Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam wszystkich. Niedawno opisywałem na łamach forum moje problemy z temperaturą silnika. Otóż silnik się normalnie nagrzewa, tylko wskaźnik nigdy nie dochodzi do optymalnej temp. 90 stopni. Komputer musi mieć podobne wskazania, gdyż Astra ostro kopci, nie jest to para tylko spaliny, gdyż wydaje mi się iż komputer myśląc że silnik ma mniejszą temperaturę niż faktycznie dawkuje złą mieszankę. Postanowiłem bardziej się przyjrzeć i zauważyłem, że jeżeli utrzymuje prędkość obrotową silnika powyżej 3 tys. obrotów to temperatura silnika waha się około 90 stopni, jeżeli będę kręcił do 4 tys. to temperatura wynosi 90 stopni, a w momencie gdy zejdę z obrotów, np: stojąc na światłach za parę chwil temperatura spada. Moje pytanie jest takie, czy może czujnik temperatury dostaje jakiś słaby prąd i stąd te wahania, bo przecież jeżeli silnik się szybciej kręci to alternator wytwarza więcej prądu. Jak to zmierzyć? Do kogo z tym jechać? Elektronika czy fachowca od układu chłodzenia? Pozdrawiam wszystkich [ Dodano: Pon Sty 11, 2010 09:33 ] Poszukując dalej usterek w układzie chłodzenia zajrzałem pod dywaniki i okazało się że pod dywanikiem pasażera jest mokro, ubyło również trochę płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Zdaje się że nagrzewnica jest nieszczelna. Czy to może być powodem błędnych wskazań temperatury w układzie chłodzenia ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26723-temperatura-silnika-a-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Moim zdaniem problem dotyczy termostatu,poczytaj na forum bo tematów z temperaturą jest full. Moje pytanie jest takie, czy może czujnik temperatury dostaje jakiś słaby prąd i stąd te wahania, bo przecież jeżeli silnik się szybciej kręci to alternator wytwarza więcej prądu Napięcie wytwarzane przez alternator jest stałe,nie widzę związku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26723-temperatura-silnika-a-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa/#findComment-111191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Termostat jest nowy, wymienione też chłodnica i czujnik temperatury. Dzisiaj usłyszałem od znajomego opinie że problemem może być pompa wody, która zużyta nie będzie działać jak należy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26723-temperatura-silnika-a-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa/#findComment-111187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Może,ale też zastanawiam się nad UPG (uszczelka pod głowicą).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26723-temperatura-silnika-a-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa/#findComment-111185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Jak można sprawdzić czy to jest UPG ? Czy można też sprawdzić pompę wody ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26723-temperatura-silnika-a-pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87-obrotowa/#findComment-111184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.