Gość Znany Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Witam, mam parę problemów z moją Asterką. Wypiszę je i mam nadzieję iż może uda się komuś i pomóc... 1. Straszne spalanie- po jakichś 100-200 KM pełny bak paliwa staje się pusty. Moja średnia prędkość z jaką jeżdzę to ok 70-80KM/h 2. Mimo tempomatu to szarpie gdy wrzucę ją na 1 lub 2 i puszczę sprzęgło (Fiat Uno Fire jak i WV Golf 1.9TD nie robiły tak). 3. Przyśpieszenie- muli jak nie wiem. Czasami owszem pokaże ze startu że ma "kopa" ale zazwyczaj rozhuśtanie jej to tragedia, potrafi trochę zająć zanim nawet się rozpędzi do 50KM/h (mimo iż silnik to 1.4 16V 90KM). 4. Obroty- po odpaleniu autka, jego obroty sięgają 1500 po jakimś czasie spadają do 1000ob, to normalne? 5. Tej zimy miałem parę "zawieszek"obrotów. Mianowicie jak jechałem, a następnie stawałem (np. na światłach), to mimo biegu jałowego i wciśniętego sprzęgła, obroty stały na poziomie 2000obr, jak puszczałem sprzęgło to autko gasło. 6. Szybko zużywa się płyn hamulcowy, jaki może być powód? 7. ABS jest strasznie czuły, nieraz wystarcza jakaś średnia dziura przy hamowaniu i od razu mnie łapie, czy to normalne? Autko ma przebieg 233tys KM (jak kupowałem to zegar wskazywał 232tys KM), rocznik autka- 96. Wcześniej miałem jeszcze problem z diodą check engine, mianowicie potrafiła się zapalić przy dowolnej prędkości, gdy się zapaliła a ja wcisnąłem sprzęło (np. by zmienić bieg), obroty spadały do zera i autko gasło. Znajomy mechanik przeczyścił miejsce pod maską gdzie jest linka którą jak się przesunie to zwiększają się obroty (przepraszam ale jestem kompletnie zielony w tych sprawach). I jakby pomogło, od tamtej pory tak nie mam. Drugi mechanik powiedział iż nie opłaca się naprawiać, ale mam nadzieję iż jest inaczej i jednak dałoby się w miarę niewielkim kosztem przywrócić jej osiągi. Jak już wcześniej wspomniałem, jestem zielony w sprawach z autami dlatego prosiłbym o pomoc, oraz jak trzeba coś wymienić lub sprawdzić to najlepiej łopatologiczny opis jak sprawdzić, gdzie to znaleźć (a nawet jak się da to zdjęcie danego miejsca i danej rzeczy do sprawdzenia/wymiany) i ewentualną cenę danej rzeczy oraz miejsce gdzie mógłbym ją dostać. Dodam iż mam wielki sentyment do tego autka gdyż to moja druga Astra (wcześniejsza to 1.6 8V ale dzięki uprzejmości pewnej kobiety która z podporządkowanej przejechać chciała mi przed maską, zmarła po 22h od zakupu). Acham, i autka wrazie co nie bedę sam naprawiał ale ewentualnie z osobą która już ma jakieś pojęcie na temat samochodów, ale niestety nie aż tak duże by mi pomóc. PS. Przepraszam za tak długi temat, ale naprawdę starałem się przedstawić co, gdzie i jak. Z góry dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Wcześniej miałem jeszcze problem z diodą check enginebledow oczywiscie nikt nie sprawdzil a od tego sie zaczynamiejsce pod maską gdzie jest linka którą jak się przesunie to zwiększają się obrotyto sie nazywa przepustnica problemow moze byc kilka od uwalonej sondy po zapchany katalizator odczytaj bledy to na poczatek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Znany Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Masz na myśli to odczytanie za pomocą kabelka i złącz PIN czy wystarczą na TIDzie? Aaaa... I na śmierć bym zapomniał, te wałem co widać go po zdjęciu zakrętki oleju, jest w jednym miejscu przytarty, to normalne czy nie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 na TIDzienie sprawdza sie bledow kolego zworka/kabelek albo podlaczenie kompa jak wolisz co do walka przytarcie to pojecie wzgledne trzeba to zobaczyc bo opis nic nie mowi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Znany Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 A więc tak, zrobiłem jak mówiłeś, sprawdzałem poprzez kabelek i... nic Dioda check engine raz migła i to wszystko. Siedziałem tak 10min wpatrując się w to miejsce i nic to nie dało. Dodam że z jakiś miesiąc temu aku był odłączony na jakieś 1-3min. Ale jakby teraz nadal coś było nie tak to chyba check engine i tak powinien pokazać? A może się mylę? Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak? Acham, i zapytam jeszcze czy każda Astra F tak strasznie dymi, bo moja dymi jak nie wiem, ale to chyba tylko dopuki się nie rozgrzeje bo później to tak jakby ustawało I przy okazji zapytam dodatkowo, jak wyeliminować błąd iż jak włączam radio to gaśnie mi środek (data i godz) w wyświetlaczu TID. Posiadam wysuwaną antenę którą sam montowałem i radio też zmieniłem z oryginalnego. Edit: 06.01.2010r. Sprawdzałem jeszcze raz poprzez kabelek, i co się okazało? Mianowicie nie wyświetla mi nawet kody 12. Po włączeniu zapłonu zapala się check engine, po chwili mrygnie raz i gaśnie. Dalej się nic nie dzieje, jakieś pomysły?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112611 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam, mam parę problemów z moją Asterką. Wypiszę je i mam nadzieję iż może uda się komuś i pomóc... 2. Mimo tempomatu to szarpie gdy wrzucę ją na 1 lub 2 i puszczę sprzęgło (Fiat Uno Fire jak i WV Golf 1.9TD nie robiły tak). moze sie sprzeglo juz konczyc wkoncu 230tys km przebiegu.... 3. Przyśpieszenie- muli jak nie wiem. Czasami owszem pokaże ze startu że ma "kopa" ale zazwyczaj rozhuśtanie jej to tragedia, potrafi trochę zająć zanim nawet się rozpędzi do 50KM/h (mimo iż silnik to 1.4 16V 90KM). sprawdz kompresje 4. Obroty- po odpaleniu autka, jego obroty sięgają 1500 po jakimś czasie spadają do 1000ob, to normalne? to automatyczne ssanie podaje wiecej paliwa przez co zwiekszone obroty bo na zimnym silniku auto by zgaslo jak sie troszke nagrzeje obroty spadaja bylo juz n forum o tym 5. Tej zimy miałem parę "zawieszek"obrotów. Mianowicie jak jechałem, a następnie stawałem (np. na światłach), to mimo biegu jałowego i wciśniętego sprzęgła, obroty stały na poziomie 2000obr, jak puszczałem sprzęgło to autko gasło. silnik krokowy brudny lub zuzyty calkowicie napocztku wyczyscic benzyna jak nie pomoze wymienic - tez bylo na forum 6. Szybko zużywa się płyn hamulcowy, jaki może być powód? nie ma prawa sie zuzywac gdzies musi byc nieszczelnosc ukladzie i ucieka. z tym nie zwlekac i odrazu robic 7. ABS jest strasznie czuły, nieraz wystarcza jakaś średnia dziura przy hamowaniu i od razu mnie łapie, czy to normalne? normalne kolo traci przyczepnosc i wlacza sie abs Drugi mechanik powiedział iż nie opłaca się naprawiać, ale mam nadzieję iż jest inaczej i jednak dałoby się w miarę niewielkim kosztem przywrócić jej osiągi. nie wielkim kosztem raczej sie nie uda jesli po sprawdzeniu kompresji bedzie to licho wygladalo to prawdopodobnie beda pierscienie do roboty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Znany Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dziękuję za dokładną odpowiedź. A możesz wyjaśnić jak samemu sprawdzić kompresje? Oczywiście jak się da Bo jak pisałem jestem zielony i nie zabardzo wiem co i jak, hehe A jeszcze zapytam (na wszelki wypadek)... Nie wiesz ile kosztuje taka naprawa pierścieni? Bo mechanik mówił że naprawiany silnik to nie to samo co oryginał i lepiej kupić inny wóz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dziękuję za dokładną odpowiedź. A możesz wyjaśnić jak samemu sprawdzić kompresje? Oczywiście jak się da Bo jak pisałem jestem zielony i nie zabardzo wiem co i jak, hehe A jeszcze zapytam (na wszelki wypadek)... Nie wiesz ile kosztuje taka naprawa pierścieni? Bo mechanik mówił że naprawiany silnik to nie to samo co oryginał i lepiej kupić inny wóz samemu to mozna kolo zmienic.. i to nie bardzo jak ktos nie wie jak.. sprawdzajac kompresje sprawdza sie stopien sprezenia (?) - jak zle mowie to niech mnie ktos poprawi - i samemu raczej tego nie zrobisz, czyli na oko jak bardzo zuzyty jest silnik. kazdy mechanik powinien to umiec, nie kazdy dobrze zinterpretowac. koszt jaki to ci nie powiem bo nie wiem nie robilme jeszcze u siebie bo tylko 130k km przejechane mam, ale podejrzewam ze w granicy 400zl powinno to kosztowac. czasem warto naprawic silnik jesli np cala "buda" jest zdrowa i auto jest pewne. wiadomo ze po naprawie to "nie to samo" ale dlatego kupujemy auto uzywane za 10tys a nie nowe za 50tys. zawsze mozna silnik zmienic ale to nie ma do tego dazyc. posprawdzaj sobie wszytko gdzies napewno w ktorejs czesci tkwi problem. a jak ze spalinami ? kopci na niebiesko ? tam jeszce jest taki zawor EGR mozna warto go przeczyscic albo zaslepic - poszukaj o tym na forum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Znany Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Szukałem jakiegoś opisu jak się dostać do tego EGR oraz jak go wykręcić ale nie znalazłem nic Mógłbym prosić o jakiś opisik i najlepiej z fotkami (żebym się z niczym nie pomylił ) Gwarantuję piwo za pomoc, hehe I jeszcze się spytam bo ostatnio na lewym nadkolu i lewych drzwiach pasażera zobaczyłem żółty nalot, czy to oznacza że do samochodu zaczyna się dobierać korozja? Jak tak to jak temu zaradzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Szukałem jakiegoś opisu jak się dostać do tego EGR oraz jak go wykręcić ale nie znalazłem nic A ja znalazłem coś takiego: http://forum.opel24.com/erg-nie-umie-znalesc-vt28053.htm?highlight=egr+1.4 To mi bardzo pomogło: http://forum.opel24.com/search.htm Warto korzystać z tej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26591-astra-14-16v-i-par%C4%99-problem%C3%B3w/#findComment-112023 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.