Gość Anonymous Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 witam panowie mam taki problem kilka dni temu wracając z zakupów zatrzymałem się koło kumpli i zgasiłem silnik 2.0 16v m 2.8 rozmawiałem z nimi ok 10 min wsiadam do auta odpalam, a tu z silnika dobiega klekot do domu miałem ok 2 km cały czas jadąc klekotało ale silnik nie stracił na mocy . wydaje mi się że dobiega ten dzwięk gdzieś z głowicy ale w 100% nie jestem pewien mam do wymiany pompę wodną bo ciecze może to ona siadła. do tego czasu wszystko było ok . proszę o pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26308-stuki-w-silniku-20-16v-m28/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Pompa a głowica to troszkę inna lokalizacja Możliwe, że któryś popychacz zastrajkował użyj tego - http://forum.opel24.com/search.htm w celu porównania (były podobne tematy) i ew. osłuchaj w celu dokładniejszej lokalizacji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26308-stuki-w-silniku-20-16v-m28/#findComment-115277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 przyczynom klekotu dokładnie nie wiem co było ale któraś rolka od rozrządu wciągła tą uszczelkę na kapie i prawie połowę jej zmieliło ,najprawdopodobniej też przeskoczył pasek . dziś kupiłem cały nowy rozrząd ale nie mam pojęcia jak go ustawić chodzi mi oto że koła od wałków muszą być ustawione na znaki na obudowie a wał ? po pierwsze który tłok jest 1 ten od rozrządu czy od skrzyni po drugie wiem że wał musi być ustawiony na znak na bloku [takom igłę] i kole pasowym tylko gdy dziś zakładałem pasek było wszystko tak właśnie ustawione ale gdy zrobiłem 1 obrót wału to znaki na kołach rozrządu były na dole [może trzeba było je przestawić ?] następny obrót u góry i w końcu się pogubiłem przeszukałem już wszystko ale o czymś takim nigdzie nie pisze proszę o pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26308-stuki-w-silniku-20-16v-m28/#findComment-114509 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 przełożenie kół wał a wałki to 2:1 pierwszy tłok to zawsze ten 1 od czoła silnika czyli rozrządu schemat i temat znajdziesz tu - http://forum.opel24.com/rozrzad-omega-20-16v-vt14999.htm a to stukanie w takiej sytuacji to nie wróży dobrze, ale próbuj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26308-stuki-w-silniku-20-16v-m28/#findComment-114498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 odpowiedż jest taka autko śmiga że hej . a 16v nie jest tak awaryjne jak wy myślicie a najwiecej pomógł DAROMV6 uczcie się od niego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26308-stuki-w-silniku-20-16v-m28/#findComment-113767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 łukasz123, po co ten stres Pomoc na forum to często niemal wróżenie i nie każdy zagląda w ten czy inne działy. Sama odpowiedź końcowa po usunięciu problemu niejednokrotnie może pomóc komu innemu w podobnym problemie i tego staramy się tu trzymać. Mamy nowy rok więc luzik i   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26308-stuki-w-silniku-20-16v-m28/#findComment-113732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.