Skocz do zawartości

utrata mocy i szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

posiadam astrę 1.4 90km kombi

wczoraj zauważyłem jak była zimna gdy odpaliłem to wyglądało tak jak by niepaliła na jeden gar ale po rozgrzaniu wszystko wróciło do normy .

dzisiaj po przejechaniu jakiś 30kl jak by ktoś odjół jej mocy nierówno pali tak wygląda jakby pracowały tylko 3gary no i trochę mocniej kopci

co może być tego przyczyną

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27001-utrata-mocy-i-szarpanie/
Udostępnij na innych stronach

1. Jaki silnik ?

2. Jaki rocznik ?

3. Jakie kontrolki się palą ?

4. Jakie błędy są ?

odp.1

silnik 1.4 benzyna

odp.2

1995

odp.3

żadne się nieświecą

odp4

a gdzie te błędy sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27001-utrata-mocy-i-szarpanie/#findComment-108661
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

posiadam astrę 1.4 90km kombi

1995

5. Jaki w ogóle model astry F, G, H a może J ??

więc napewno to jest F-ka z silnikiem X14XE 90KM przy 6000 obr/min i 125Nm przy 4000 obr/min

 

tarafal1, kiedy wymieniałeś świece i przewody WN?? ja bym w pierwszej kolejności sie tym zajął jeśli nie były dawno wymieniane.

u mnie zeszłej zimy było podobnie i po wymianie jak ręką odjął(winne okazały sie przewody)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27001-utrata-mocy-i-szarpanie/#findComment-108651
Udostępnij na innych stronach

1. Jaki silnik ?

2. Jaki rocznik ?

3. Jakie kontrolki się palą ?

4. Jakie błędy są ?

odp.1

silnik 1.4 benzyna

odp.2

1005r

odp.3

żadne się nieświecą

odp4

a gdzie te błędy sprawdzić

AD1. 1.4 było wiele

 

AD2. No to jak na swój wiek to cud że w ogóle zapala 8)

 

 

5. Jaki w ogóle model astry F, G, H a może J ??

silnik x14xE moc66kw model F

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27001-utrata-mocy-i-szarpanie/#findComment-108641
Udostępnij na innych stronach

posiadam astrę 1.4 90km kombi

1995

5. Jaki w ogóle model astry F, G, H a może J ??

więc napewno to jest F-ka z silnikiem X14XE 90KM przy 6000 obr/min i 125Nm przy 4000 obr/min

 

tarafal1, kiedy wymieniałeś świece i przewody WN?? ja bym w pierwszej kolejności sie tym zajął jeśli nie były dawno wymieniane.

u mnie zeszłej zimy było podobnie i po wymianie jak ręką odjął(winne okazały sie przewody)

doszedłem do tego że niepracuje drugi gar zabrałem się do wymiany świecy i zonk niemogę jej wykręcić to jest mój pierwszy problem a drugi to taki że jak wczoraj dojechałem jakoś do domu i otworzyłem maskę zaczołem sprawdzać płyny okazało się ze zniknoł mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka ,dzisia włałem 2 litry poziom oleju się niepodniósł ale zauważyłem ze kopci nabiało

przypuszczam ze mogła pujść uszczelka pod głowicą

po konsultaci telefonicznej mechanik potwierdził moje obawy

ale najpierw postaram się wymienić świece

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27001-utrata-mocy-i-szarpanie/#findComment-108634
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

zauważyłem ze kopci nabiało

przypuszczam ze mogła pujść uszczelka pod głowicą

w obecnych warunkach atmosferycznych czyli przy takich mrozach to prawie każde auto kopci na biało ze wzgledu na parę wodna w spalinach, sprawdz czy masz szczelne przewody w których znajdowac powinien się płyn chłodniczy- podłóż jakieś gazety pod silnik jesli masz garaż i niech postoi przez noc bo może gdzieś ci leci, jesli to nic nie da to wtedy niestety byc może uszczelka pod głowicą.

wczoraj kontrolowałeś stan płynu a wczesniej kiedy to robiłeś??może od dłuższego czasu ci gdzieś saczyło a wczoraj dopiero zauwazyles ubytek 2l.

jaki masz przebieg ??

a co do świec-jedni radzą odkręcać na zimnym silniku a inni na rozgrzanym, jedyne co łaczy obie te teorie to użycie naprawde dobrego klucza do świec a nie jakiegoś z TESCO za 10zł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27001-utrata-mocy-i-szarpanie/#findComment-108620
Udostępnij na innych stronach

świece odkręcać tylko na zimnym! jeśli masz klucz z hipermarketu, to nie się nie przejmuj, użyj przedłużki i klucza nasadkowego. możesz polać jakimś specyfikiem, ja sobie pomagam olejem penetrującym. polewasz, zostawiasz na godzinę i probujesz porządnym kluczem.

 

jeśli w przyszłości nie chcesz mieć takich niespodzianek to na gwint świecy trochę smaru miedzianego, a najlepiej to dokręć świece odpowiednim momentem jak masz klucz dynamometryczny, dla Twojego silnika to jest 25Nm

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27001-utrata-mocy-i-szarpanie/#findComment-108553
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności