Skocz do zawartości

Podłączenie radia po kluczyku.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam, zmieniłem radio w samochodzie i nie wiem jak podłączyć radio za kluczykiem.

Problem polega na tym, że nie mam kabla +12 z kluczyka.

Wcześniej radio było nie-iso i jakiś łeb wyciął wszystko razem z kostką.

odnalazłem całą wiązkę kabli i mam tak:

 

Czerwony - 12V na stałe

Brązowy - masa

Niebieski i niebiesko-brązowy - lewy przód

Żółty i żółto-brązowy - prawy przód

Zielony i zielono-brązowy - lewy tył

Biały i biało-brązowy - prawy tył

oraz kable o nieokreślonym zastosowaniu (wyświetlacz?):

 

3 razy brązowo-biały + brązowy (łącznie 4 kable, skręcone razem (nie zwarte))

Czerwony z szarym paskiem

Czarny z białym paskiem

Niebieski z czerwonym paskiem

Szary z zielonym paskiem

Czarny (chyba bez niczego)

No i podstawowe pytanie - czy da się zrobić tak, żeby radio było na "jedynce", bez zapalania kontrolek (nie jak np. gniazdo zapalniczki, które działa dopiero na II).

 

Moje podłączenie:

Dołączona grafika

Resztą kabli (których nie wymieniłem) się nie przejmujcie, to autorskie podłączenie equalizera ze wzmacniaczem :wino:

 

Jeśli dobrze wyczytałem w innych tematach, to fabrycznie radio działa od "jedynki" aż do wyciągnięcia kluczyka, tak? Tak właśnie bym chciał, bo akumulator szlag może trafić. Tutaj musiało być mocno kombinowane, skoro radio działa "24/7".

 

Dołączona grafika

Wygląda na to, że to jest taka kostka, jaka była u mnie, nie widać żółtego (oprócz tego głośnikowego, nie powiecie, że to ten? :( ).

 

Edit.

Jedyne co może być potrzebne to zamiana miejsc przewodów czarnego i czerwonego we wtyczce iso u ciebie w aucie

Wtf?

Edit.

Już doszedłem, że to ma być CZARNY.

Dołączona grafika

Złącze A- zasilanie

1. SVC niebiesko-czerwony

2. masa SCV brązowo-fioletowy

3. - -

4. +12V ACC czarny

5. ster. A.A. czerwono-biały

6. podświetlenie szaro-zielony

7. +12V PERM czerwony

8. masa brązowy

 

Złącze C- wyświetlacz i inne

1. SDA brązowy z czarnym p.

2. SCL brązowy z czerwonym p.

3. GND brązowy cienki

4. MRQ brązowy z szarym p.

5. - -

6. brązowy z fioletowym p.

7. - -

8. - -

9. - -

10. - -

 

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 20:30 ]

Z tego co osiągnąłem:

1. Tak, czarny to +12V na kluczyku, ale tylko na II (zapłon, kontrolki, itp).

2. Próbowałem na logikę zapłonu, ale radio dziwnie na to reaguje:

-Gdy wyłączę zapłon radio nie gaśnie nagle, tylko ładnie się wyłącza (do tej pory dobrze), ale nie da się go później włączyć (niedobrze).

-Gdy przekręcę kluczyk spowrotem na zapłon, radio samo się włącza (dobrze).

 

Póki co, radio podłączone na stałe. Zapalanie zapłonu celem posłuchania radia dłubiąc przy czymkolwiek to nie rozwiązanie.

 

:(:(

Jest możliwość jakiejś przeróbki by radio włączało się przy pierwszym przekręceniu kluczyka?

 

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 20:31 ]

Radio takie:

Dołączona grafika

Zdjęcie z neta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej chyba będzie sprawdzić przy kostce od stacyjki czy pojawia się na którymś kablu +12V w pozycji I i tam wpiąć zasilanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności