Gość Sargath Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 ok w święta przyglądne się wszystkiemu a swoją drogą parę pytań 1. jak fachowo poluzować napinacz paska, jak wcześniej pisałem w warsztacie facet na moich oczach naciągnął go i napinacz się złożył - ale czy jest jakiś sposób mniej inwazyjny ale zapewniający ten sam efekt końcowy. 2. jak zablokować dolne koło pasowe żeby je odkręcić i nic nie uszkodzić 3. powiedzmy że oddaję alternator do elektryka na regenerację - to jak sprawdzić przy odbiorze że zrobił z nim cokolwiek - pytam bo kompletnie się na tym nie znam a nie chcę dać się nabić w butelkę pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-118000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 1. zwykle jest na sprężynie i w celu zdjęcia paska trzeba ją napiąć - najczęściej dokręcając kluczem itp. 2. przy kołach na pasek pk jest zwykle kilka małych śrubek, które nie stwarzają wielkiego problemu (użycie należytych kluczy) i często wystarczy choćby zostawienie skrzyni "na biegu" 3. niech Ci wypisze jakąś gwarancję/dokument na regenerację co do działania: może ma maszynę wtedy sprawdzi przy Tobie ładowanie, albo sam użyjesz miernika a co do części: ino rozbiórka Cię ratuje, ew. zgrubnie można ocenić stan łożysk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-117764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 2. przy kołach na pasek pk jest zwykle kilka małych śrubek, które nie stwarzają wielkiego problemu (użycie należytych kluczy) i często wystarczy choćby zostawienie skrzyni "na biegu" tak są małe śrubki na około mocują one koło do flanszy (kołnierza) i z nimi nie ma problemu, ale środkowa śruba jest przykręcona do wału korbowego i podczas wymiany uszczelniacza mechanik dokręcił tą śrubę bardzo mocno, do odkręcania i dokręcania użył narzędzia podobnego do tego co nabazgrałem narzędzie to włożył między prześwity w kole - taka równowaga powiedział że przy dokręcaniu nie ma problemu nic się nie uszkodzi ale przy odkręcaniu jak się uzyje za dużo siły to można zerwać napinacz łańcucha rozrządu co do mechanika to bardzo polecany w Szczecinie - opel grzesik ale dopiero pierwszy raz u nich byłem dzieki za odpowiedzi pozdrawiam [ Dodano: Nie Gru 20, 2009 00:11 ] a i jeszcze jedno pytanie urodziło się ostatnio jakie są objawy walniętej pompy wody?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-116899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 różnego typu m.in. - słaba wydajność - ogrzewanie na postoju nie daje rady, a w trasie czy na podniesionych obrotach jest o.k. - uszkodzenia uszczelnienia - wyciek - uszkodzenia łożyska - luzy - szuranie, itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-116897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 a czy np wystarczy obserwacja czujnika temperatury na tablicy bo rozumiem że w przypadku uszkodzenia, wskazówka wchodzi na czerwone pole?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-116733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Jak ucieknie Ci płyn, to wskazówka wskoczy na czerwone. W przypadku luzów, lub małych wycieków nie będziesz miał oznak na wskaźniku temp. U mnie strasznie rzęziło - wymieniłem napinasz i pasek i jest dużo ciszej... ale gdy przyspieszam szczególnie z niskiego biegu na niskich obrotach, to słychać jak rzęzi jeszcze. Na pewno mam któreś koło na pasku do wymiany... przypuszczam, że chyba na pompie jest lekki luz. Po zdjęciu paska poruszałem każdym z kół i nie było oznak piszczenia itp. ale koło od pompy ma chyba lekki luz poprzeczny. Pozostały osprzęt w tym koło klimy, alternatora i pasowe wygląda na OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-116731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Może ale nie musi (bo wskazówka na czerwonym może mieć i inne podłoże) Jeśli np na jałowym nie dmucha ciepłe z nawiewów mimo że tak ustawiłeś, a wystarczy minimalne podniesienie obrotów i widać różnicę możesz np przyjąć że pompa nie ma swojej wydajności na wirniku. Swoją drogą - jeśli była wymieniana np kilkanaście czy kilkadziesięt tys wstecz to w/w nie powinno mieć miejsca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-116729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.