Skocz do zawartości

TID- problem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam mam male pytanie i nie wiem gdzie napisac...Chodzi mi o TID...Wyswietlacz..Moze ktos bedzie mi umial pomoc bo nie wiem co zrobic...Chodzi o to ze on nie gasnie i caly czas pokazuje godzine...Jak przytrzymam guzik to jest data ale mozna ja tylko ustawic.Wiem ze powinno sie to zapalac wraz z kluczykiem a nie swiecic non stop.i jak wspomnialem tylko godzina.Wyswietlacz jest sprawny poniewaz przy przytrzymaniu 2 guzikow pokazuje jakies kody F 12 82 83 i 95 poczym caly sie zaswieca i powraca do wyswiatlania godziny... Podejrzewam ze gdzies jest zwarcie badz co innego i prosze Was o pomoc.Z gory dziekuje ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

12- to nie jest kod błędu - zawsze go będzie wyświetlać

82 - Zwarcie do masy sygnału SCL - Wył. wyświetlacz radia

83 - Zwarcie do masy sygnału MRQ - Wył. wyświetlacz radia

95 - Brak komunikacji między radiem i TID - Wył. wyświetlacz radia

 

coś jest namotane w instalacji ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/#findComment-336949
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tez tak mysle ??? i nie wiem jak to odmotac.Hmmm ide zaraz podlubac przy tym jakis schemat mam ale tych kabli kabelkow jest ze hoho.Ok Dziekuje za pomoc zobaczymy co sie da zrobic

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/#findComment-336849
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Na początek warto sprawdzić instalację – czy napięcia we wtyczce są takie, jak należy. A także przelutować złącza TIDa. Jeśli mimo występowania prawidłowych napięć TID i sprawności kostki połączeniowej nie jest podświetlony jak należy, prawdopodobnie wysiadł tranzystor sterujący podświetleniem. Znajduje sie on niedaleko krawędzi płytki (patrz zdjęcie obok), ma oznaczenie BDS940.

Dokładnie taki sam tranzystor, to rzecz nie do kupienia, jednak dowolny tranzystor PNP, który wytrzyma 150mA (pobór prądu przez żaróweczki) będzie odpowiedni. Można użyłć BC640 (inna obudowa ale działa), ja natomiast, BD136 (bo akurat taki mi wpadł w ręce). Tranzystor niekoniecznie musi być do montażu powierzchniowego. Wystarczy wywiercić dziurki w płytce i zrobić normalny montaż przewlekany.

BD136 ma w tym zastosowaniu cztery zalety:

> maksymalny prąd 0,5A, dwie żaróweczki uciągnie bez problemów

> większa obudowa, więc nie grozi mu przegrzanie

> rozkład nóżek się zgadza, wystarczy wywiercić dziury i wlutować

> do dostania w każdym sklepie elektronicznym za około 1,50 zł

 

Powodzenia.

Pozdro dla wszystkich ??? !!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/#findComment-336821
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Chodzi mi o TID

 

Ja miałem bardzo podobny problem, gasł, resetował się itd. Usterka była w gnieździe wtyczki.

 

Jak zaglądniesz do środka gniazda to zobaczysz druty które wchodzą w płytkę bazową tida. Sprawdź na niej wszystkie luty z cyny czy są cale, u mnie były popękane. Koleś odessał cynę na nowo przylutował i działa OK.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/#findComment-336789
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.Bardzo dzieki za pomoc :spoko: Doszedlem do tego ze problem tkwi we wtyczce :spoko: Jesli delikatnie ja wsune dziala prawidlowo jesli wcisne do konca to zaczyna sie problem... Tylko nie mialem czasu sprawdzic dokladnie czy to sama wtyczka czy moze gniazdo TID-a.Jeszcze raz serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc.Korzystajac z okazji napisze o kolejnym probemie dzwoni mi cos w kole (tylnim) i nie wiem co to jest...na oko wszystko wyglada ok ale tak nie jest...Slychac to szczegolnie na bruku badz plytach betonowych takich jak na autostradzie A4 niegdys ;]Moze ktos ma pomysla ;-) ;]Z gory wielkie dzieki i ogromne pozdro :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/#findComment-336740
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hm tez myslalem nad zmiana tych ze zarowek na diody :> Ale jak zobaczylem ile roboty przy tym to dalem sobie spokoj ;-) Jak wymienisz to daj znac moze skorzystam z pomyslu ^^ THX wszystkim za podpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/#findComment-336583
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dużo problemu??!! NIE wyciągasz kratki wentylacyjne i 2 śruby odkręcasz i TID wychodzi. Z tyłu masz żarówki i zamiast nich wstawiasz diody i po sprawie :!:!

 

No niestety u mnie wystąpił DUŻY problem! Praktycznie wszystko gładko poszło do momętu w którym zacząłem wyciągać TID'a kabel który do nie go wchodził jest bardzo krótki !! I nie mogłem wypiąć wtyczki a bałem sie urwać gniazdo :rotfl:

Może ktoś miał taki problem jak sobie z tym poradzić ?? ?? :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2672-tid-problem/#findComment-336474
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności