Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Czesc Wszystkim Trafilem do Was bo szlak mnie dzis trafil. W drodze do pracy zonie przestala grzac porzyczona od mamy asterka G 1.7DTI Jak sie okazalo w zbiorniczku nie bylo plynu. No ale ja juz go raz dolewalem wiec to nie mechanik dupa, zapomnial dolac tylko jest wyciek. Szybko z kumplami namierzylismy dwa luzne przewody. W pierwszym momencie pomyslalem ze to dupa mechanik zostawil luzem i teraz przez nie plyn spiernicza ale dokladne ogledziny wykazaly "zaczopowanie" przewodow. Sa to dwa przewody plynu chlodniczego dochodzace do kroccow chlodniczki oleju. Prawdopodobnie z chlodnicy przedostawal sie olej (zbiorniczek na plyn zasyfiony jakim czarnym mazidlem) wiec sprytny mechanik poprostu odpial chlodzenie. No ale to nie jest problem wycieku. Okazalo sie bowiem ze na przewodzie ktory zasila chlodniczke jest trojnik w ktorym, centralnie na srodku jest dziura po jakims srubokrecie. Dodam ze trujnik jest sztukowany bo normalnie oryginalny przewod nie ma trojnika a poprostu dodatkowe wyjscie. Co wiecej w tym samym przewodzi (prowadzocym zreszta do nagrzewnicy) jest kolejna dziura pare centymetrow przed szybkozlaczka z nagrzewnica. Probowalem to dzis zdjac. Ni huhu... Szybkozlaczka ma mnie totalnie w d... Moze macie jakis pomysl jak to cholerstwo sciagnac bo nie wiele brakowalo zebym to poprostu upitolil. Trojnik wyjalem i wlozylem miedziana rurke, chlodniczka dalej pozostaje niepodlaczona (trzeba kupic nowa i wtedy podlaczyc). Ma tej szybkozlaczce (z jasnym kolnierzem) jest taki przesuwany plastikowy kolnierzyk (obracz). Przesuwalem ja i probowalem sciagac waz ale nie dalo rady. Probowalem krecic, wpychac, wyciagac, wyginac i cholera wie co jeszcze Tak przy okazji. Jaka jest normalna temp. pracy tego silnika bo tak na 80st to mi wskakuje tylko na chwile i to po przejechaniu jakis 30km. A mowilem staruszce zeby nie kupowala autka w komisie.... ehhh te kobiety Pozdrawiam J.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27233-wyciek-plynu-zdjecie-wezy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MMM Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Czesc Wszystkim Ma tej szybkozlaczce (z jasnym kolnierzem) jest taki przesuwany plastikowy kolnierzyk (obracz). Przesuwalem ja i probowalem sciagac waz ale nie dalo rady. Probowalem krecic, wpychac, wyciagac, wyginac i cholera wie co jeszcze :-) Tak przy okazji. Jaka jest normalna temp. pracy tego silnika bo tak na 80st to mi wskakuje tylko na chwile i to po przejechaniu jakis 30km. J. Aby dostać się do złączek przy nagrzewnicy musisz usunąć wszystkie plastiki po obu stronach boczne od środka oraz ten, który jest na drążku od biegów. Następnie z kanału odkręcić dwie śruby od strony silnika one utrudniają dostęp do złączek. 80 Stopni to norma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27233-wyciek-plynu-zdjecie-wezy/#findComment-106489 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwwariusz Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Szybko złączka znajdująca się w przedziale silnika idąca do nagrzewnicy -2 szt. :-)?? - najpierw jest tam taki element plastikowy przesuwany na szybko złączce, trzeba go przesunąć od siebie a później tylko powoli próbować przewód ściągnąć. W przewodzie jest o-ring i jak jest zapieczony to ciężko a nawet bardzo ciężko schodzi. Już to przerabiałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27233-wyciek-plynu-zdjecie-wezy/#findComment-106371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.