Gość rutko Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam Na wstępie chciałbym powiedzieć że czytałem inne posty ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi. Problem wygląda następująco silnik 1.4 16v benzyna przebieg ok. 130 tys. km Czasami podczas jazdy silnik wchodzi na wysokie obroty wtedy należy parę razy nadusić pedał gazu i jest ok. Ponadto czasami ma normalne obroty 900 ale czasem 2000 lub 4000 nie wiem od czego to zależy. Następnie wolne obroty w zależności od humoru nieraz 900 a nieraz i mniej nawet zgasła mi ostatnio. Jeżeli chodzi o paliwo tylko 98 w zbiorniku 45l dolałem teraz środek zapobiegający tworzeniu się kryształków lodu i ok 250ml denaturatu. Ostatnio jak złapała wyższe obroty ok. 2000 wysiadłem i pociągnąłem za linkę od gazu (dodałem gazu) i obroty spadły na 900 ale czy to może być linka? Proszę o szybką pomoc bo mam zamiar jechać z tym do mechanika ale chce coś sam wiedzieć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soadman89 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Jedź na pierwszy lepszy warsztat i poproś żeby Ci wyregulował obroty. Dużo za takie coś nie weźmie. A przynajmniej mechanik sam posłucha jak auto pracuje i będzie wiedział w czym problem. Ps. W czasie jazdy tak nie równo pracuje? a podczas postoju pracuje równo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutko Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Podczas jazdy pracuje równo ale czasami łapie wysokie obroty np. 2000. Podczas postoju to zależy nieraz równo a ostatnio to silnik falował i zgasł. Silnik pracuje raz dobrze a raz źle i to nie wiem od czego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Gdybyś rozwiązał problem to napisz, mam to samo i wciąż nie znalazłem usterki. Na celowniku mam najpierw gumowy łącznik między filtrem powietrza a przepustnicą. Jest on dziurawy (dodatkowo mam inne problemy, które mogą wskazywać właśnie na to uszkodzenie) i pewnie już po świętach go wymienię. Jak nic się nie zmieni w dalszej kolejności będę sprawdzał silnik krokowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutko Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Byłem dzisiaj u mechanika powiedziałem jakie są objawy to nawet nie chciał podchodzić do samochodu. Powiedział tak że w "oplach jest takie coś co należy przeczyścić i zapewne będzie wszystko ok." koszt 20zł ale nie chciał nawet samochodu na warsztat brać. Powiedział że przy okazji jak coś będzie do roboty to to może zrobić. Moim zdaniem chodziło mu o silnik krokowy można go łatwo wyścignąć oczyścić. Jak myślicie to o ten silnik mu chodziło czy coś innego. Silnik krokowy koszt ok.120zł byłem w sklepie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soadman89 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Byłem dzisiaj u mechanika powiedziałem jakie są objawy to nawet nie chciał podchodzić do samochodu. Powiedział tak że w "oplach jest takie coś co należy przeczyścić i zapewne będzie wszystko ok." koszt 20zł ale nie chciał nawet samochodu na warsztat brać. Powiedział że przy okazji jak coś będzie do roboty to to może zrobić. Moim zdaniem chodziło mu o silnik krokowy można go łatwo wyścignąć oczyścić. Jak myślicie to o ten silnik mu chodziło czy coś innego. Silnik krokowy koszt ok.120zł byłem w sklepie. Jeśli tak powiedział to w takim razie będzie to właśnie silniczek krokowy. Fakt w oplach zdarza się dość często z tego co wiem. Ale moim zdaniem nie jest łatwo go oczyśćić i wyciągnąć. Lepiej żeby zrobił to mechanik, tym bardziej że tylko 20zł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutko Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Miałem coś podobnego w innym oplu vectra A gasła i tak dalej mechanik powiedział żebym wykręcił silnik krokowy zanurzył go w benzynie nie do końca poczekał ok 20 min. Po tym czasie należało oczyścić pędzelkiem i ok. tylko że w tedy był problem z czujnikiem prędkości w liczniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Może być więcej przyczyn, wspomniany silnik krokowy, przepływomierz, podciśnienia i najbardziej prawdopodobny TPS po naszemu czujnik położenia przepustnicy. Silnik krokowy odpowiada głównie za obroty biegu jałowego. Ale podstawa to odczytać błędy bo bez tego to wróżenie z fusów. Tu jeszcze opis czyszczenia krokowca, co prawda w C16NZ ale chodzi o samą zasadę; http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/silkc16nz.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutko Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Dzisiaj jeździłem temperatura ok. -10 i wszystko działa jak należy nie ma do czego się przyczepić wolne obroty 900. Jeszcze jutro spróbuje odczytać błędy gdzieś widziałem na forum manuala to jakoś sobie poradzę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Ale moim zdaniem nie jest łatwo go oczyśćić i wyciągnąć. Lepiej żeby zrobił to mechanik, tym bardziej że tylko 20złJa z kolei się nie zgodzę. Nie jestem mechanikiem aczkolwiek lubię grzebać przy aucie i nie boję się próbować robić coś samemu. Czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego zrobiłem sobie sam dysponując jedynie wiedzą z forum, która właściwie wskazała mi miejsce położenia tych elementów oraz kilka zasad typu czym czyścić, zwrócić uwagę na uszczelkę gumową przy krokowcu i nie zalewać go niczym, bo się zepsuje. Poszło gładko i bezproblemowo a efekty są zadowalające, auto odżyło i zyskało na mocy i płynności jazdy. Jeżeli masz tylko zacięcie do takich spraw poradzisz sobie bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/#findComment-116301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.