Skocz do zawartości

Poziom oleju na zimnym silniku wyższy niż na rozgrzanym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem (a może go nie mam ;)

 

Nowa astra III, silnik 1.6 16 V 115 km, przejechane z 800 km dopiero.

Przy pomierze poziomu oleju rano (na zimnym silniku) zauważyłem na bagnecie ok. 4 mm ponad poziom maksymalny. No się wk... ;) bo auto nowe, zalane fabrycznie a tu takie numery.

Po sprawdzeniu poziomu oleum zgodnie z instrukcją, czyli po rozgraniu silnika, potem postawieniu na równym i odczekaniu 5 min. po zgaszeniu - poziom jest prawidłowy (max).

 

Czy mam coś z tym zrobić, pojecha do Salonu opier... kogo trzeba, odessać nadmiar?. Czy może zostawić jak jest. Wiem niby, że ten poziom to zgodnie z instrukcją trzeba sprawdzać na rozgrzanym motorze. Ale w instrukcjach wiele głupot piszą... ;)

 

Za pomoc dziękuję.

Jeżeli już gdzieś było to na forum, dajcie link. Szukałem, ale nie znalazłem... :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27418-poziom-oleju-na-zimnym-silniku-wy%C5%BCszy-ni%C5%BC-na-rozgrzanym/
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powodu do robienia afery.

Jak masz nie spać po nocach, to odessaj nadmiar.

 

Dzięki.

Rozumiem zatem, że jeździć i olać temat ciepłym moczem. Szczerze to nie mam czasu i ochoty na wizyty w ASO...

 

Gość andrzej_m55

Szczerze to nie mam czasu i ochoty na wizyty w ASO...

Przecie możesz to sam zrobić na ciepłym silniku strzykawką

 

Nie chciałbym być nadgorliwy i jeżeli nie ma takiej potrzeby to nie ruszać. I właśnie tego chciałbym się dowiedzieć - czy odessać czy zostawić jak jest (bo niby zgodnie z instrukcją jest OK).

 

Gość andrzej_m55

Nie chciałbym być nadgorliwy

Kto pyta nie błądzi :wesoly:

Jeśli nie przekracza max to zostaw

Bo jeśli sporo przekracza to mogą powstać wycieki np. przez uszczelniacze

Jeszcze pytanie czy masz LPG ??

 

Gość Anonymous

Na rozgrzanym silniku zawsze poziom jest większy bo po odpaleniu silnika olej idzie w cały układ (do głowicy itd). Jak go odpalasz rano to przez noc olej sobie spłynie do miski i dlatego masz większy poziom. Skoro jest to nowe auto i instrukcja mówi ze tak ma być to nic nie ruszaj. Gdyby na rozgrzanym silniku poziom znacząco przekraczał max to wtedy trzeba by było odessać bo uszczelniacze mogły by nie wytrzymać ciśnienia które się stwarza podczas gdy pompa pompuje olej. Ale skoro na rozgrzanym nie przekracza max to zostaw wszystko tak jak jest.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności