Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam wszystkich użytkowników szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem takiego który by jednoznacznie odpowiedział na pytanie a mianowicie z tłumika przy wciskaniu gazu wali siwy dymek( jest go sporo) który odrzuca wonią oleju wiem że wszystko wskazuje na pierścienie i że takie tematy były ale właśnie były wymieniane panewki, uszczelka pod głowicą i pierścienie. Silniczek chodzi równo i cichutko nie ma żadnych błędów płynu chłodniczego nie ubywa lecz po przejechaniu 200 km zauważyłem lekki ubytek oleju. Mechanik powiedział że to wszystko po wymianie i że powinno minąć kolega również potwierdził że miał podobnie po wymianie pierścieni i że po tysiącu kilometrów przeszło. Czy możecie powiedzieć czy mają racje? Silnik to 1.6 8v X16SZ 94r. Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelką pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasylek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 bartez, uszczeliacze zaworowe sprawdz. W ogole nie ruszales glowicy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Z głowicą wszystko ok wczoraj rozebralismy ze znajomym i zauważyliśmy że jeden zawór się zaciął wzielśmy go poruszali i puścił powiedzieli mi że to było przyczyna czy to prawda? Lecz teraz nowy problem lub cały czas ten sam coś jest złego z iskrą na jednym cylindrze (2 od lewej) świeca jest zalana zmieniałem kable i wyszło że tylko jedno wyjście nawala podejrzewam disa albo czujnik wału korbowego silnika co o tym myślicie? Szukam po znajomych podobnego disa żeby sprawdzić czy on padł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasylek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 bartez, zawór jakby się zaciął, to byś silnika nie odpalił, bo albo sprężania by nie było, albo by chodził na gary (zależy w jakim położeniu by się zaciął). Przypadkiem nie na 2 cylindrze zawór był zacięty?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dizel1982 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Tak, zacięty zawór mógł powodować te dymienie i ubytek oleju. Co lepsze, miałem kiedyś w astrze podobą sytuacje, też mi dymił i brało olej. Pojechałem do mechanika i powiedział że pierścień się zawiesił. To była diagnoza bez rozbierania silnika i patrzecie, trafił ... Kazał przegnać samochód trochę ostrzej żeby to się ruszyło i pomogło. Problem znikł a rada i diagnoza była darmowa. Teraz w tej astrze to już standardowo ubywa oleju ale to przez wyeksploatowanie silnika. Raz o mały włos co by nie został motor zatarty. Astrą jeździ żona i pytam ją zawsze: "olej sprawdziłaś" ... "tak sprawdziłam" i pewnego dnia coś mnie podkusiło jak lałem jej płyn do spryskiwaczy i mówię sam sprawdzę, patrze a tam poniżej stanu.... Od tamtej pory nie pytam tylko sam sprawdzam i robię dolewki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Wasylek Tak na drugim cylinrze się zaciął ale pozostał on w pozycji otwartej trza go było zamknąć. Czyli to może być przyczyną główną bo dalej mógł się zaciąć ? dizel1982 Sprawdziliśmy przy okazji ten tłok i pierścienie były ok nie złapało ich.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114087 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 zawór nie ma prawa się zacinać pewnie są wyrobione prowadnice i przekasza trzonek, nawet nowe uszczelniacze nie pomogą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasylek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 bartez, przez to, że był uchylony nie było sprężania a więc i mieszanka się spalała bardzo słabo lub wcale co powodowało w konsekwencji zalewanie świecy - taka moja teoria. Jeżeli chodzi o głowice (ich regeneracje), to doświadczenia można powiedzieć nie mam, ale jak zawór się zawiesza, to wymieniłbym komplet przy nim,a w reszcie same uszczelniacze. Chociaż nie - ja bym poszukał używanej głowicy z c16se z kolektorami w dobrym stanie, bo wydałbym 200zł (w tym sprzedaż obecnej głowicy na złom chociażby...), byłoby git malina i 25 koni więcej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Tak myślałem wrząść się za wymiane uszczelniaczy i sprawdzenie zaworów po nowym roku ale jeśli będzie to nie opłacalne to tak jak mówisz trza bedzie zastanowić się nad zmianą głowicy czyli ta z c16se podejdzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-114036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasylek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 bartez, podejdzie, tylko jeszcze oprocz niej musisz kilka innych diwajsów wsadzić, obczaj ktk.pl/forum Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26381-siwy-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-113961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.