Skocz do zawartości

Wymiana rozrusznika w Sintrze 2.2 16V


Gość qlionq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Na okres świąteczny miałem przyjemność pojechać do wujka do Niemiec.

Wszystko pięknie, ale wujkowi w dzień mojego przyjazdu posuło się auto.

Zdiagnozował usterkę na rozrusznik, problem tkwi w tym, że probować go wyciągnąć

i aby to zrobić zauważył, że trzeba pół auta rozebrać, czy są jakieś triki, prosta instrukcja bądz kroki postępowania by się do niego dostać, wujek nie ma garażu i na dworze jest -2 stopnie więć jeśli ktoś zna odpowiedz na to pytanie proszę o nią, z góry bardzo dziękuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No faktycznie troche rozbierania jest:

Dołączona grafika

jeżeli potrzebujesz wszystkie szczegółowe dane co i jak to podaj na moje PW adres e-maila to wyśle ale dopiero w sobote.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

to ja podepnę się do tematu. Ma ktoś opisane jak podłączyć kable do rozrusznika ?? Bo źle podłączyłem kable po naprawie, a nie chce próbować bo tam i tak mało miejsca jest. Swoją drogą wyjęcie rozrusznika w sintrze to koszmar.

 

 

A więc już sam doszedłem. Są trzy bolce do których podłączamy kable. Dwa są obok siebie do tego bliższego rozrusznikowi przykręcamy kabel który idzie od rozrusznika, do tego bolca który jest bliżej bloku silnika przykręcamy + (gruby czerwony), do tego 3 bolca (cieńszego) dwa kable (brązowy i zielony jak dobrze pamiętam).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość FatherTom

Można też wymontować go bez wykręcania kolektora ssącego. Jedną śrubę mocującą rozrusznik (klucz płaski 18) wykręcamy od dołu auta, drugą od strony lewego nadkola (klucz nasadowy 18 z dwoma przedłużkami połączonych przegubem). Potrzebna jeszcze będzie nasadowa 13 i 10 do odkręcenia przewodów. Odkręcamy również śruby zaznaczone na czerwono (klucz 13) i czarną "rurę" (rezonator) zaznaczoną na zielono. Po odkręceniu tych śrub rozrusznik da się wyjąć od spodu auta.

 

 

post-20693-0-97986800-1401998917_thumb.jpgpost-20693-0-62896600-1401998995_thumb.jpgpost-20693-0-72398800-1401999019_thumb.jpg

 

 

 

post-20693-0-89684600-1402494751_thumb.jpg

 

 

"Przeważnie automat (elektromagnes) rozrusznika ma do podłączenia dwie śruby grubsze (M10, M8) oraz mniejszą śrubę (M6, M5) lub wejście konektorowe. Jedną z dużych śrub podłącza się grubym przewodem (np. 16mm2) do + Akumulatora (30, (B+)) do drugiej z dużych śrub dołącza się uzwojenia rozrusznika (M). Do mniejszej śruby (lub konektora) dołącza się + ze stacyjki (u mnie fioletowy) - ROZRUCH (u mnie brązowy) (który załącza cewkę elektromagnesu) (50, S)."

 

post-20693-0-27445300-1402494318_thumb.jpg

Edytowane przez FatherTom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności