podczas jazdy w korkach.

Ogrzewanie na maksa, środkowe kratki nawiewu zamknięte, zewnętrzne ustawione w kierunku okien, szyby w dół i chłodzenie silnika zapewnione.

 

tak jak pisze rafaln1 robilem w swoim starym golfie II jak mi sie spalil pierwszy bieg wiatraka stojac w korku. Ale wtedy parowa niemilosierna

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności