Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jak powinien dzialac zawór EGR w astrze 1,7 dti czy mozna go w jakis sposob sprawdzic przy zdemontowanym z samochodu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jak powinien dzialac zawór EGR w astrze 1,7 dti czy mozna go w jakis sposob sprawdzic przy zdemontowanym z samochodu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125735
Udostępnij na innych stronach

Hmm zawór EGR ten nie powinien mieć w sobie żadnego oleju (np pochodzącego z pompy vaccum) ani też innego syfu no i powinien mieć dobrą membranę. A sprawdzić można podając jakieś sprężone powietrze :beer: Jak się przesuwa i nie przepuszcza powietrze to jest OK. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123937
Udostępnij na innych stronach

Hmm zawór EGR ten nie powinien mieć w sobie żadnego oleju (np pochodzącego z pompy vaccum) ani też innego syfu no i powinien mieć dobrą membranę. A sprawdzić można podając jakieś sprężone powietrze :beer: Jak się przesuwa i nie przepuszcza powietrze to jest OK. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125437
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szczelność zaworu EGR najlepiej sprawdzi vakuometrem. Podłączasz przewód do EGR następnie trójnik pod jedne wyjście zakładasz vakuometr pod drugie większą strzykawkę przed którą zakładasz zawór zwrotny, wówczas wyciągasz powietrze z egr i sprawdzasz czy działa i widzisz na zegarze czy spada podciśnienie. Jeśli nie to membrana jest cała. To jest metoda jeśli ma się vakuometr, jeśli nie posiadasz to wciśnij grzybek egr-u do środka i zatkaj palcem ten króciec gdzie podłączasz przewód i puść grzybek powinien się trochę cofną ale nie do końca to membrana jest cała. Ten zawór działa wówczas jak jest podciśnienie czyli wyciągasz z niego powietrze a nie wtłaczasz i oczywiście jest zawsze w sadzy ze spalin.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123810
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szczelność zaworu EGR najlepiej sprawdzi vakuometrem. Podłączasz przewód do EGR następnie trójnik pod jedne wyjście zakładasz vakuometr pod drugie większą strzykawkę przed którą zakładasz zawór zwrotny, wówczas wyciągasz powietrze z egr i sprawdzasz czy działa i widzisz na zegarze czy spada podciśnienie. Jeśli nie to membrana jest cała. To jest metoda jeśli ma się vakuometr, jeśli nie posiadasz to wciśnij grzybek egr-u do środka i zatkaj palcem ten króciec gdzie podłączasz przewód i puść grzybek powinien się trochę cofną ale nie do końca to membrana jest cała. Ten zawór działa wówczas jak jest podciśnienie czyli wyciągasz z niego powietrze a nie wtłaczasz i oczywiście jest zawsze w sadzy ze spalin.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125310
Udostępnij na innych stronach

a jesl zasam lub bede tłoczyl powietrze ustami w te wejscia i grzybek sie nie rusza i jesli recznie spróbuje przepchnac grzybek a on nie drgnie tzn ze nie dziala

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123763
Udostępnij na innych stronach

a jesl zasam lub bede tłoczyl powietrze ustami w te wejscia i grzybek sie nie rusza i jesli recznie spróbuje przepchnac grzybek a on nie drgnie tzn ze nie dziala

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125263
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak. Potraktuj go WD40 (do środka z obu stron) przeczyścisz go tak właśnie i wylej zawartość syfu a potem benzyną ekstrakcyjną też do środka (szybko odparuje) i wylej zawartość powinien się ruszyć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-123614
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak. Potraktuj go WD40 (do środka z obu stron) przeczyścisz go tak właśnie i wylej zawartość syfu a potem benzyną ekstrakcyjną też do środka (szybko odparuje) i wylej zawartość powinien się ruszyć.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25296-jak-powinien-dzialac-egr/#findComment-125114
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności