misiek24242 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 jak powinien dzialac zawór EGR w astrze 1,7 dti czy mozna go w jakis sposob sprawdzic przy zdemontowanym z samochodu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek24242 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 jak powinien dzialac zawór EGR w astrze 1,7 dti czy mozna go w jakis sposob sprawdzic przy zdemontowanym z samochodu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125735 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Hmm zawór EGR ten nie powinien mieć w sobie żadnego oleju (np pochodzącego z pompy vaccum) ani też innego syfu no i powinien mieć dobrą membranę. A sprawdzić można podając jakieś sprężone powietrze Jak się przesuwa i nie przepuszcza powietrze to jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Hmm zawór EGR ten nie powinien mieć w sobie żadnego oleju (np pochodzącego z pompy vaccum) ani też innego syfu no i powinien mieć dobrą membranę. A sprawdzić można podając jakieś sprężone powietrze Jak się przesuwa i nie przepuszcza powietrze to jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125437 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam. Szczelność zaworu EGR najlepiej sprawdzi vakuometrem. Podłączasz przewód do EGR następnie trójnik pod jedne wyjście zakładasz vakuometr pod drugie większą strzykawkę przed którą zakładasz zawór zwrotny, wówczas wyciągasz powietrze z egr i sprawdzasz czy działa i widzisz na zegarze czy spada podciśnienie. Jeśli nie to membrana jest cała. To jest metoda jeśli ma się vakuometr, jeśli nie posiadasz to wciśnij grzybek egr-u do środka i zatkaj palcem ten króciec gdzie podłączasz przewód i puść grzybek powinien się trochę cofną ale nie do końca to membrana jest cała. Ten zawór działa wówczas jak jest podciśnienie czyli wyciągasz z niego powietrze a nie wtłaczasz i oczywiście jest zawsze w sadzy ze spalin.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam. Szczelność zaworu EGR najlepiej sprawdzi vakuometrem. Podłączasz przewód do EGR następnie trójnik pod jedne wyjście zakładasz vakuometr pod drugie większą strzykawkę przed którą zakładasz zawór zwrotny, wówczas wyciągasz powietrze z egr i sprawdzasz czy działa i widzisz na zegarze czy spada podciśnienie. Jeśli nie to membrana jest cała. To jest metoda jeśli ma się vakuometr, jeśli nie posiadasz to wciśnij grzybek egr-u do środka i zatkaj palcem ten króciec gdzie podłączasz przewód i puść grzybek powinien się trochę cofną ale nie do końca to membrana jest cała. Ten zawór działa wówczas jak jest podciśnienie czyli wyciągasz z niego powietrze a nie wtłaczasz i oczywiście jest zawsze w sadzy ze spalin.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek24242 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 a jesl zasam lub bede tłoczyl powietrze ustami w te wejscia i grzybek sie nie rusza i jesli recznie spróbuje przepchnac grzybek a on nie drgnie tzn ze nie dziala   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek24242 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 a jesl zasam lub bede tłoczyl powietrze ustami w te wejscia i grzybek sie nie rusza i jesli recznie spróbuje przepchnac grzybek a on nie drgnie tzn ze nie dziala   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Właśnie tak. Potraktuj go WD40 (do środka z obu stron) przeczyścisz go tak właśnie i wylej zawartość syfu a potem benzyną ekstrakcyjną też do środka (szybko odparuje) i wylej zawartość powinien się ruszyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Właśnie tak. Potraktuj go WD40 (do środka z obu stron) przeczyścisz go tak właśnie i wylej zawartość syfu a potem benzyną ekstrakcyjną też do środka (szybko odparuje) i wylej zawartość powinien się ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.