Gość Sargath Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Układ chłodniczy nie jest układem otwartym znasz zasadę układu otwartego np w ogrzewaniu ? jak zrobi się zbyt duże ciśnienie to woda przelewana jest do zbiornika wyrównawczego jak jest płynu za dużo to się poprostu przelewa - tak samo jest w samochodzie zbiorniczek jest zapełniany, a przy nadmiarze wydostaje się płyn przez żółty korek. wkręciłem czujnik i było OK nie twierdzę że tak nie było, ale bardziej wierzę w opcję że przyblokował Ci się termostat i poprostu tym zabiegiem go odblokowałeś sposób odpalenia auta i grzania go do odpalenia wentylatra jest to stary sposób sprawdzony i stosowany przecież przez stacje ASO - nie licze tu wersji z odpowietrznikiem. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-125153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grezur Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 sposób odpalenia auta i grzania go do odpalenia wentylatra jest to stary sposób sprawdzony i stosowany przecież przez stacje ASO - nie licze tu wersji z odpowietrznikiem. No niestety w moim przypadku to nie podziałało. No ale dość o moim przypadku bo robimy niepotrzebnego offtopa. Odnośnie ogólnie pojętego układu chłodzenia w samochodzie polecam lekturę: Tej strony. I po przeczytaniu tego tekstu jeszcze bardziej utwierdziłem się w moim przekonaniu, że układ chłodzenia samochodu jest układem zamkniętym. A konkretnie to zdanie: W nowoczesnych silnikach coraz częściej jest stosowany zamknięty układ chłodzenia. Zamknięty układ chłodzenia różni się od zwykłego układu zmienionym wlewem-chłodnicy, zmienioną pokrywą wlewu i zastosowaniem zbiornika wyrównawczego połączonego z chłodnicą. Dzięki zastosowaniu układu zamkniętego, w razie przegrzania silnika, pary z chłodnicy nie są odprowadzane do atmosfery (ubytek cieczy), lecz przewodem do zbiornika wyrównawczego, w którym się skraplają. Podczas stygnięcia silnika skropliny zasysane są do chłodnicy i uzupełniają w niej ciecz. Umożliwia to eksploatację samochodu z płynem o niskiej temperaturze zamarzania w układzie chłodzenia przez cały rok. Ubytki cieczy mogą wówczas powstawać tylko wskutek nieszczelności układu, a nie wskutek odparowania. Ma to i tę dodatkową zaletę, że ciecz nie zmienia swego składu, a więc i temperatury krzepnięcia. A może niech wypowie się ktoś inny na ten temat?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-122704 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Układy w corsie,astrze,vectrze i innych sa to układy cisnieniowe (zamkniete)....w korku jest zwor bezbieczenstwa ktory upuszcza cisnienie po przekroczeniu ok 2.5 Atmosfer silniki w wiekrzosci japonczykow,fordów sa to uklady otwarte (bezcisnieniowe) charakterystyczne jest to iz ze zbiornika płynu wychodzi luzny przewod przez ktory wydostaje sie nadmiar wody a w chłodnicy u gory(przewaznie na srodku jest korek wlewu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-122075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 nie wiem ale do mnie to jakoś nie przemawia w końcu jak by to był układ zamknięty to nie można by było otworzyć korka zbiornika wyrównawczego w czasie pracy silnika, a tak NIE jest pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-121374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Sargath, to nie tak w korku są zaworki i nie masz aż takiego ciśnienia by nie można było odkręcić korka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-121305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 w końcu jak by to był układ zamknięty to nie można by było otworzyć korka zbiornika wyrównawczego w czasie pracy silnika, a tak NIE jest Każdy układ zamknięty, w którym krąży ciecz poddawana zmianom temperatury musi mieć zawór bezpieczeństwa, w przypadku samochodu zawór ten jest w korku zbiornika wyrównawczego. W przypadku wzrostu ciśnienia zawór wypuszcza nadmiar powietrza (lub płynu jeśli temperatura mocno wzrośnie), albo zasysa powietrze, gdy temperatura płynu chłodzącego spada. I dlatego korka nie zasysa do zbiornika tak bardzo, aby nie można było go odkręcić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-121286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Chyba juz wszystko zostalo powiedziane, w kazdym razie to chyba normalne ze jak ogrzewasz kabine to chlodzisz silnik, bo cieplo z niego wali ci po twarzy. O ile dobrze kojarze to w samochodach rajdowych maja wlaczone ogrzewanko na full wlasnie zeby zbic temp silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-121165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 w samochodach rajdowych maja wlaczone ogrzewanko na full wlasnie zeby zbic temp silnika Nie wiem czy tak jest ale taką metodę stosuje się w przypadku przegrzania sie silnika podczas jazdy w korkach. Ogrzewanie na maksa, środkowe kratki nawiewu zamknięte, zewnętrzne ustawione w kierunku okien, szyby w dół i chłodzenie silnika zapewnione.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-121163 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crater Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 tak jak pisze rafaln1 robilem w swoim starym golfie II jak mi sie spalil pierwszy bieg wiatraka stojac w korku. Ale wtedy parowa niemilosierna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25160-temperatura-silnika-spada-jak-w%C5%82acz%C4%99-ogrzewanie/page/2/#findComment-119462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.