Gość rutko Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Mam pytanko co było nie tak z autkiem że czyściłeś krokowca? Jeszcze jedno jutro będę sprawdzał te błędy i coś jeszcze mogę sprawdzić bo sam nie wiem. Niedawno go kupiłem i poprzedni właściciel wymieniał filtry świece przewody itp. elementy. Więc nie bardzo mam się do czego dotykać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/page/2/#findComment-116211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Mam pytanko co było nie tak z autkiem że czyściłeś krokowca?Przewodnim problemem jest u mnie zamulanie na gazie, jak auto jest rozgrzane mocno, np jazda w korkach to do muli przy zmianie biegów, ruszaniu a czasem w ogóle nie da się nawet dodać gazu bo ledwo co się telepie na niskich obrotach i wówczas muszę przełączyć na chwilę na benzynę i z powrotem na gaz. Problem jest upierdliwy strasznie, w korkach czasem to właściwie lepiej mi jest już jechać na benzynie, bo nigdy nie wiem czy ruszę czy właśnie mnie zamuli. Do tego miałem problem z obrotami, za wysokie, falujące itp. Zacząłem szukać informacji na ten temat co i nasunął mi się wątek generalnie o czyszczeniu przepustnicy i jednocześnie krokowca, jako zabieg generalnie zalecany raz na jakiś czas. Ponieważ nie było to trudne więc spróbowałem. Początkowo z obrotami problem z niknął, samochód jednak dalej zamula na gazie (czyli ta akurat usterka nie ma z tym związku) aczkolwiek znacznie mniej jest przy tym nagłego szarpania no i generalnie samochód stał się bardziej żwawy i poprawiła się płynność jazdy. Z tego efektu jestem jak najbardziej zadowolony i polecam ten zabieg.Po około 2 tygodniach problem z obrotami znów powrócił, falowanie, za wysokie i tak się utrzymują bardzo długo, nawet na rozgrzanym silniku. Do tego raz pojawił się błąd - silnik krokowy niewłaściwa liczba kroków - ale to było tylko raz i jak do tej pory sytuacja się nie powtórzyła. Z wszelkich źródeł wynika, że za to może być odpowiedzialny silnik krokowy, który być może jest po prostu uszkodzony, skoro to czyszczenie nie pomogło na długo. Nie mniej jednak problem z obrotami jest u mnie mniej znaczący, bardziej mnie wkurza to zamulanie więc teraz zacznę od eliminowania wszelkich możliwych źródeł zasysania lewego powietrza, czyli na początek pęknięta gumowa rura obudowa filtra powietrza-przepustnica, posprawdzam inne takie możliwości a później krokowiec. Chcę to robić po kolei etapami, aby być pewnym co było usterką. Właściwie to nie umiem Ci doradzić nic więcej, oprócz tego abyś właśnie przeczyścił krokowca samemu lub u mechanika. Na początek przy Twoim problemie to właściwie to się zawsze poleca. Mnie natomiast jeszcze interesuje jedna sprawa, a mianowicie jak sprawdzić samego krokowca, czy nie jest uszkodzony? Jeżeli jest bowiem uszkodzony, a Ty go przeczyścisz to i tak się nic nie zmieni i pewnie będziesz szukał dalej, a usterka może wciąż w nim tkwić. Słyszałem, że można go wykręcić, odpalić auto i zobaczyć, czy jest jakaś zmiana z obrotami gdy się zatyka otwór, gdzie jest on montowany choćby palcem. Jak mi ktoś to potwierdzi to też tego spróbuję, bo nie chcę być może niepotrzebnie kupować coś, co do czego nie mam pewności, czy szwankuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/page/2/#findComment-116064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutko Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedz ursus jak się dowiem w jaki sposób sprawdzić krokowca to napiszę. Dzisiaj jak obiecałem sprawdzałem kody błędów no i coś dziwnego mam złącze 16pinowe. Podłączyłem kabelek jak na zdjęciu. Włączyłem zapłon kontrolka mrugnęła raz szybko i się chwile paliła ok 1s a następnie zgasła. No i teraz nie wiem czy ja źle podłączyłem czy może nie mam błędów? Moim zdaniem coś źle musiałem zrobić. Na koniec wyciągnąłem kabelek i odpaliłem samochód. Wszystko działa więc niczego nie popsułem. Czekam na wasze rady jeżeli chodzi o czyszczenie krokowca to między świętami spróbuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/page/2/#findComment-116038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Spróbuj jeszcze raz, miałem dokładnie coś takiego samego i po prostu nie było właściwego styku. Wyjąłem kabelek i bardziej starannie go włożyłem i już potem wszystko działało. Jeżeli nie masz błędów to powinien Ci się wyświecać tylko kod 12. Jeżeli chodzi o samo czyszczenie to sprawa jest prosta. Wykręcasz krokowca i jazda szmatką i benzyną ekstrakcyjną lub podobnym środkiem czyścisz wszystko. WD-40 jest też dobry bo fajnie rozpuszcza bardziej oporne zabrudzenia. Na stronie http://astra.autokacik.pl/ w zakładce technika/napraw to sam znajdziesz kilka opisów jak to robić. Trzeba uważać, aby nie zalać krokowca w czasie czyszczenia oraz na gumową uszczelkę, lubi wypaść przy wyciąganiu krokowca lub później się podwinąć przy wkładaniu. Nie wiem dokładnie jak wygląda Twój silnik ale polecam, jeżeli dostęp nie będzie zbyt trudny wyczyścić również przepustnicę. Mogę Ci podesłać foty jak to wyglądało u mnie w silniku C14SE.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/page/2/#findComment-115998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutko Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 No to jutro jeszcze raz spróbuje z tymi kodami. Natomiast jeżeli chodzi o silnik krokowy to już raz czyściłem w innym oplu vectra A i nie będzie z tym problemu. Po czyszczeniu zawsze silnik inaczej chodzi przez parę minut a później już normalnie. Z tym to nie ma problemu tylko muszę na wieś pojechać i tam to zrobię. Jak pytałem mechaników to nie wielki koszt czyszczenie krokowca ale nikt nie chce jak tylko to do roboty to go brać na warsztat. [ Dodano: Sro Gru 23, 2009 16:06 ] Sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz i to samo kontrolka raz mignie następnie pali się ok 1s i całkiem gaśnie. Może tak jest wyświetlany kod 10 10 Kody błędów nie zaprogramowane Nie wiem czy dobrze robię ale używałem drucika miedzianego i jak by nie przewodził to by kontrolka wcale inaczej by się nie zachowywała. Wyświetla za każdym razem taką sekwencje i gaśnie. Przypomnę że posiadam astre f z 97 roku z silnikiem 1.4 16v może u mnie tak powinno być i to oznacza że nie mam błędów. Czekam na wasze odpowiedzi. [ Dodano: Pon Gru 28, 2009 19:28 ] Witam Przeczyściłem silnik krokowy samochód chodzi bez zarzutu ale zobaczę jak będzie większy mróz. Jak ktoś się spotkał z takim odczytem błędu z komputera to prosiłbym o odpowiedz czy to poprawne działanie czy ja coś źle odczytałem. Pozdrawiam [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 11:12 ] Witam Problem który opisywałem wcześniej nadal nie zniknął. Dzisiaj jak temperatura spadła -15 to samochód znowu się tak zachowuje obroty ok. 500 i czasami gaśnie. Silnik krokowy przeczyszczony błędów nie ma co mogę jeszcze sprawdzić sam. Z góry dzięki za odpowiedz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26167-zmieniaj%C4%85ce-si%C4%99-obroty-silnika/page/2/#findComment-115951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.