Gość kamil_os29 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam, Proszę kolegów o pomoc,ewentualnie przekierowanie na właściwe tory bo naprawdę nie wiem co z moim autkiem. Przed wczoraj (-12st) odpalając auto (stoi pod chmurka) zakręciłem i zaskoczył silniczek od razu (zawsze pali za 1 razem) wskoczyły mi obroty na ok.1200 pojawiła kontrolka ręczny i ABS żółty - zaraz zgasły. Silnik głośno klekotał i słychać było jego zmulenie, obroty doszły zaraz do standardowych 800 i po chwili ruszyłem, za moment pojawiła mi się kontrolka silnika CHECK... podjechałem po zaśnieżonej drodze może ze 100m i zgasła - silnik potem pracował OK. Wczoraj odpaliłem autko, cyk, chodzi, bez kontrolek. Podgrzałem, wyskrobałem i jazda. Zatankowałem na Shellu, dolałem STP niebieski dla diesli i pojechaliśmy z żoną na zakupy. Dzisiaj odpalam... wyskoczyły kontrolki ręczny i rezerwa... postałem z 5 minut, drapiąc szybki od środka i jadę... jeden muł, dwa jeszcze większy, wyskoczyła kontrolka silnika i większy muł jadę usilnie dalej, jeden,dwa i kontrolka, i tak w kółko. Dojechałem do pobliskiej pracy troszkę poddenerwowany samochód zawodzi a tu lada chwila do szpitala żonkę na poród muszę wozić. Nie gasząc silnika (już na parkingu) gaz w ziemię, obroty nie wchodzą równo a i silnik dziwnie zmulony. Odwracam się a dym to pomieszanie koloru niebieskiego z jakby siwym http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/er.gif nie wróży nic dobrego. Na śniegu czarny osad który wyleciał z rury, a sama rura uwalana po wewnętrznej stronie sadzą brudzącą palce (nigdy tego dotąd nie miałem). Wskoczyłem za 5 min. z kolegą do Asi i ogień zobaczysz sam co jej jest.. i co?! i nic, wszystko ładnie chodzi, zaraz zaczął się już grzać, obroty cacy, odpalił jeszcze ładniej. Moje pytanie,PROŚBA. Od czego zacząć? Dzisiaj -15st. Jeżeli chodzi o przeszłość auta, mam go od kwietnia, do tej pory bez problemów,pojawiał się kiedyś z rzadka błąd EGR,ale skasowany i żadnych problemów. Olej od czerwca, hektarów nie robię więc może on jeszcze za gęsty jest? Samochód w trasie elastyczny i nie zawodzi jak dotąd... Akumulator nowy od maja Jest sens przeczyszczenia EGR przed podpięciem kompa? później jak znów wyskoczy błąd, kolejny raz przyjdzie mi zapłacić...?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 36 postów na liczniku więc powinieneś już wiedzieć że zacząć należy od podpięcia pod komputer i odczytania błędów. zbadaj też poziom oleju bo z tego co pamiętam niebieski dymek oznacza że autko spala olej. poczytaj też o trawersach i EGRrze. możliwe też że kończy się turbo. ale wróżyć to można z kuli i nie po to masz tyle elektroniki w tym silniku żeby zgadywać - na komputer z nim   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-116722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Od czego zacząć?Ja bym zaczął od odczytania błędów na kompie. obroty nie wchodzą równo a i silnik dziwnie zmulony. Odwracam się a dym to pomieszanie koloru niebieskiego z jakby siwym nie wróży nic dobrego. Na śniegu czarny osad który wyleciał z rury, a sama rura uwalana po wewnętrznej stronie sadzą brudzącą palce (nigdy tego dotąd nie miałem).Napisałeś że auto jest mułowate i kopci na czarno, więc być może to wina przepływomierza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-116720 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil_os29 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Wracając z pracy zapalił jak za dawnych lat od kopa przy -9st. Po kilku sekundach wyskoczył jednak błąd, który zniknął po ok.2 minutach. Samochód jechał normalnie. Pod blokiem,musiałem go przeparkowac i znów po odpaleniu wyskoczył błąd, zaraz po ruszeniu zniknął. Mimo wszystko jutro jadę pod kompa - chociaż myślałem,że mnie to ominie, no ale skoro rozkaz to rozkaz, jutro podrzucę co nowego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-116669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Zapalanie się kontrolki tuż po odplunie która po chwili gaśnie może oznaczać padniętą świece żarową. Vista wróży można jeszcze z fusów hi hi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-116647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Zapalanie się kontrolki tuż po odplunie która po chwili gaśnie może oznaczać padniętą świece żarową. ale od świecy przechodziłby w awaryjny? nawiązuje do sytuacji gdzie go zmuliło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-116594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Raczej nie, właśnie są takie objawy jak u kolegi gdy pada świeca żarowa. Jak grzeją świece a komputer wykrył złe napięcie na świecy to wywala check, a jak grzanie się wyłączało to check znikał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-116378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Jeśli chodzi o powtórne zapalenie się kontrolki ABS przy odpalaniu silnika- to jedną z przyczyn może być słaby akumulator, jeżeli przy odpalaniu wystąpi duży spadek napięcie- ABS zgłasza problem- poprostu zbyt niskie napięcie, po chwili auto weszło na obroty alternator zaczął ładować i wróciło do normy. Natomiast to, że auto wyjątkowo się zmuliło i nie chciało wejść na obroty- to zupenie normalny objaw przy zapaleniu CHECK-a, włącza się tryb awaryjny i nie da rady wprowadzić silnika na duże obroty. Inny temat to pytanie czemu załączył się CHECK. To już raczej najlepiej podpiąc się pod kompa. Całkiem możliwe, że przy niskiej temperaturze nie prawidłowo pracuje, któryś z trzech zaworków EGR, ale możliwości jest dużo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-112928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 A przypadkiem przy dzisiejszej temp. nie zamarzło paliwo, np. w przewodzie. Dziś rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, ostatnio w te mrozy mieli kilka takich przypadków. Pomógł kilkugodzinny pobyt w ciepłym garażu. Czym tankujesz auto- gdzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26141-problem-zimowy-20-dtl/#findComment-112865 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.