Gość Anonymous Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam, zmieniłem radio w samochodzie i nie wiem jak podłączyć radio za kluczykiem. Problem polega na tym, że nie mam kabla +12 z kluczyka. Wcześniej radio było nie-iso i jakiś łeb wyciął wszystko razem z kostką. odnalazłem całą wiązkę kabli i mam tak: Czerwony - 12V na stałe Brązowy - masa Niebieski i niebiesko-brązowy - lewy przód Żółty i żółto-brązowy - prawy przód Zielony i zielono-brązowy - lewy tył Biały i biało-brązowy - prawy tył oraz kable o nieokreślonym zastosowaniu (wyświetlacz?): 3 razy brązowo-biały + brązowy (łącznie 4 kable, skręcone razem (nie zwarte)) Czerwony z szarym paskiem Czarny z białym paskiem Niebieski z czerwonym paskiem Szary z zielonym paskiem Czarny (chyba bez niczego) No i podstawowe pytanie - czy da się zrobić tak, żeby radio było na "jedynce", bez zapalania kontrolek (nie jak np. gniazdo zapalniczki, które działa dopiero na II). Moje podłączenie: Resztą kabli (których nie wymieniłem) się nie przejmujcie, to autorskie podłączenie equalizera ze wzmacniaczem Jeśli dobrze wyczytałem w innych tematach, to fabrycznie radio działa od "jedynki" aż do wyciągnięcia kluczyka, tak? Tak właśnie bym chciał, bo akumulator szlag może trafić. Tutaj musiało być mocno kombinowane, skoro radio działa "24/7". Wygląda na to, że to jest taka kostka, jaka była u mnie, nie widać żółtego (oprócz tego głośnikowego, nie powiecie, że to ten? ). Edit. Jedyne co może być potrzebne to zamiana miejsc przewodów czarnego i czerwonego we wtyczce iso u ciebie w aucieWtf?Edit. Już doszedłem, że to ma być CZARNY. Złącze A- zasilanie 1. SVC niebiesko-czerwony 2. masa SCV brązowo-fioletowy 3. - - 4. +12V ACC czarny 5. ster. A.A. czerwono-biały 6. podświetlenie szaro-zielony 7. +12V PERM czerwony 8. masa brązowy Złącze C- wyświetlacz i inne 1. SDA brązowy z czarnym p. 2. SCL brązowy z czerwonym p. 3. GND brązowy cienki 4. MRQ brązowy z szarym p. 5. - - 6. brązowy z fioletowym p. 7. - - 8. - - 9. - - 10. - - [ Dodano: Wto Gru 08, 2009 20:30 ] Z tego co osiągnąłem: 1. Tak, czarny to +12V na kluczyku, ale tylko na II (zapłon, kontrolki, itp). 2. Próbowałem na logikę zapłonu, ale radio dziwnie na to reaguje: -Gdy wyłączę zapłon radio nie gaśnie nagle, tylko ładnie się wyłącza (do tej pory dobrze), ale nie da się go później włączyć (niedobrze). -Gdy przekręcę kluczyk spowrotem na zapłon, radio samo się włącza (dobrze). Póki co, radio podłączone na stałe. Zapalanie zapłonu celem posłuchania radia dłubiąc przy czymkolwiek to nie rozwiązanie. Jest możliwość jakiejś przeróbki by radio włączało się przy pierwszym przekręceniu kluczyka? [ Dodano: Wto Gru 08, 2009 20:31 ] Radio takie: Zdjęcie z neta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25775-pod%C5%82%C4%85czenie-radia-po-kluczyku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Najprościej chyba będzie sprawdzić przy kostce od stacyjki czy pojawia się na którymś kablu +12V w pozycji I i tam wpiąć zasilanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25775-pod%C5%82%C4%85czenie-radia-po-kluczyku/#findComment-119526 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.