Gość qlionq Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Witam serdecznie. Na okres świąteczny miałem przyjemność pojechać do wujka do Niemiec. Wszystko pięknie, ale wujkowi w dzień mojego przyjazdu posuło się auto. Zdiagnozował usterkę na rozrusznik, problem tkwi w tym, że probować go wyciągnąć i aby to zrobić zauważył, że trzeba pół auta rozebrać, czy są jakieś triki, prosta instrukcja bądz kroki postępowania by się do niego dostać, wujek nie ma garażu i na dworze jest -2 stopnie więć jeśli ktoś zna odpowiedz na to pytanie proszę o nią, z góry bardzo dziękuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26418-wymiana-rozrusznika-w-sintrze-22-16v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam. No faktycznie troche rozbierania jest: jeżeli potrzebujesz wszystkie szczegółowe dane co i jak to podaj na moje PW adres e-maila to wyśle ale dopiero w sobote. Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26418-wymiana-rozrusznika-w-sintrze-22-16v/#findComment-113797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 to ja podepnę się do tematu. Ma ktoś opisane jak podłączyć kable do rozrusznika ?? Bo źle podłączyłem kable po naprawie, a nie chce próbować bo tam i tak mało miejsca jest. Swoją drogą wyjęcie rozrusznika w sintrze to koszmar. A więc już sam doszedłem. Są trzy bolce do których podłączamy kable. Dwa są obok siebie do tego bliższego rozrusznikowi przykręcamy kabel który idzie od rozrusznika, do tego bolca który jest bliżej bloku silnika przykręcamy + (gruby czerwony), do tego 3 bolca (cieńszego) dwa kable (brązowy i zielony jak dobrze pamiętam).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26418-wymiana-rozrusznika-w-sintrze-22-16v/#findComment-105975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FatherTom Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) Można też wymontować go bez wykręcania kolektora ssącego. Jedną śrubę mocującą rozrusznik (klucz płaski 18) wykręcamy od dołu auta, drugą od strony lewego nadkola (klucz nasadowy 18 z dwoma przedłużkami połączonych przegubem). Potrzebna jeszcze będzie nasadowa 13 i 10 do odkręcenia przewodów. Odkręcamy również śruby zaznaczone na czerwono (klucz 13) i czarną "rurę" (rezonator) zaznaczoną na zielono. Po odkręceniu tych śrub rozrusznik da się wyjąć od spodu auta. "Przeważnie automat (elektromagnes) rozrusznika ma do podłączenia dwie śruby grubsze (M10, M8) oraz mniejszą śrubę (M6, M5) lub wejście konektorowe. Jedną z dużych śrub podłącza się grubym przewodem (np. 16mm2) do + Akumulatora (30, (B+)) do drugiej z dużych śrub dołącza się uzwojenia rozrusznika (M). Do mniejszej śruby (lub konektora) dołącza się + ze stacyjki (u mnie fioletowy) - ROZRUCH (u mnie brązowy) (który załącza cewkę elektromagnesu) (50, S)." Edytowane 11 Czerwca 2014 przez FatherTom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26418-wymiana-rozrusznika-w-sintrze-22-16v/#findComment-541448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.