Gość opel5 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Ostatnio robiłem pomiary napięcia na akumulatorze. Po załączeniu stacyjki kontrolka od grzania świec świeci potem gaśnie, ale świece dalej grzeją przez ok. 3-4 s. Po odpaleniu silnika świece dalej zaczynaja grzać prawdopodobnie będąc pod napieciem 6V.(dzisiaj to sprawdzę).Napięcie na akumulatorze ok. 13V. Wyłączają się po osiągnięciu temperatury na silniku ok. 60*C. Napięcie na aku. wzrasta do 14,02V. Więc po załączeniu stacyjki i zgaśnięciu kontrolki podgrzewania świec odpalając samochód akumulator jest obciążony dodatkowo jeszcze świecami, czy następuje ich odcięcie na czas rozruchu?(właśnie wpadłem na pomysł jak to zmieżyć). Czy takie dogrzewanie jest konieczne do ośiągnięcia na silniku 60*C.? Czy można samemu to wczesniej wyłączyć? (zrobiłem już sobie ten wyłącznik).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Kolego ale w czym masz problem aku ci pada zbyt szybko....kazdy odbiornik spowoduje skok napięcia swiece muszą byc podgrzewane temperatury 800-1100 nie utrzyma sobie od tak zostaw tak jak jest nierob zadnych patentow bo nieodpalisz rankiem auta;)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opel5 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Dokonałem dodatkowych pomiarów. Po uruchomieniu rozrusznika świece cały czas grzeją. Gdy silnik pracuje na świece podawane jest napięcie 12V ( do 60*C). Zaraz po uruchomieniu (samochód nie był odpalany przynajmniej przez 24.godz.) i po pracy na dogrzewaniu przez 10s. wyłączyłem dogrzewanie.Silnik pracował równomiernie i lżej (temperatura na dworze 0*C). To była próba. W przyszłości zamierzam dogrzewać silnik dłużej zależnie od temperatury otoczenia. Wyłącznik zrobiłem w taki sposób, że podaję lub odcinam napięcie na cewkę przekaźnika zasilającego świece żarowe. Ponowię pytanie - po co to dogrzewanie, czy chodzi o ekologię , czy parametry silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 chodzi o temperature zapłonu mieszanki.Osobiście odradzam takie rozwiązanie możesz spalic przekażnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Osobiście odradzam takie rozwiązanie możesz spalic przekażnik W tym co opisał kolega nie widzę powodu, który mógłby doprowadzić do spalenia przekaźnika. Druga sprawa, to coś długo te świece grzeją, jeśli wyłączają się, jak dobrze zrozumiałem, po osiągnięciu przez silnik temperatury 60 st.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opel5 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Po odpaleniu gdy silnik jest zimny obroty z załączonymi świecami są na poziomie 800-850 obr/min. Po wyłączeniu świec wzrastają do 1100. Przekażnika na pewno nie spalę ponieważ wyłącznik wpiołem w szereg z obwodem zasilającym cewkę przekażnika. Na pewno jest to jakaś oszczędność na paliwie i akumulatorze. Z tym dogrzewaniem te modele podobno tak mają. Mam katalizator więc też ma to pewne znaczenie. Ale ten wyłącznik jest po to też, że nieraz miałem potrzebę załączenia stacyjki żeby coś tylko sprawdzić (np: montaż świateł do jazdy dziennej) to po co mają mi się grzać niepotrzebnie świece?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 miałem kadetta 1.5 z silnikiem isuzu gdzie byl orginalny podgrzewacz na 2 przekaźniki jeden bezpośrednio 12V drugi 6V przez opornik umieszczony w kolektorze ssącym zamontowałem taki wyłącznik i używałem takie rozwiązanie kilka lat bez żadnych negatywnych konsekwencji jednak czasami zapominałem go wyłączyć w planach miałem zamontowanie wyłącznika czasowego który wyłączał przekaźnik po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu silnika (kadetta sprzedałem bez tego udogodnienia) pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opel5 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Myślałem o tym zapominaniu. Mam zamiar podłączyć diodę LED. Gdy będzie grzanie to będzie świecić. A gdy nie będzie to nie będzie świecić. Na razie nie podłączyłem bo nie zdążyłem. Ale jutro chyba zdążę. Dzięki za info.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 wiesz czemu spadają obroty ? alternator ma większe obciążenie i po mojemu powinieneś zająć się układem wtryskowym a w szczególności na regulacji przyspieszonych obrotów grzanie świec zostaw w spokoju, skośnoocy dobrze to zrobili   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opel5 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Jeszcze pewna uwaga z tym dogrzewaniem. Zauważyłem, że jak pracuje na wolnych obrotach to napięcie na świecach jest ok. 7V , dopiero jak zwiększy się obroty silnika to napięcie wzrasta do 12V. Myślę że w module sterującym załączeniem świec żarowych jest układ podnoszący napięcie na świecach w zależności od obrotów silnika, zamiast dodatkowego przekaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/#findComment-114317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.