Skocz do zawartości

Jaki silnik jest w Opel Astra II Classic 1.4


Rekomendowane odpowiedzi

Mała zagadka:

Jaką pojemność ma silnik w tej Astrze?

1. Formularz na stronie mbanku - ubezpieczenia nie daje do wyboru pojemności 1364, co więcej konsultant też twierdzi że nie wystawi mi standardowego ubezpieczenie, bo w razie czego te dane się nie będą zgadzać bo dla 1.4 mają oni bodajże 1398? Co ciekawe przy Astrze III silnik ma 1364 a z tego co mi mówił koleś z salonu to jest ten sam silnik - różniący się ponoć tylko "górą" - czy rozumiem kawałkiem wierzchniej obudowy :wesoly:

2. Formularz np w link4 czy PZU ma już pojemność 1364....

 

Więc... jaka jest ta magicznie zmieniająca się pojemność silnika :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26768-jaki-silnik-jest-w-opel-astra-ii-classic-14/
Udostępnij na innych stronach

Hm... właściwie oznacza to wg tej tabelki oraz ubezpieczycieli że w tą Astrę wsadzano 2 silniki a że mój jest z 2005 to załapał się na Z14XEP.

 

Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26768-jaki-silnik-jest-w-opel-astra-ii-classic-14/#findComment-110964
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam także Astrę Classic II z 2005.

Silnik w moim aucie ma oznaczenia 1.4 XEP - TwinPort.

Jeżeli tak - to pojemność wg. danych fabrycznych wynosi 1364 cm3

 

Czapla

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26768-jaki-silnik-jest-w-opel-astra-ii-classic-14/#findComment-390685
Udostępnij na innych stronach

1.4 16V 90 KM

 

X14XE to silnik o poj. 1389cm3 znany z poprzedniej generacji Astry. W Astrze G stosowany w latach 1998-2000, po kilku zmianach.

Wymieniono sterownik na Multec S sterujący teraz również wentylatorem chłodnicy. DIS został zastąpiony modułem indywidualnych cewek zapłonowych dla każdego cylindra. Dzięki temu ten silnik nie posiada przewodów zapłonowych.

 

Moc maks. 66kW (90KM)/6000 obr/min.

Moment maks. 125Nm/4000 obr/min.

 

W 2001r. wprowadzono silnik Z14XE jako modyfikację poprzedniego, mającą na celu spełnienie norm emisji spalin Euro 4.

Najważniejsze zmiany jakich dokonano to:

 

- zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym,

- dodanie drugiej sondy lambda za katalizatorem,

- zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne (elektroniczny pedał gazu),

- przeniesiono czujnik prędkości obrotowej wału korbowego w okolicę 4-tego wykorbienia,

- zmieniono kolektor dolotowy i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia,

- wprowadzono nowe wtryskiwacze.

 

Silnik ten montowano do 2005r.

Moc maks. 66kW (90KM)/6000 obr/min.

Moment maks. 125Nm/4000 obr/min.

 

W roku 2004 wprowadzono nową rodzinę silników z systemem Twinport.

Jego reprezentantem wśród silników o poj. 1.4 litra jest silnik o oznaczeniu Z14XEP.

Litera P na końcu modelu oznacza właśnie zastosowanie systemu Twinport.

Zasada działania polega na rozdzieleniu każdej gałęzi kolektora dolotowego na dwie części. W jednej z nich jest mała ruchoma przesłona (6). Przy średnim obciążeniu silnika przesłona jest częściowo zamknięta. W ten sposób zmniejsza się przekrój kanału dolotowego. Powoduje to wzrost prędkości powietrza i silne jego zawirowanie (2). Również paliwo z wtryskiwacza (5) dzielone jest nierówno na oba kanały (3). Dzięki zawirowaniu mieszanki można zwiększyć stopień recyrkulacji spalin i zmniejszyć zużycie paliwa, oraz emisję tlenków azotu.

Przesłony są sterowane za pomocą małego siłownika pneumatycznego (4).

Przy pełnym otwarciu przepustnicy otwiera się też przesłona i mieszanka wpływa całym przekrojem kanału (1)

Elektroniczne sterowanie główną przepustnicą w połączeniu z ww. systemem zmniejsza straty ciśnienia na przepustnicy i poprawia napełnianie cylindrów mieszanką.

Silnik posiada napęd rozrządu łańcuchem. Wprowadzono też nową pompę cieczy chłodzącej napędzaną paskiem wielorowkowym. Za sterowanie silnikiem odpowiada ECU Bosch Motronic ME 7.6.1.

Moc maks. 66kW (90KM)/5600 obr/min.

Moment maks. 125Nm/4000 obr/min.

 

dzieki uprzejmości astra.auto.pl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26768-jaki-silnik-jest-w-opel-astra-ii-classic-14/#findComment-391052
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności