Gość sajmon_21 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 koledzy ja tez mam problem z kulejacym silnikiem na wolnych obrotach, 1.8/16v troche ciezko zapala lecz to zadkosc, jak jest juz zagrzany to czyc po aucie ze silnik nie rowno pracuje , jak by nim zucalo, nie czuc tego podczas jazdy ,tylko na ppostoju , wymieniałem juz swiece i nie ma poprawy , wczoraj jak go zapaliłem zaswieciła sie kontrolka od silnika ale dzisiaj troszke jezdzilem i zgasla , nie wachaja sie obroty tylko tak jak by kulał na ktorys baniak , i teraz mam problem , prosze o pomoc i za karzda rade dzieki:-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-108515 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebcio Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam. Poczytałem trochę w temacie i można stwierdzić, że silniki 16V mają takie problemy. Tak jak opisał jeden z użytkowników forum te wszystkie wymiany nic nie dają. Wyrzucanie zapłonu pojawia się przy dużej wilgotności i zimnie - tak było również u mnie. Przy cieplejszej pogodzie takie rzeczy nie występują. Wymiany podzespołów nic nie dają. Spróbowałem zaproponowanego przez niego rozwiązania: - przepalić samochód na bardzo wysokich obrotach, - zalać paliwo 98 - w moim przypadku to VPower. Zrobiłem tak: przegoniłem go strasznie ostroooooo, zalałem 98 i .....odpukać przez 3 tygodnie jest spokój. Udało się nawet odzyskać kasę za cewkę, której wymiana była niepotrzebna. Spróbujcie może Wam też pomoże. Na razie to kilkanaście dni, ale i tak jestem zadowolony. Temat wypadania zapłonu znalazłem w forum o OPLU ASTRZE. Caly watek jest tutaj: http://forum.opel24.com/wypadanie-zaplonu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe-vt13761.htm Mam to samo. Mi kontrolka zgasla kiedy po przejechaniu krotkiej trasy rozgrzalem silnik i przygazowalem ostro na luzie pare razy. Niestety nastepnego dnia po paru km znow sie zapalila kontrolka + nowy blad. Co ciekawe jadac na 3 lub 4 biegu okolo 50 - 60 km i wciskjac gaz do dechy kontrolka zaczyna migac (takto pali sie caly czas od razu po wlaczeniu silnika). Moje kody błędów to: 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata a dzis pojawil sie: 0304 Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów Sprawdzcie prosze bledy zarejestrowane przez komputer. Wtedy bedzie nam latwiej zdiagnozowac co sie dzieje. Zczytanie jest bardzo proste. Wystarczy wcisnac gaz + hamulec do oporu, a nastepnie przekrecic kluczyk do zaplonu (nie wlaczamy silnika! tylko do momentu kiedy zapalaja sie lampki). Teraz liczymy mrugniecia lampki samochod z kluczykiem. 10 migniec to 0. Lista 4cyfrowych kodow jest na forum. [ Dodano: Pią Sty 22, 2010 13:05 ] koledzy ja tez mam problem z kulejacym silnikiem na wolnych obrotach, 1.8/16v troche ciezko zapala lecz to zadkosc, jak jest juz zagrzany to czyc po aucie ze silnik nie rowno pracuje , jak by nim zucalo, nie czuc tego podczas jazdy ,tylko na ppostoju , wymieniałem juz swiece i nie ma poprawy , wczoraj jak go zapaliłem zaswieciła sie kontrolka od silnika ale dzisiaj troszke jezdzilem i zgasla , nie wachaja sie obroty tylko tak jak by kulał na ktorys baniak , i teraz mam problem , prosze o pomoc i za karzda rade dzieki:-) sprawdz kody bledow i daj znac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-108101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sajmon_21 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Koledzy juz wiem co było przyczyna , dzisiaj moje autko zostalo naprawione,IGal walniety czy jakos tak nie wiem jak sie dokładnie to pisze, ale byl walniety i on tez odpowiada za mieszanke jaka jest podawana , ja moja bryke tez wczoraj pogonilem konkretnie i kontrolka zgasla ale wyskakiwala znow jak spokojnie pojezdzilem chwile , pod kompem pokazywalo kilka bledow , zaplon, sonda wydechowa,i igal! wymieniłem go dzisiaj juz wszystko sie uspokoiło :-) mało tego z niego wyszły jakies smieszne drociki,po załozeniu nowego i wyczysczeniu srodka wszystko przeszło, pali na dotym , nie kuleje i płynniej odczuwa gas na wolnych obrotach, i to był moj winowajca :-) bo nie pomagalo ani wymiana swiec ani listwy, ja listwe bralem od kol. ktory ma taka sama vectre i jemu nic nie kulało i nie było zmian, dzieki wielkie za podpowiedzi i mam nadzieje ze moj przypadek komus pomoze w takim samym problebie pozdro dla wszystkich ........ Do merivy to wlasnie igal odpowiada za mieszanke podawana i albo ja raz odcina albo za bopogata podaje taki byl moj przypadek, zawsze mozesz sprobowac,mam nadzieje ze tobie tez sie uda , a wlasnie kosze tego to był 65 funtow,, ceny sa zblizone i w polsce pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-108086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebcio Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Koledzy juz wiem co było przyczyna , dzisiaj moje autko zostalo naprawione,IGal walniety czy jakos tak nie wiem jak sie dokładnie to pisze, ale byl walniety i on tez odpowiada za mieszanke jaka jest podawana , ja moja bryke tez wczoraj pogonilem konkretnie i kontrolka zgasla ale wyskakiwala znow jak spokojnie pojezdzilem chwile , pod kompem pokazywalo kilka bledow , zaplon, sonda wydechowa,i igal! wymieniłem go dzisiaj juz wszystko sie uspokoiło :-) mało tego z niego wyszły jakies smieszne drociki,po załozeniu nowego i wyczysczeniu srodka wszystko przeszło, pali na dotym , nie kuleje i płynniej odczuwa gas na wolnych obrotach, i to był moj winowajca :-) bo nie pomagalo ani wymiana swiec ani listwy, ja listwe bralem od kol. ktory ma taka sama vectre i jemu nic nie kulało i nie było zmian, dzieki wielkie za podpowiedzi i mam nadzieje ze moj przypadek komus pomoze w takim samym problebie pozdro dla wszystkich ........ Do merivy to wlasnie igal odpowiada za mieszanke podawana i albo ja raz odcina albo za bopogata podaje taki byl moj przypadek, zawsze mozesz sprobowac,mam nadzieje ze tobie tez sie uda , a wlasnie kosze tego to był 65 funtow,, ceny sa zblizone i w polsce pozdro IGal? Moze EGR? Tyle ze Twoj samochod to Vectra C, a jaki silnik? Z16XE? Bo widze ze ten problem dotyczy tych wlasnie silnikow.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-108073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sajmon_21 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 IGal? Moze EGR? Tyle ze Twoj samochod to Vectra C, a jaki silnik? Z16XE? Bo widze ze ten problem dotyczy tych wlasnie silnikow. A mozliwe ze EGR pewnie sie tak pisze , a moj silnik to 1.8 16V ls model , 125KM a ja mam ja juz 2 lata i pierwszy raz mialem taki problem [ Dodano: Pią Sty 22, 2010 18:34 ] http://forum.opel24.com/viewtopic.php?p=357904#357904 [ Dodano: Sob Sty 23, 2010 00:31 ] :-) problem pojawil sie znow a raczej kontrolka sie znow zapalila, tylko tym razem pali na dotyk , nie kuleje niby i nie wiem co jest zroblem moze 30 km i tyle. Sprawdzalem bledy z gazem , chamulcem i kluczykiem , tylko nic mi nie napisalo a sama kontrolka mrugala 10 razy ,i znow 10 razy ,3 razy i 6 razy , nie wiem gdzie moge to sprawdzic i co teraz znow mu kr.... dolega, czytalem tez na forum ze moze to byc przepustnica i jutro do nie jagladne ale nie wiem czemu nie wydaje mi sie zeby byla to ona , lecz w glebi mam nadzieje ze to bedzie ona brudna :-) jak ktos moze doradzic to prosze i z gory dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-108070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb30 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam. U mnie znowu pojawił się błąd. Objawy takie jak ostatnio. Myślę, że to zasługa tego cholernego mrozu. Na razie nie robię nic. Pewnie znowu będzie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Tak naprawdę to nie wiem co robić. Nie chcę bezsensu wydawać kasy, a potem okaże się, że to jednak nie to . Jak KTOŚ będzie miał jakieś interesujące propozycję to będę wdzięczny za pomoc. Myślę, że ten pomysł z przepustnicą też będę przerabiał w najbliższym czasie - może coś pomoże.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-107251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebcio Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Tutaj jest lista bledow: http://forum.opel24.com/printview.php?t=7839&start=9 nie widzialem zadnego zaczynajacego sie na 00. U mnie poki co ok. Zatankowalem do pelna, dolalem STP i przygazowalem pare razy. Od paru dni ok, ale fakt ze teraz przeciagam obroty do prawie 3000 (2700). Wczesniej jezdzilem spokojniej. Ciekawe jest ze pokonuje te sama trase, tyle ze teraz silnik bardziej sie nagrzewa. Moze wlasnie przez to ze sie nagrzewa jest poki co ok?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-106450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb30 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam. Moja Meriva nagrzewa się bardzo wolno. Po przejechaniu 10 km to wskazówka lekko się podniesie. Może to jest przyczyną tych wszystkich problemów. Przy tych mrozach od razu po odpaleniu czuję, że silnik nie pracuje tak jak powinien - załącza się tryb awaryjny. Na chwilę obecną nie mam już pomysłów co z tym zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-106448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sajmon_21 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 ja od soboty niby mam juz naprawione autko nic nie swieci nic nie mroga i chodzi rowniutko i procz EGR była jeszcze sonda 2 wlanieta i czytala glopoty po wymianie sondy nie mam juz bledow i mam nadzieje ze tak juz zostanie na dłozszy czas , po odpaleniu nie wachaja sie obroty na ssaniu i chyba zaczelo cos mnie spalac bo ostatnimi czasy sie troche rozpil , ja sprawdzam bledy to konrolka odrazu gasnie j:D , a sprawdzalem wczesnie przepustnice i jest czysta i odma tez. nie mam pojecia co u ciebie bedzie po zalaniu do pelna moze miales wode w zbiorniku i pomoglo zalaanie do pelna i danie uszlachetniacza. Co do wolnego nagrzewania sie silnika do ja stawiam na termostat w 100% on powinien sie zagrzac juz po 3 -5 km prawie na fula ja juz przerobilem 5 i teraz nie mam takiego problemu one mi siadaly srednio co 5 -6 tys km i wkoncu jeden naprawielm i smigam cala zime i jest oki trzyma mi tem okolo 88 stopni i juz doszedlem do takiej wprawy ze wymiana zajmuje mi okolo 20min u was jest on chyba w podobnym miejscu osadzony i mozna go bardzo łatwo wymianic, zycze wam powodzenia a ja tu i tak bede zagladal PS: dzieki za tabele kodow moze sie kiedys przyda , oby nie hehe pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-106135 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebcio Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 u mnie okazalo sie ze mialem wlozone swiece do silnika 1.4 a mam 1.6. Po wymianie silnik poki co pracuje lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25446-dziwna-praca-silnika/page/2/#findComment-103891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.