Gość Witek1952 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam . Nie sądzę by to było przyczyną. Często wyskakuje błąd P1113 czyli za niskie napięcie czujnika dezaktywacji portu a mimo to w pracy slinika różnicy nie czuć chociaż pali się kontrolka silnika. Prędzej wyczyścił bym przepustnicę. Rozruszanie tych "klapek" na pewno nie zaszkodzi tym bardziej, że to tylko kilka minut pracy. Wiecej byś wiedział śledząc na bieżąco parametry pracy silnika lub zapisując migawkę ale do migawki potrzebujesz sprzętu jakim dysponuje serwis. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 No i sprawdzone: rzeczywiscie jest lika ktora porusza "klapkami"- chodza dobrze, odpiolem nawet wtyczke z jej silownika i przejechalem jakies 40 km i tak jak Witek pisze nie ma roznicy w dzialaniu silnika. Czy jest ses z odkrecaniem kolektora dolotowego i czyszczenie go? (silnik caly czas jest slaby - 5tki to nie uzywam wcale) a przepustnica czysta - troche sadzy i to wszystko. Co moze jeszcze byc przyczyna braku mocy i gasniecia przy predkosciach powyzej 70km/h po wcisnieciu sprzegla?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Co moze jeszcze byc przyczyna braku mocy i gasniecia przy predkosciach powyzej 70km/h po wcisnieciu sprzegla? EGR ? p.s. są błędy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 EGR pre dni temu wykrecilem i grzybek chodzi, a egr troche z sadzy. Jak juz mialem go w rece to postanowilem zaslepic i tak tez zrobilem. Samochodem zaczelo szarpac przy probie spokojnej jazdy ze stala predkoscia, przy przyspieszeniach nie szarpal ale w dalszym ciagu brakowalo mu z 40 koni. Czasami wywala blad 420 - niesprawnosc katalizatora - ale on jest na pewno ok bo bylem na emisji spalin i koles powiedzial ze wyniki sa super. Byc moze kat jest czesciowo przytkany? sondy lambda wymienilem i nic (obie). [ Dodano: Wto Lis 24, 2009 19:21 ] Wiecej byś wiedział śledząc na bieżąco parametry pracy silnika lub zapisując migawkę ale do migawki potrzebujesz sprzętu jakim dysponuje serwis. Pozdrawiam. Moge podlaczyc sie do kompa z gazu ( mam BRC SEQ24 ) - czy to cos da? I jakie parametry mialbym obserwowac?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 postanowilem zaslepic i tak tez zrobilem. I tu popełniłeś błąd. Check engine się nie świeci ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 check sie nie swieci. Przejechalem z zaslepionym EGRem okolo 50km i zaslepke zdemontowalem, a Zaslepilem ja bo w wielu postach pisze ze to pomaga - wiem ze moze to i glupie ale walcze z ta awaria juz od 15tys km i probowalem nawet specyfików ktore dolewa sie do bezyny i ktore to maja czyscic wtryski...... (jezeli gdzies znajde opis ze na ten typ awari najlepiej pomadaja kule na mole dodawane przy kazdym tankowaniu to sie nie zawacham czyt. Desperat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 U Ciebie nie można zaślepiać EGRa. Ja bym proponował jednak go podmienić na pewny i sprawny (lub nowy).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Witam serdecznie. Wjedź na podnośnik i odłącz wydech( trzy śruby) . Po uruchomieniu ma być bardzo głośny jak nie to masz zapchany katalizator. Można doraźnie wykruszyć to jakimś drągiem. Błąd o420 nadal będzie wyskakiwał ale będzie jeździł. Zrobiłem to w 3 służbowych autach i jeżdżą. Przy odłączonym zaworze od twinportu wzrośnie Ci bardzo nieznacznie spalanie. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Witam. W sobote sprawdze i dam znac. Jedno pytanie Witek - przy jakch przebiegach poszly katy w Twoich sluzbowkach i jakie byly objawy? Ja mam zrobione 110 tys. a problemy zaczely sie przy jakis 95 tys km. przy 95tys nie bylo az tak zle i mozna powiedziec ze co tysiac km predkosc maks spada o 5km/h. Moze wlasnie kat sie zapycha... W kazdym razie dam znac co i jak. [ Dodano: Czw Gru 03, 2009 20:40 ] No i wymieniłem katalizator! Auto wchodzi lepiej na obroty, mocy przybyło... Moja radość trwała jakieś 5km i zaczęły sie problemy z przygasaniem przy dojazdach do skrzyżowań, brak mocy itp, itd (wszystko wróciło do stanu sprzed wymiany... Być może dla tego ze użyłem starej uszczelki pod kolektor?! Dziś kupiłem nową i jutro ją zmienię i dam znać. Jak nie opanuje problemu do poniedziałku to wybieram się po raz kolejny do OPLA i dam im ostatnią szansę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-122467 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemo6435 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Witam Mam prośbę chyba przedewszytkim do Witka Powiedz mi na tym zdjęciu kolektora gdzie jest to cięgno i ten czujnik będe bardzo wdzięczny http://www.opelczesciuzywane.pl/Kolektor_ssacy_Z16XEP_Opel_Astra__Corsa__Meriva-11.html http://allegro.pl/item1036472073_opel_astra_meriva_zafira_kolektor_ssacy_z16xep.html - lepsze zdjęcia [ Dodano: Pią Maj 21, 2010 17:39 ] już znalazłem jest z tyłu silnika dosyć głęboko ok. 30 cm i nie mogłem go "wymacać" zasłaniają go przewody pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/page/2/#findComment-74860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.