Skocz do zawartości

Żółta kontrolka- usterka układzie emisji spalin?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Jestem tu nowa, proszę o pomoc lub podpowiedź co mam z zrobić. Otóż mam Astrę II Kombi poj. ECOTEK 1,4 16V 90 KM benzyna + LPG. Jestem świeżym kierowcą (Kierowniczką :drunk: ) i nie bardzo znam się na tych technicznych sprawach. Autko mam od listopada 2009 r. Wymieniłam rozrząd, wszystkie płyny, klocki hamulcowe, świece i filtry,ustawiony pobór gazu i benzyny. Wiem że mam słabą sondę lambda (70 %). Po wymianie i ustawieniu wszystkiego było ok. jakieś 1,5 miesiąca, a potem autko przy jeżdzie na benzynie zaczeło się dławić. Pojechałam do mechanika a on mi powiedział że mam kupić taki specyfik do benzyny żeby przeczyścić wtryski, bo najpewniej poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie i dlatego tak się dzieje. Zatankowałam 40l benzyny dolałam ten płyn i jeździłam tylko na benzynie .Po przejechaniu 5 km wszystko wróciło do normy. Autko sprawowało się znakomicie. Ale niestety przedwczoraj jak odpaliłam autko i włączyłam klimę to zaleciało mi benzyną z klimy i może po 30 sek. już nie było tego zapachu. Dzisiaj odpaliłam autko i świeci mi się stale żółta kontrolka silnika.Auto stało 4 dni na mrozie a potem przyszła odwilż i znów mróz.

Moje pytanie: czy może być , że mam uwaloną sondę lambda, a może ten specyfik który dolałam do benzyny spowodował że autko "zgłupiało" ? A może coś zawilgotniało albo zamarzło.? Nie wiem czy jechać do mechanika, czy też wyjeździć tą benzynę ze specyfikiem, wlać nową i pojeździć trochę na samej benzynie.

Proszę o poradę, sugestie itp.

https://forum.opel24.com/topic/26753-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-usterka-uk%C5%82adzie-emisji-spalin/

Sugeruję odczytać błędy.

Też o tym myślałam, ale nie mam do tego sprzętu, więc będę musiała jechać do mechanika...

Też o tym myślałam, ale nie mam do tego sprzętu, więc będę musiała jechać do mechanika...