Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zaznaczyć, że jestem zupełnie zielony w mechanice. Ale najpierw przedstawię sytuację. Otóż na początku października zakupiłem swój pierwszy samochód jakim była Astra 1,4 8V (katalizator) z 1995 roku. Samochód w lutym 2006 został sprowadzony do Polski z Niemiec. W czerwcu 2009 została założona instalacja LPG:

- Reduktor - Car Gaz

- Elektrozawór Planiplastic

- Wielozawór Tomasetto typ. 200/30

- Obud. wielozaw. - Stako

- Zawór tank. - Tomasetto

- Elektr. jedn. ster. - Bis

Przy zakupie i krótko po nim sprawdzałem stan oleju w silniku i wsio było ok. Wisiała karteczka o wymianie jakieś 1200 km temu. Potem sprawdziłem stan oleju jakiś miesiąc/półtora miesiąca później (gdy zaczęły się już te mrozy) i po przetarciu bagnetu i wsadzeniu go spowrotem wyciągnąłem go czystego... Zdziwiłem się, ale trochę nim pokręciłem i po któryms tam razie pokazal mi prawidlowy poziom oleju w silniku. Auto nie było wtedy odpalone. No i jakies dobre 2 tyg temu znowu sprawdzam stan oleju a tam nic. Nie pomagało krecenie bagnetem, ani tez przestawienie auta (myslalem, ze moze stoi na krzywym podłożu). Troche sie wystraszyłem, szczegolnie, ze od jakiegos czasu zaczalem słyszec jakies takie stukania pod maską. Znajomi mówili, ze to niby zawory... Podskoczylem wiec szybko autem kumpla na stacje i kupiłem odpowiedni olej. Dolałem niestety za dużo ponieważ nie wiedziałem jak powinno to się robić. Próbowalem w amatorski sposob spóścić nadmiar, ale nie dało rady. Musiałem jechać tym autem do rodzinnego miasta (ok, 120 km), gdzie ojciec pomógł mi spóścić nadmiar tego płynu na kanale. Zanim jednak to zrobilismy zauwazylem,ze intensywniejsze są spaliny (spalał olej) oraz ze jak dotąd czyściutki silnik zaczął się pocić:

 

Dołączona grafika

 

Zdjęcie jest zapożyczone z jakiejś aukcji...

 

Słyszałem, że to mogą być pierścienie na tłokach lub simering. Słyszalem jeszcze też takie opinie, że silnik już jest do wymiany...

 

Pragnę zaznaczyć, że od października przejechałem około 3 tys. km i teraz autko ma prawie dokładnie 160 tys. km przebiegu. I jak do tej pory spisywało się rewelacyjnie :lol:

 

Proszę o poradę, bo samochodzik jest naprawdę wspaniały a nie chcę (i nie mam zresztą też) odłożonych parunastu stówek na czarną godzinę...

 

pomocy...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26394-astra-14-8v-lpg-k%C5%82opoty-z-olejem-i-silnikiem/
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

witam

zdejm ten dekielek daj nową uszczelkę i przykręć lekko śrubki.Weź klucz nasadowy bez pokrętła i dokręć palcami

a co do oleju jeśli go nie wymieniłeś po zakupie to zrób to jak najszybciej i do tego filtr oleju

jak sprawdzasz olej to bagnetem się nie kręci tylko wycierasz, wkładasz i wyciągasz

a tak przy okazji może uzupełnisz profil ??

Ajeszcze jedno po zakupie powinno zmienić się rozrząd

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26394-astra-14-8v-lpg-k%C5%82opoty-z-olejem-i-silnikiem/#findComment-114496
Udostępnij na innych stronach

Gość challenger

podjedź na jakąś stację na pomiar kompresji to będziesz wiedzial czy silnik jest do remontu, lub prędzej wymiany , 1.4 to częste i tanie silniki, więc jeśli już taniej będzie podmienić. Wcześniej możesz spróbować wyczyścić odmę(to ten gumowy przewód idący od pokrywy zaznaczonej na czerwono do pokrywy monowtrysku, czyli tego czarnego plastiku), ale wątpie czy to pomoże. A na przyszlość nadmiar oleju najlepiej jest odsysać strzykawką przez otwór bagnetu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26394-astra-14-8v-lpg-k%C5%82opoty-z-olejem-i-silnikiem/#findComment-114173
Udostępnij na innych stronach

próbowałem, ale na zimnym silniku i niestety nic... Wiem, ze mogło to się nie udać ponieważ przy zimnym silniku olej jest gesty (a przy mrozie to juz w ogóle)...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26394-astra-14-8v-lpg-k%C5%82opoty-z-olejem-i-silnikiem/#findComment-114162
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale co zawory nierówno pracują to źle pracują... Boję się żeby to nie spowodowało większych (chociaż teraz może ukrytych) uszkodzeń...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26394-astra-14-8v-lpg-k%C5%82opoty-z-olejem-i-silnikiem/#findComment-113747
Udostępnij na innych stronach

QCoo, zrób tak jak pisał andrzej_m55, i powinno być ok. Co do zaworów, mają hydrauliczne kompensatory luzu więc istotne jest aby z olejem było jak trzeba. Zalej dobry olej min. 10W40 i się zobaczy jak będzie, jeśli nawet jeden czy dwa kompensatory nie będą "trzymały" to tak zaraz nic się nie stanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26394-astra-14-8v-lpg-k%C5%82opoty-z-olejem-i-silnikiem/#findComment-113743
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co jeszcze zauważyłem, że czasami (rzadko, ale zawsze) nie wiem czym spowodowane przy dodawaniu gazu pojawia się jakiś dziwny odgłos. Miałem tak np dzisiaj. Takie jakby drapanie czy coś... Dokładnie nie mogłem namierzyć skąd ten odgłos dochodzi, bo to w trakcie jazdy było jak wspomniałem przy dodawaniu gazu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26394-astra-14-8v-lpg-k%C5%82opoty-z-olejem-i-silnikiem/#findComment-111497
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności