Skocz do zawartości

astra f dtl trzęsie się przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

prosze o rade

astra f 96r. 1.7dtl 260tys.km

 

po dłuzszym postoju samochód przy odpalaniu zaczyna trząsc i przy kreceniu rozrusznikiem chwyta na moment i puszcza ,chwyta i puszcza i tak coraz szybciej po 30-40sekundach takiego rozpędzania sie wkoncu odpala przy wielkiej chmurze dymu z tyłu i przez 3-4 sekundy sinik chodzi nie równo...niestety przy takim mrozie kilka dni temu padł mi akumulator , gdy samochód jest ciepły problem znika i przy odpalaniu juz sie nie trzęsie, samochód posiadam 6 lat ,nigdy nie było problemów dlatego w aucie wymieniano tylko olej i rozrząd, filtr paliwa wymieniony około 2 lata temu, świece nigdy nie dotykane,podobnie jak rozrusznik.

 

pozdrawiam Dawid

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27254-astra-f-dtl-trz%C4%99sie-si%C4%99-przy-odpalaniu/
Udostępnij na innych stronach

prądu mało, rozruchacz ma od razu zakręcić wałem a nie się napędzać

Moj problem jest ten sam astra F X17DTL rok 1995 co kolega zalozyl temat i juz mi rece opadają :) u mnie jest tak do -3 stopni auto pali bez zarzutu puzniej zaczynaja sie schodki przy - 10 stopniach to juz tragedia z odpalaniem brzmi to tak ze podgrzewam swiece 3 razy przekrecam kluczyk kreci miodzio spalanie jest wyraznie slychac ze zaczyna lapac ale na 1 tlok :drunk: i powtorka kolejne rozgrznie swiec i od nowa przewaznie za 3 razem daje sie uruchomic ale smiesznie to wychodzi i jest denerwujace bo niewiadomo czy wogole odpali :drunk: jak juz chwyta to wszystkie naraz i mozna od razu zgasic samochod i pali od strzalu najgorszy ma rozruch po kilku godz stania nie wiem moze ktos sie spotkal z tym problemem i moze poradzic co jest nie tak teraz to co wymienilem do tej pory

 

-akumlator 2 tyg temu nowka zakupiony

-w grodniu nowy caly komplet swiec zarowych NGK bo nie mieli na stanie Beru (myslalem ze to tym i okazalo sie ze stare swiece byly dobre)

-w listopadzie kupilem nowki koncowki wtryskiwaczy Boscha

-filtr paliwa ma ok pol roku sprawdzalem go zlewajac rope do sloika nie bylo nawet kropli wody

-przewody powrotu paliwa zmienione bo min z jednego cieklo

-silnik nie bierze oleju nie ma przedmuchow

-nakulane 240 000 mam go od 2.5 roku przejechalem ok 50 tys i wczesniejsze zimy palil elegancko a teraz ma problemy

 

przekaznik swiec jest sprawny bo podgrzewa wkoncu nie od niego zalezy temperatura swiec przy wymianie wtryskiwaczy zaowazylem ze prawdopodobnie w srodku wtrysku te podkladki co tam sa mogą sluzyc do regulacji wtrysku jesli ktos wie czy w tych wtryskach sie reguluje cisnienie wtrysku paliwa niech mnie oswieci no i z czego bierze sie ten problem z odpalaniem bo juz nie mam sily do tego auta jesli nie dojde z nim do porozumienia to czeka go nowy wlasciciel :drunk:

 

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 01:29 ]

ehh widze ze nikt nie mial takiego problemu szkoda :drunk::drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27254-astra-f-dtl-trz%C4%99sie-si%C4%99-przy-odpalaniu/#findComment-106247
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Jestem troche laikiem ale moze pomoge.

 

Niestety nie mam pojecia czy wtryskiwacze sie reguluje(napewno fachowiec bedzie wiedzial i nie powinien duzo wziasc za to). Mozesz zastosowac prosta metode sprawdzenia. Wykrec wszystkie wtryskiwacze i podepnij je do pompy paliwowej ale w taki sposob aby paliwo tryskalo w powietrze. Bedziesz mogl w tedy sprawdzic "na oko" jak dzialaja wtryski. To metoda prosta i niedokladna ale napewno kazdy moze ja przeprowadzic we wlasnym zakresie.

 

Pozostaje jeszcze mozliwosc regulacji pompy wtryskowej. Zbyt pozny wtrysk objawia sie trudnoscia z zapalaniem. Moze potrzebna jest regulacja pompy. To tez mozna zrobic samemu.

 

Czy silnik spala wiecej niz dotychczas? Spadla mu moze moc? Inny dzwiek silnika? Jakis dym z rury?

 

Zajzalem dzis do ksiazki od samochodu. Jest tam przekroj wtryskiwacza i w srodku znajduje sie podkladka regulacyjna. Tak na chlopski rozum wymiary tej podkladki wplywaja na cisnienie otwarcia wtryskiwacza. Tylko nie wydaje mi sie aby dalo sie wyregulowac to cisnienie otwarcia samemu. Czy koncowka we wtryskiwaczu ktora wymieniales ma dokladnie takie same wymiary co stara? Zmierz suwmiarka. Jesli wymiary sa takie same to raczej cisnienie otwarcia powinienes miec dobre.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27254-astra-f-dtl-trz%C4%99sie-si%C4%99-przy-odpalaniu/#findComment-101353
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

przekaznik swiec jest sprawny bo podgrzewa wkoncu nie od niego zalezy temperatura swiec przy wymianie wtryskiwaczy zaowazylem ze prawdopodobnie w srodku wtrysku te podkladki co tam sa mogą sluzyc do regulacji wtrysku jesli ktos wie czy w tych wtryskach sie reguluje cisnienie wtrysku paliwa niech mnie oswieci no i z czego bierze sie ten problem z odpalaniem bo juz nie mam sily do tego auta

czy ty samemu wymieniales te koncowki?? bo tak wynika z twojej wypowiedzi.

to nie robota dla amatorow musialbys miec fart zeby tak samo od siebie bylo ok.z wtryskiwaczami ustawiemniem pompy i jeszcze kilku innych precyzyjnych rzeczy w dieslu trzeba miec specjalistyczny sprzet nie wystarczy miec dobre checi. to tak samo jak z elementami ukladu kierowniczego np koncowki drozka kier. po wymianie trzeba ustawic zbierznosc(w garazu tego nie zrobisz bo za pol roku nie bedziesz mial pewnie bieznika)

radze wybrac sie do jakiego pompiarza on ci je wyregoluje ja placilem 80zl i trwalo to ok 1godz

 

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 18:29 ]

kolego pawciom tak jak pisalem w poprzedniej wypowiedzi koszt regulacji to 80 zl a kompletna diagnostyka (reg pompy, katu wtrysku, rozrzadu, wtryskiwaczy, wezyki itp)to ok200zl tak biora w legnicy.

jaki jest sens testowania takimi bezsensownymi sposobami.mozna uszkodzic wtryskiwacz albo cos innego.wkoncu przeciez wrtysk odbywa sie w komorze pod cisnieniem!:mrgreen: jak pojedziesz na ta w/w regulacje i mechanior pozwoli ci poogladac jak on to robi to zobaczysz ze wkreca on wtryskiwacz do takiego spec. urzadzenia wygladajacego jak słoik a na gurze ma taka pompke i jak pompuje to wrtysk odbywa sie w szczelnym pomieszczeniu pod cisnieniem(jest to odwzorowanie dzialania w silniku) jak jest ok to rozpyla mgielke, aj jak nie to leje :cry:! reguluje on wtedy owymi wspomnianymi podkladkami. to tyle. i jeszcze jedno za kazdym razem jakm wykreca sie wtryskiwacz trzeba zmienic podkladke miedziana ta duza izolacyjna (zeby sie wtrysk nie pocil)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27254-astra-f-dtl-trz%C4%99sie-si%C4%99-przy-odpalaniu/#findComment-101143
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo masz racje. Do dokladnego wyregulowania pompy potrzebny jest odpowiedni sprzet. Tylko, ze metoda "na oko" mozna wyregulowac pompe na tyle dobrze, ze silnik pali i dziala elegancko. Sam jezdze tak wyregulowana pompa.

 

Co do wtryskiwaczy a dokladniej do podkladek. Czy jesli kupie w jakimkolwiek sklepie takie podkladki o dokladnie takich samych wymiarach to bedzie dobrze? Czy moze musza to byc jakiej "specjalne" podkladki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27254-astra-f-dtl-trz%C4%99sie-si%C4%99-przy-odpalaniu/#findComment-100912
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności