Skocz do zawartości

Astra G 2,0 DTI - zapala się kontrolka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Po raz n-ty dzisiaj byłem z autem na kompie. Zdecydowałem wybrać inny warsztat niż wcześniej. Wciąż ten sam błąd; P0400 - RECYRKULACJA SPALIN. ODCHYŁKA REGULACJI. Po raz kolejny sprawdzono mi szczelność układu, przy użyciu wakuometru (chyba tak to się nazywa). Stwierdzono tym razem że gdzieś musi być minimalne rozszczelnienie. Wstępnie umówiłem się na podstawienie auta w najbliższych dniach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-120781
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Miałem u siebie podobny problem. Przyczyna niedomagania była banalna. Zanieczyszczony czujnik ciśnienia powietrza doładowującego. Znajduje się on na kolektorze dolotowym od strony silnika. Wystarczyło go wyjąć i umyć w benzynie. Dobrze, że trafiłem na super technika w ASO, który mi to pokazał i uchronił mnie przed wyrzucaniem kasy. Cała operacja trwa ok. 3 min. Takie czyszczonko nalezy wykonać co 10-15 tyś. km. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-119833
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zajrzę do tego czujnika w wolnej chwili - dzięki za podpowiedź. Auto miałem w warsztacie w czwartek - po kilku godzinach otzrymałem tel. że jest do odbioru i wszystko jest ok. Przyczyną miał być pęknięty przewód podciśnienia. Więc ja naiwny czym prędzej dotarłem na miejsce, moje konto odciążono o 250 zł. Podziękowałem odpaliłem auto i rozpocząłem jazdę, ku mojemu zdziwieniu kontrolka, chyba z przyzwyczajenia rozświetliła się do mnie już po przejechaniu 100 m...! Myślałem że wyjdę z siebie... Wsteczny i powrót do warsztatu. Wszyscy zdziwieni. Ja wq...ny. Pan właściciel warsztatu łaskawie sam zaproponował dalsze poszukiwania, oczywiście w ramach uiszczonej już zapłaty.

 

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 00:04 ]

Wracam do tematu żeby oznajmić że po długich poszukiwaniach przyczyny zapalania się kontrolki silnika (P0400 - recyrkulacja), ustalono wkońcu że winne temu jest serwo - nieszczelne. Dziś już autko jest po wymianie serwa hamulca i problem nareszcie wyeliminowany. Samochód wydaje się być żywższy po tej naprawie i hamulce lepiej działają.

Rada dla osób borykających się z problemem recyrkulacji, kiedy już wyczerpiecie wszystkie wymieniane wyżej możliwe przyczyny a problem nadal pozostaje, to spróbujcie odłączyć przewód od vacumpompy idący do serwa, zaślepić otwór na pompie (chociażby obciągając dobrze taśmą izolacyjną) i wykonać jazdę próbną. Ostrożnie tylko z tą jazdą bo auto bardzo kiepsko wtedy hamuje.

Dzięki wszystkim za rady, temat skończony,

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-119729
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość mario84pl

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Od dłuższego czasu borykam się z błędem P0400. Domyślam się, że mam do wymiany EGR, gdyż wydobywa mi się spod niego olej czy smar (nagar).

Ale dodatkowo zauważyłem, ze na postoju jak wcisnę pedał hamulca to podczas puszczania słychać syk powietrza. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedał staje się twardy, ale jak przytrzymam naciśnięty to czuje jak powolutku wchodzi w dół. W trakcie tych czynności zapala się check (P0400).

Czy to może oznaczać nieszczelność bądź inne uszkodzenie serwa, czy usterka zaworu zwrotnego przy serwie? ew. nieszczelność przewodu podciśnienia?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-87772
Udostępnij na innych stronach

maticus, w oplu egr, w vw zawieszenie podobnie jak w audi w seacie skrzynia ... i tak dalej i tak dalej ... jak znajdziesz auto w 100% bez słabych punktów daj znac http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

 

Usunąłem zbędny cytat. Kacper.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-87332
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mam dokładnie tak samo, ale dodatkowo od czasu, do czasu zapali mi sie również kontrolka ABS.... czy jest ona powiązana z SERWO, czy jest to zupelnie inny problem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25590-astra-g-20-dti-zapala-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-87324
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności