Skocz do zawartości

Kolektor dolotowy 1.6 twinport


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Nie sądzę by to było przyczyną. Często wyskakuje błąd P1113 czyli za niskie napięcie czujnika dezaktywacji portu a mimo to w pracy slinika różnicy nie czuć chociaż pali się kontrolka silnika. Prędzej wyczyścił bym przepustnicę. Rozruszanie tych "klapek" na pewno nie zaszkodzi tym bardziej, że to tylko kilka minut pracy. Wiecej byś wiedział śledząc na bieżąco parametry pracy silnika lub zapisując migawkę ale do migawki potrzebujesz sprzętu jakim dysponuje serwis. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122915
Udostępnij na innych stronach

No i sprawdzone: rzeczywiscie jest lika ktora porusza "klapkami"- chodza dobrze, odpiolem nawet wtyczke z jej silownika i przejechalem jakies 40 km i tak jak Witek pisze nie ma roznicy w dzialaniu silnika. Czy jest ses z odkrecaniem kolektora dolotowego i czyszczenie go? (silnik caly czas jest slaby - 5tki to nie uzywam wcale) a przepustnica czysta - troche sadzy i to wszystko. Co moze jeszcze byc przyczyna braku mocy i gasniecia przy predkosciach powyzej 70km/h po wcisnieciu sprzegla?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122794
Udostępnij na innych stronach

EGR pre dni temu wykrecilem i grzybek chodzi, a egr troche z sadzy. Jak juz mialem go w rece to postanowilem zaslepic i tak tez zrobilem. Samochodem zaczelo szarpac przy probie spokojnej jazdy ze stala predkoscia, przy przyspieszeniach nie szarpal ale w dalszym ciagu brakowalo mu z 40 koni. Czasami wywala blad 420 - niesprawnosc katalizatora - ale on jest na pewno ok bo bylem na emisji spalin i koles powiedzial ze wyniki sa super. Byc moze kat jest czesciowo przytkany? sondy lambda wymienilem i nic (obie).

 

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 19:21 ]

Wiecej byś wiedział śledząc na bieżąco parametry pracy silnika lub zapisując migawkę ale do migawki potrzebujesz sprzętu jakim dysponuje serwis. Pozdrawiam.

Moge podlaczyc sie do kompa z gazu ( mam BRC SEQ24 ) - czy to cos da? I jakie parametry mialbym obserwowac?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122726
Udostępnij na innych stronach

check sie nie swieci. Przejechalem z zaslepionym EGRem okolo 50km i zaslepke zdemontowalem, a Zaslepilem ja bo w wielu postach pisze ze to pomaga - wiem ze moze to i glupie ale walcze z ta awaria juz od 15tys km i probowalem nawet specyfików ktore dolewa sie do bezyny i ktore to maja czyscic wtryski...... (jezeli gdzies znajde opis ze na ten typ awari najlepiej pomadaja kule na mole dodawane przy kazdym tankowaniu to sie nie zawacham ;/ czyt. Desperat.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122664
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Wjedź na podnośnik i odłącz wydech( trzy śruby) . Po uruchomieniu ma być bardzo głośny jak nie to masz zapchany katalizator. Można doraźnie wykruszyć to jakimś drągiem. Błąd o420 nadal będzie wyskakiwał ale będzie jeździł. Zrobiłem to w 3 służbowych autach i jeżdżą. Przy odłączonym zaworze od twinportu wzrośnie Ci bardzo nieznacznie spalanie. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122474
Udostępnij na innych stronach

Witam. W sobote sprawdze i dam znac. Jedno pytanie Witek - przy jakch przebiegach poszly katy w Twoich sluzbowkach i jakie byly objawy?

Ja mam zrobione 110 tys. a problemy zaczely sie przy jakis 95 tys km. przy 95tys nie bylo az tak zle i mozna powiedziec ze co tysiac km predkosc maks spada o 5km/h. Moze wlasnie kat sie zapycha... W kazdym razie dam znac co i jak.

 

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 20:40 ]

No i wymieniłem katalizator! Auto wchodzi lepiej na obroty, mocy przybyło... Moja radość trwała jakieś 5km i zaczęły sie problemy z przygasaniem przy dojazdach do skrzyżowań, brak mocy itp, itd (wszystko wróciło do stanu sprzed wymiany... Być może dla tego ze użyłem starej uszczelki pod kolektor?! Dziś kupiłem nową i jutro ją zmienię i dam znać. Jak nie opanuje problemu do poniedziałku to wybieram się po raz kolejny do OPLA i dam im ostatnią szansę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122467
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Przemo6435

Witam

Mam prośbę chyba przedewszytkim do Witka

Powiedz mi na tym zdjęciu kolektora gdzie jest to cięgno i ten czujnik będe bardzo wdzięczny

 

http://www.opelczesciuzywane.pl/Kolektor_ssacy_Z16XEP_Opel_Astra__Corsa__Meriva-11.html

 

http://allegro.pl/item1036472073_opel_astra_meriva_zafira_kolektor_ssacy_z16xep.html - lepsze zdjęcia

 

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 17:39 ]

już znalazłem jest z tyłu silnika dosyć głęboko ok. 30 cm i nie mogłem go "wymacać" zasłaniają go przewody

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-74860
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności