Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Witam panowie. Mam problem a w związku z tym pytanie do Was - fachowców. Mam Astrę F 97r. 1.4 16V X14XE. Od dłuższego czasu nie miałem z nią problemów. Od jakiś 2 m-cy zauważyłem ,że przy pierwszym odpaleniu ( na zimnym silniku po nocy i niskiej temp) trzyma wysokie obroty 1200 - 1500. Nie spadają nawet ( albo minimalnie) jak zmieniam biegi. Dopiero jak silnik się nagrzeje to już jest ok. Trzyma ok 900 obr i przy zmianie biegów ładnie spadają ... dzisiaj miałem podobną sytuację ale .. po przejechaniu ok 15km zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa check. Pierwszy raz. Ku mojemu zdziwieniu silnik normalnie pracował ( na LPG i benzynie) , przyśpieszał i trzymał obroty. Nic nie szarpało i nie było widać żeby pracował np. w trybie awaryjnym. Normalnie dojechałem pod pracę z tą zapaloną kontrolką. Zgasiłem auto i zapaliłem ponownie. Kontrolka się nie zapalała ... być może się zapali jak po pracy będę wracać. Chciałbym się zapytać czy ktoś z Was miał podobny problem i co może być przyczyną ?? dodam ,że mam wymienione filtry a na świecach ( ISKRA ) przejechane już ok 16 tys km. Na gazie obroty są ok ( w sumie przełączam na rozgrzanym silniku ) .. będę wdzięczny za porady , pozdrawiam ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Trzeba odczytać błędy skoro kontrolka się pali. Nic innego na chwilę obecną nie da się poradzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-110255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 No właśnie próbowałem to zrobić , ale nic nie wykazało ;-/ ... ale z jakiegoś powodu się ona zapaliła ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-110252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Zrób to jeszcze raz, bo skoro się zapaliła, to jest zapisany kod usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-110237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Spróbowałem jeszcze raz : 1 błysk krótki - przerwa - 4 błyski krótkie - przerwa - 10 błysków krótkich - przerwa - 5 błysków krótkich i tak w kółko ..... pomoże mi ktoś w diagnostyce , ? ps. znalazłem kody błędów ... według nich mam 1405 ( potwierdzicie dla pewności ) ?? jest to błąd EGR .... jeżeli tak jest faktycznie to co radzicie ? przeczyścić / zaślepić / kupić nowy ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-110230 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Taki kod będzie również w przypadku uszkodzonych kabli w wiązce do egra, albo braku styku we wtyczce. Sprawdź najpierw ciągłość przewodów i wtyczkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-110205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Ok - wszystko sprawdzę , dziękuje [ Dodano: Sro Sty 20, 2010 13:00 ] Witam ponownie , sprawdziłem wszystko .. egr-a wyczyściłem , błędy wykasowałem .... jak na razie jest ok ... ale zastanawiam się , poradźcie ... czy zaślepić egr ? czy skoro chodzi to zostawić ?? nie wiem czy w ogóle można zaślepiać ten zawór w tym silniku ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-110204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pako720 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 podpinam się do tematu mam astre g 1,4 16V 67000km LPG brc od 4 miesięcy auto mam 5 miesięcy i od pewnego czasu na zimnym silniku po nocy lub po kilku godzinach stania auto zapala na 3 gary chodzi tak kilka minut (coraz dłużej bo początkowo pare sekund to trwało) następnie kilka pierwszych kilometrów lekko szarpie (i na PB i na LPG tak samo) jak przeskoczy na LPG i jest zimna to po wyluzowaniu potrafi zgasnąć. Rozrząd jest nowy, świece nowe (niedawno zakładałem NGK takie jak mają być oryginalnie 2 elektrody teraz wymieniłem na irydowe boscha 1 elektrodowe bo myślałem że to pomoże ale jest tak samo). mechanicy jak to mechanicy najlepiej wymień całe auto może trafią. Zastanawia mnie cewka bo pomimo tylko 67 000km to auto ma 10 lat wiec może z wiekiem się sypneła ale jak to sprawdzić bo tak na chybił trafił kupić to troche drogo 400zł prawie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-99140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Ej, kolego szukać się nie chce. Tu masz: http://forum.opel24.com/na-zimnym-silniku-faluje-obrotami-astra-g-vt44566.htm Uzupełnij profil o symbol silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26857-astra-f-14-16v-obroty-i-check/#findComment-99120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.