Gość Anonymous Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Witam, Mam następujący problem z silnikiem 1.7DTL w astrze II:(. Przeprowadziłem wymianę uszczelki i pierścieni i wszystko skręciłem, zakładając stary pasek rozrządu (który miał z góra 5tys przebiegu) Samochód po paru próbach odpalania (3 próby po ok 10 sek) w końcu zapalił i chodzić przez kilka sek normalnie aż w końcu coś zaczęlo w nim trzeszczeć, tak jakby coś skrobało. Zgasiłem więc silnik, aby zbadać sytuację. W końcu wykonałem próbę kolejnego odpalenia, ale już się nie udało uruchomić. No i coś trzeszczy tak jakby coś tarło wzajemnie. Rozkręciłem ponownie silnik - tłoki i pierścienie OK, cylindry też. Jak kręcę wałem głównym nic nie trzeszczy. Pytanie co może być przyczyną?: - jakieś łożysko - pompa wodna - pompa wtryskowa - zbyt mocno naciągnięty pasek rozrządu coś popsuł (ale był ustawiony w pozycji used) - coś innego Czekam na propozycję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25191-problem-z-silnikiem-po-ma%C5%82ym-remoncie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karlek0188 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 hmm ja miałem podobnie kiedys ze jechałe sobie cos 2 razy sgrzytneło i auto juz nie odpaliło, a to prze pompe wodna która siadał i zarazem tez zawory i popychacze siadły moze zawory ci siadły i popychacza jak mówisz ze sgrzytneło...bo umnie tez sgrzytneło ale to tylko przypuszczenia musisz na warsztat jechac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25191-problem-z-silnikiem-po-ma%C5%82ym-remoncie/#findComment-126745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Hmm pompa wodna ma wyraźnie wyrobione łożysko - ale czy ono tak mogło dawać wydźwięk tarcia metalicznych części ? No i ledwo mogłem kręcić wałem korbowym, bo ciężko szło i tak jakby coś drapało i blokowało - dosłownie jakby coś w środku się posypało. zarazem tez zawory i popychacze siadły moze zawory ci siadły i popychacza jak mówisz ze sgrzytneło.. Pytanie czemu mogły pójść - czyżby przez lekko przesunięty rozrząd??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25191-problem-z-silnikiem-po-ma%C5%82ym-remoncie/#findComment-126717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 a dobrałeś odpowiednią uszczelkę pod głowicę ? są 3 wysokości i dobiera się w zależności ile tłoki wystają z bloku zarówna zła uszczelka jak i przestawiony rozrząd prowadzą do zagłady tego silnika pompę cieczy wymień   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25191-problem-z-silnikiem-po-ma%C5%82ym-remoncie/#findComment-126655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Uszczelka była dobierana wg tłoka. Jutro sprawdzę zawory czy są pokrzywione bo tak wzrokowo nie widać. Pytanie w jaki sposób ustawić dobrze rozrząd?? - bo w sumie go nie ustawiałem a jedynie ustawiłem dokładnie tak jak było wcześniej. No i drugie pytanie, przypuśćmy, że rozrząd był przestawiony, to czemu podczas kręcenia rozrusznikiem nic się nie działo, a gdy silnik zaczął palić zaczęło trzeć i to po paru sekundach??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25191-problem-z-silnikiem-po-ma%C5%82ym-remoncie/#findComment-126647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu 76* Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 A może jednak pasek rozrządu przeskoczył jak zapaliłeś? Za słabo naciągnięty?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25191-problem-z-silnikiem-po-ma%C5%82ym-remoncie/#findComment-126130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Silnik skręciłem i odpalił - żadnych stuków nie ma, a koło głowicy i zaworów nic nie grzebałem. Jedyny problem to dosyć długo trzeba kręcić, żeby zapalił - jak zimny z 5 sek a jak gorący to ok 1 sek - a nie jak dawniej praktycznie odrazu. Czy to może być wina źle ustawionego rozrządu?? Rozrząd ustawiałaem przy pomocy klucza zegarowego ale nie wiem czy do końca poprawnie. Z góry dzięki za sugestie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25191-problem-z-silnikiem-po-ma%C5%82ym-remoncie/#findComment-126050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.