Gość Anonymous Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witajcie Byłem dziś u mechanika i wybadał że mam słabe ładowanie alternatora 13.4 a ma być 14.4 Co może być tego przyczyną? Pół roku temu były wymieniane szczotki w alternatorze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 A mechanik nie tego nie wie? Na początek wyczyść klemy, sprawdź masę do aku i kable prądowe od altka, podmień aku. Na własne ryzyko możesz sprawdzić ładowanie samego altka, odłączając aku. Powinien dawać około 16V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-110662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seti Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 ja regenerowałem alternator kiedy dawał napięcie 12,6V ? z książki Akumulator / 12 V 60 A×h, minus na masie Alternator / Hitachi LR 170-411 70A Napięcie znamionowe 13,5 V Prąd - przy 1500 obr/min 43 A - przy 2000 obr/min 65 A - przy 6000 obr/min 75 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min) 14,7 ą 0,3 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 30 mm Długość minimalna szczotek 14 mm Rezystancja twornika 3,6 W Rezystancja stojana 0,1 W   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-110626 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 W sobote jadąc autkiem zapaliła sie kontrolka ładowania, przed domem po 20 km jazdy rozładował sie akumlator. Sprawdziłem połaczenia i stwierdziłem że to alternator. W poniedziałek oddałem do regeneracji i okazało się, że to mostek prostowniczy. Przy okazji wymienili łożyska. Alternator ma przebieg 100 tyś. km. Szczegółowy koszt naprawy: - uszczelniacz CG 132661 - 6 zł - łozysko 6303 - 12 zł - łozysko 62202 - 31 zł - prostownik IHR 769 Hitachi - 82 zł - regeneracja - 75 zł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-110361 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 miałem podobny problem w silniku Y17DT brak ładowania,świeciła mi sie cały czas kontrolka.Powód?Mostek i jakaś płytka koszt w Piotrkowie Trybunalskim 180zł mostek+regulator napięcia(przy okazji bo jakbym mial wyjmowac altka jeszcze raz to szlak by mnie trafil!!!)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-108885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Regulator wymieniłem to potem okazało sie ze poszedł tez stojan! To pojechałem na szrot i założyłem ze szrotu. a ponad 100 poszłaa!...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-108527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam Mam problem z moją corsą B 1.5D,mianowicie jadac wczoraj zaczeła mi swiecic poduszka pow,zacze ły przygasac swiatła i deska rozdzielcza,gdy przyjechałem do domu wziołem miernik i po przyłozeniu wyskoczyło 11,4,potem na 12,co to moze byc???przeciez kontrolka gasnie a nie ładuje,pasek alternatora naciągnięty,prosze o pomoc i z góry dziekuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-108409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Wygląda na to że szczotki do wymiany w alternatorze i może regulator napięcia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-108395 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Cześć Przyczyn może być wiele , właściwe najbardziej prawdopodobnie to wymian szczotek (zreguły pomaga to na chwile) Najlepszym rozwiązaniem będzie wyciągniecie alternatora i pomiar na stole i oczywiście odpowiednia regeneracja jeśli alternator ma kilka-naszcie lat to uwierz mi najlepiej naprawić go kompleksowo!!! już to przerabiałem w swoje corsie B (zamówiłem regenerowany zamontowałem i maszyna dalej hulała) a stary do regeneracji (są firmy które skupują takie przelicz sobie co ci się będzie bardziej opłacać kupno regenerowanego czy regeneracja starego !? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-108352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 miałem podobny problem w silniku Y17DT brak ładowania,świeciła mi sie cały czas kontrolka.Powód?Mostek i jakaś płytka koszt w Piotrkowie Trybunalskim 180zł mostek+regulator napięcia(przy okazji bo jakbym mial wyjmowac altka jeszcze raz to szlak by mnie trafil!!!)Wymiana alternatora w silniku Y17DT Isuzu to drobnostka w porównaniu z wymiana rozrusznika. Przy alternatorze trzeba dobrze uważac przy odkręcaniu pompy Vacum, bo koszt nowych uszczelek ( w serwisie zestaw uszczelniajacy pompe Vacum) to 132 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26814-s%C5%82abe-%C5%82adowanie-alternatora/#findComment-107726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.