Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam wszystkich!!! Postaram sie dosc szczegolowo i wyczerpujaca opisac temat. Mam problem z Opel asrta II 2.0 DTi 1999r, 100KM, przebieg 250000km. Samochód od pewnego czasu zaczal "przeplatac" i slabo odpalac. Swiece sa ok - robilem jako pierwsze jak wystapil problem. Rano przy odpalaniu tlucze cala buda, silnik lapie ale jakby na 1 cylinder i tak przeplata. Po jakims czasie odpali, jest wtedy bardzo slaby w zasadzie przygasa, bardzo klekocze. Po rozgrzaniu, ktore trwa dlugo zaczyna pracowac normalnie lecz przeplatanie tez sie zdarza na rozgrzanym silniku. Jak troche postoi problem znow wraca. Zaobserwowalem ze jak ma malo paliwa to problem duzo czesciej wystepuje rowniez na rozgrzanym silniku. Na komputerze pokazalo ze to cos z wtryskiem paliwa lub sterowaniem pompy. Dzis pierwszy raz właczyl sie tryb awaryjny - po wylaczeniu i wlaczeniu silnika bylo ok. Jest jeszcze jeden szczegol. Kontrolka od trybu awaryjnego czyli "pomaranczowy jakby silnik" od poczatku właczal sie powyzej 120km/h wtedy wciskalem sprzeglo i gasilem silnik po właczeniu kontrolka gasla - wystepowalo za kazdym razem. Dzis po właczeniu sie trybu awaryjnego kontrolka ponownie uruchomila sie dopiero przy 160km/h Samochod przed tymi problemami kopcil na czarno. Teraz kopci na niebiesko lub szaro niesystematycznie. BARDZO PROSZĘ O POMOC dwoch mechanikow rozlozylo rece a trzeci kazal wymienic wszystko co jest pod maska:) silnik tez.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25965-duzy-problem-astra-ii-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Czy miałeś naprawianą pompę? Jakie dokładnie błędy wywalało? Trudne odpalanie po dłuższym postoju to objaw zapowietrzania się silnika, wymień przewody zwrotne (nadmiarowe) to częsta przyczyna zapowietrzania, mogą też być uszkodzone uszczelniacze wtrysków (czarny filtr paliwa) Zatankuj do pełna i zaparkuj przodem w dół (np podjeździe) jeśli zapali bez problemu to zawór zwrotny puszcza. Z tym szarpaniem po odpaleniu to trochę więcej zabawy, tu może być wiele przyczyn np. nastawnik konta wtrysku (pada pompa), lejący wtryskiwacz, zapowietrzanie się układu paliwowego (im szybciej szarpie po odpaleniu tym nieszczelność jest bliżej pompy) Dymienie to zwykle zapowiedź końca. Postępujące zużycie turbiny sygnalizowane jest często dymieniem z rury wydechowej. Niebieski kolor spalin może oznaczać, że spalany jest olej silnikowy, a tym samym rozszczelnienie turbiny. Czarny dym, z którym mamy często do czynienia w wypadku turbo diesli sugeruje, iż część paliwa nie zostaje spalona, czyli że turbina tłoczy zbyt mało powietrza (czyszczenie kolektora dolotowego). Oczywiście, przyczyn dymienia może być dużo więcej - podobne są objawy uszkodzenia pompy wtryskowej, awarii wtryskiwaczy czy zużycia ich końcówek. Najlepiej podaj jakie są zapisane błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25965-duzy-problem-astra-ii-dti/#findComment-118046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Wielkie dzieki! Nie pamietam dokladnie jakie bledy pokazalo:( Zaczene od proby zatankowania co z pewnoscia wyeliminuje kilka skladowych. Jesli dowiem sie czegos wiecej pozwole sobie zapytac raz kolejny. Jesli Wam nasuna sie jeszcze jakies pomysly - chtenie przyjme:) Jeszcze raz dzieki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25965-duzy-problem-astra-ii-dti/#findComment-118033 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.