Skocz do zawartości

vectra c 2.2 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość theeye7777

Witam wszystkich.

Jakieś 2 miesiące temu miałem w mojej Vectrze C poważną awarię, mianowicie walnęła turbina, olej zassało przez kolektor i wywaliło tyłem.

Stało się to przy 180km/h.

Skutki: wymiana głowicy, zaworów, popychaczy itp, ogólnie od głowicy w górę, oraz regeneracja turbinki.

Gość który to naprawiał powiedział żeby nie szaleć do pierwszej zmiany oleju tj po 1000km, więc jeździło się delikatnie.

Teraz jest nowy problem.

Znacznie spadła dynamika jazdy, autko słabo przyspiesza, turbiny wcale nie słychać, a jak się próbuje depnąć na biegu tak do 3500 obr to czuć że autko próbuje ciągnąć, a potem jakby coś odcina moc i wyświetla się tryb awaryjny (autko z kluczem) i znacznie spadają osiągi, ale cały czas jedzie i reaguje na pedał gazu, ale strasznie wolno.

Co tam się mogło jeszcze stać wg was??

Co jest tego przyczyną??

Czy jest możliwe żeby gość coś źle złożył i się turbina nie załącza??

Proszę o odp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25536-vectra-c-22-dti/
Udostępnij na innych stronach

może to problem z elektrykom kabelek lub wtyczka

kolega miał tak w lagunie po wymianie turbiny okazało się że gość za słabo wsadził wtyczkę (ale nie pamiętam od czego)

 

a tak w ogóle to chyba gwarancje ci dał więc w poniedziałek wal do niego i niech naprawia.......za darmo....... oczywiście :prosze:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25536-vectra-c-22-dti/#findComment-121906
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Gość miloszpfk

Witaj, jesli powyzej 3.5 tys obrotów zaświeca ci sie kontrolka Check Engine to znaczy ze moze byc uszkodzony którys z elektrozaworów, albo poprostu mógł sie zaciać

 

Pewnie masz takie cos ze po zaswieceniu Check Engine, wtedy nie słychc turbiny i auto niemoze sie uciagnac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25536-vectra-c-22-dti/#findComment-95149
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość theeye7777

Witam ponownie.

Autko było u jednego mechanika i powiedział że to zawór egr natomiast drugi po oględzinach i lekturze książki napraw powiedział że ten model silnika z tego roku nie posiada takiego zaworu.

Bardziej wierzę swoją drogą temu drugiemu :wesoly:

Powiedział że jakiś filtr lub krateczka znajdująca sie gdzieś w okolicach turbiny może być przybrudzona i wg niego spaliny jeśli nie mają wystarczającego ciśnienia cofają się do silnika. Kiedy jeżdżę autkiem w miarę żwawo tak na 2 biegu do 4000obr i na kolejnych biegach to jest ok, jednak po mieście z takimi prędkościami w okolicach 120km/h to przesada :wesoly:

Jednak jeśli jest jeżdżone tak do 3000obr to po przejechaniu około 500m stałą prędkością z lekką nogą wyświetla sie klucz i odcina obroty do 3000 i koniec szaleństw.

Jeśli się nie włączy kluczyk to autko rozpędza się dobrze i słychać normalnie turbinkę i nawet jest takie uderzenie po 3000obr że w fotel wgniata to jest ok.

I co Wy na to?? Macie jakieś wytłumaczenie tego problemu??

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25536-vectra-c-22-dti/#findComment-86137
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności