Skocz do zawartości

Problem z silnikiem 1,7 td 82 KM (isuzu) Potrzebna pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

jak jest zimna to nie chce zapalić

zapala dopiero po pokręceniu 4-5 razy i jak zapali to kopci na biało niebiesko,

a jak wcisne gaz to zaczyna chodzić jakby na 2 cylindry.

po rozgrzaniu chwile ok 2min zapala normalnie lepiej jak benzyna i nie kopci.

 

wymieniona zostaly takie elementy jak:

głowica bo stara była pęknieta, świece żarowe, uszczelka głowicy, uszczelniacze w głowicy nowe zawory, frezowane gniazda zaworów, a problem jest ten sam

w warsztacie byly sprawdzane takze tłoki i pierścienie i podobno jest ok.

 

....I tak wlasnie wszystko sie zaczeło...

moze ktos mial podobny problem badz potrafi rozwiklac moj problem...

do tej pory samochod mnie nie zawodzil az tu nadszedl taki dzien...

Nie wiem co dalej?? Pomocy...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

przekaźnik nie ale słychać jego załaczanie i wyłaczanie chyba, że bezpiecznik , na listwie nie sprawdzałem czy jest napięcie

 

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 20:35 ]

przekaźnik sprawdzony napięcie na listwie świec żarowych ok, a samochód nadal ma problem z odpaleniam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-119185
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.Mam ten sam problem.Zrobilem wczoraj glowice splanowalem wymienilem uszczelniacze zlozylem i wogole nie moge odpalic.Ale po zaciagnieciu na lince zapalila i zaczela dymic na bialo.to jest zapowietrzenie ukladu.jak sie juz odpowietrzyła to przestala dymic i zero dymu.Buta ma ale jak postoi z 20 minut to juz ciezko pali.Wedlug mnie paliwo schodzi z przewodow i sie zapowietrza.I teraz Powiedz mi jak robili ci glowice odkrecali wtryskiwacze? bo wyczytalem ze trzeba ustawic je odpowiednio.Czyli wtryskiwacze maja dziurke i trzeba je ustawic na glowice na swiece tam jest taki znak i na niego trzeba skierowac z wytryskiwaczy na ten znak ta dziurke.to moze byc nasza przyczyna.Poporstu zapytaj sie tego kto ci robil glowice czy odkrecal wtryskiwacze bo z tego co widze napisales ze wymieniales ale wymieniles glowice z wtryskami czy byly dokrecane?ja mam to samo wszytsko.Czekam na odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-118723
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam. głowica była z wtryskami i chyba w serwisie ich nie ruszali ale tego nie jestem pewien poza tym wszystko w niej zostało zrobione bo robiłem dla siebie(planowanie, uszczelniacze, gniazda zaworów z zaworami, nowe podkładki-regulujące luz zaworowy tylko nie wiem czy dobre włozyli ponieważ mieli tylko 0,20 i 0,25, a ma być 0,15 i 0,20, ale podobno to nie przeszkadza tylko może głosniej chodzić i tak też jest). Nie wiem czy to zapowietrzenie układu ale też się nad tym zastanawiałem ponieważ dziś przy temperaturze 3 stopni po postoju 12 godzinnym zakręciłem raz rozrusznikiem żeby zaciagnęła ropy (bez grzania świec) do tłoka a nastepnie podgrzałem świece i odpaliła jak benzynka. ale problem jest taki, że jak chce dodać gazu to chodzi jakby na dwa tłoki i przy tym kopci na biało-niebiesko, a po ok 30 sec. juz jest wszystko normalnie reaguje na gaz i nie kopci, a po zgaszeniu przez 3-5 godz. zapala normalnie, nawet dziś przy mrozie -4 stopni było bez problemu, ale po 8 godz. już zaczyna się problem. Zastanawiałem się czy to nie pompa ponieważ przed naprawą pierszej głowicy zaobserwowałem, że samochód przyśpieszył swoje obroty ok 50-100 obr./min co dało się zauważyć ponieważ użytkuję ten samochód od 9 lat i interesuje się trochę moto. wszystko to domysły, podejrzewałem też pierścienie, ale sprawdzili ciśnienie i jest ok. (mogą to być pierścienie olejowe, które jak są zurzyte to ciśnienie jest ok, a one nie działają jak powinny i dostaje sie olej na tłok - tylko, że wtedy zapalanie powinno być utrudnione za każdym razem, a takich objawów nie ma). Objawy mam takie same jak przed naprawą i wymiana głowicy dlatego też podejrzewam, że jest to kolejna uszkodzona głowica i to akurat jest najprawdopodobniejsze. dzwoniłem do gościa który mi sprzedał ponieważ dawał gwarancję i wystawiał głowicę splanowaną i sprawdzoną na szczelność- jak z nim rozmawiałem to mówi, że on nie sprawdzał, tylko jakiś zakład i niby było ok. powiedział też że ją zalewał naftą i że trzymała na zaworach a jak ją dostałem to także zalewałem ją naftą i przeciekała więc nie wiem, co jest - może gość nie sprawdzał co prawda splanowana była. Zobowiązał się, do zwrotu kasy za głowice przesyłkę i za ewentualne moje sprawdzenie szczelności- żebym nie wysłał mu dobrej- gośc w porządku- zobaczymy dalej- żałuję tylko, że nie sprawdziłem jej szczelności. Drażni mnie fakt kolejnej uszczelki pod głowice za którą płaciłem 230 zł- może masz tańsze źródło. Także reasumując ja podejrzewam, że to głowica choć nie wykluczam uszkodzonej pompy bądź jak piszesz zapowietrzenia-co miało być sprawdzone przez serwis- zapytam czy sprawdzali i dam znać. dziś u mnie ma być mróz ok -7,8 stopni zobacze jak zapali rano. Ponadto jak zauważyłem bo po remoncie zrobiłem ok 1000km dolałem ok 0,6-0,8l płynu chłodzącego, ale ten ubytek może być spowodowany odpowietrzeniem się układu będe obserwował dalej. jak coś będę wiedział co do przyczyny dam natychmiast znać i tego też oczekuję- pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-118658
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.dzisiaj bylem na sprawdzeniu wtryskow wszytskie dobrze podaja.Powiedzialem mechanikowi o naszym problemie i powiedzial ze jak wtryski sa dobre u mnie to i pompa tez jest dobra.Dodal ze te pompy sa bardzo malo awaryjne bo sa mechaniczne.powiedzial przede wszytskim podstawa jest sprawdzenie kompresji w cylindrach.i teraz kupie sprzet do sprawdzania kompresji i napsize co dalej.powiedzial tez ze jest pewien myk na pompie wtryskowej ale on mi nie pokaze kazal mi jutro przyjechac i on zobaczy moze to byc przyczyna.Posiadam taka ksiazke Sam Naprawiam Opel Astra i wyczytalem w niej ze mozemy meic problemy ze saniem.Poprostu sanie sie nie zalancza.Wymienilem tez filtr paliwowy za ktory zaplacilem 22zl za sprawdzenie wyryskow 40zl sprawdzilem swiece zarowe sam grzeja az do czerwonosci.Teraz pytanie do ciebie

1.Sprawdzales swiece ? jezeli tak to jak ?

2.Dowiedziales sie czy ci wtryskiwacze odkrecali ?

3.za uszczelke dalem 130zl.

4.zrob mi zdjecie wtryskiwaczy jak masz skrecone chdozi mi ze tam sa takie punkty msuze zobaczyc jak masz ustawione.

Czekam na Odpowiedz

 

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 18:28 ]

A powiedz mi jeszcze jedno....Sprawdzales LUZY ZAWOROWE???

 

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 19:13 ]

w silniku isuzu montowanym jest regulacja luzow zaworowych.Tylko nie wiem jakie rozmiary powinny byc

 

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 19:51 ]

WItam ponownie.No i udalo mi sie naprawic Mojego Opla 1.7 TD isuzu....Prosze sie odezwac to opisze cala sytuacje na forum.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-118104
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam i co było przyczyną. Luzy zaworowe pisałem w poprzednim moim Poscie 0,15 i 0,20, ale ja dalej stoje w serwisie jutro sie biorą za głowice.

 

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 20:03 ]

czekam na odpowiedź tylko szybko bo jak zdejmę głowice to ups!:mrgreen:.

Mam pytanie gdzie kupowałeś uszczelkę pod głowicę tak tanio i czy tobie podczas tego problemu ubywało płynu chłodniczego? - który nie jest wyrzucany na zewnatrz prawdopodobnie silnik go spala

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-117812
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.Uszczelke kupywalem u siebie w sklepie motoryzacyjnym.U mnie bylo tak pekla mi glowica.odkrecalem korek i wode mi do gory wywalalo.zdjolem glowice okazala sie peknieta.i dalem do spawania zaplacilem 30zl pozniej dalem do planowania do wymiany uszczelniacze wymieniane gniazda szlifowane zawory byly .Poporstu zrobilem ta glowice dla siebie tak zeby jezdzic.kupilem uszczelke elegancka za 130zl.zaczolem skladac robilem to sam .zlozylem i nie chcial wogole zapalaic .wzioelm go na ciaganie szarpapelm go z 20 minut zapalil dymil sie na bialo chodizl na dwa gary jak sie nagrzal przepalil nie dymil i chodzil dobrze.ale jak go zgasilem chociaz na 15minut to znowu wogole nie palil i musialem brac go na zaciag.Wymienilem filtr paliwa i nic wymienilem podkladaki wtryskow na nowe 4 sztuki miedziane 32zl kosztuja i 4 takie zaro odporne male cos kolo 2 zlotych.i nic wkurzylem sie myslalem ze mi wtryskiwacze leja bo pomyslalem sobie ze jak sie dymi i nei chce zapalic to wtryk leje pojechalem na regulacje.mechanik powiedzial ze to japonskie wtryski sa najlepsze i sa jak nowe.sprawdzilem swiece zarowe pod akumolatorem i kazda grzeje na czerwono i nic.zaczolem czytac ksiazke ktora mam Sam Naprawiam Astre.i doczytalem sie Ssania i Luzow zaworowych.Zaczolem od luzow.I teraz tak ten mechanik co mi robil glowice pomyslalem szlifowal mi zawory i sprawdzilem szczelinomiezem i pwoiem tak na 8 zaworow 6 mialem zapartych wymienilem 6 plytek na odpowiednia grubosci i nawet teraz jak skrecalem byl zapowietrzony to pali normalnie na dotyk.teraz ide stoi na dworze co jest -15scie i pali lepiej niz kazda benzyna.chodiz jak laleczka teraz rowno elegancko.dlatego mwoie u ciebie to albo ktos ci zle wyregulowal luzy zaworowe albo masz zle swiece zarowe i ci moga wtryski lac.Nie wierz mechanikom ja robie wszytsko sam i sam sprawdzam.pojechalem do jednego pwoiedzil mi ze kompresji nie mam prawda i silnik do wymiany a dlatego ze 6 zaworow bylo zapartch to nie mial kompresji proste prawda.ustawilem luzy zaworowe i ma taka kompresje i takie odejscie ze az chce sie jezdzic.dlate musisz sam sprawdzic luzy zaworowe szczeliniomiezem ja ci we wszytskim pomoge.zacznijmy od sprawdzania swiec zarowych ale pod akumolatorem.Pisz.i mow na jakim jestes etapie.>>>>>:mrgreen:? czekam na odpowiedz na forum

 

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 17:12 ]

a tutaj daje linka do takiej aukcji na allegro zeby pokazac jak wygladaja plytki ktore reguluje sie zawory http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=843776075.....ja takimi plytkami wyregulowalem sobie te 6 zapartych zaworow i etraz tak jak mowie nie dymi sie i pali na dotyk.a co do pompy twoiej i moiej one sa nie do zajechania tak mi w serwisie diesla powiedzieli.takze nie stawiaj odrazu na pompe.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-117625
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hehe szkoda, że tak późno bo ja dziś ściągnęłem głowice ale mysle, że u mnie jest inny problem, silnik pobiera płyn ze zbiornika wyrównawczego i stwierdziłem ubytek oleju( napewno nie ma ubytku na zewnątrz - nic nie kapie - a jak było u ciebie).

 

PS. Świece mam nowe Bosch przed włożeniem w głowice sprawdzałem je osobiście pod aku są ok. a na przyszłość nie musisz wykręcać świec możesz odkręcić listwe zasil. i podłoczyć próbnik z lamką pod + i dotykaj gwintu na świecy jak zaświeci świeca jest ok, jak nie to przepalona tak jest szybciej chyba że wkładasz nowe, ponadto jak ci pisałem głowica była plantowana docierane zawory gniazda itp. regulacja zaworów też robiona i była 0,20 i 0,25 więc nie ma mowy o ich zaparciu, cisnienie też mam ok- prawie jak nowy ale mogą być pierścienie olejowe i teraz zamierzam je wymienić, szukam tylko głowicy bo z tym jest problem każdy chce sprzedać silnik i nie wiem gdzie ty takie tanie uszczelki kupujesz bo u mnie po 230 zł(warm-mazur). Jeszcze jedno pierwszą głowicę miałem pękniętą dosyć mocno na kolektor wydech szedł płyn i spawanie nie wchodziło w gre bo się nie opłacało-tak mi powiedział gość który głowicami zajmuje się od 20 lat- więc daje mu wiare. dam znać na forum jakie są postepy czy zrobiłem ale to w przyszłym tygodniu.

 

Ps. tak prawde mówiąc twój problem z silnikiem wydawał mi się od początku całkiem inny bo ja odpalam i nawet po 8 godzinach postoju tylko ciężko-( czytaj muszę kręcić rozrusznikiem ok 5 obrotów), a później po odpaleniu jest ok czyli to nie luz zaworowy. pozdrwaiam odezwe się co było przyczyną. Miłego latania strzałą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-117506
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jak kopci na niebiesko to albo masz coś nie tak z paliwem (kiepska jakość) albo bierze ci olej ewentualnie zobacz czy nie ubywa ci płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25829-problem-z-silnikiem-17-td-82-km-isuzu-potrzebna-pomoc/#findComment-100898
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności