Skocz do zawartości

Poziom oleju na zimnym silniku wyższy niż na rozgrzanym


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Na rozgrzanym silniku zawsze poziom jest większy bo po odpaleniu silnika olej idzie w cały układ (do głowicy itd).

Jest niższy.

 

i instrukcja mówi ze tak ma być to nic nie ruszaj

Zapoznaj się z instrukcją.

Poziom oleju ma być pomiędzy znakami.

Kolega popełnił błąd a Ty go powielasz.

 

Gdyby na rozgrzanym silniku poziom znacząco przekraczał max

To wtedy znalazł byś nadmiar oleju w przepustnicy, bo zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej wypchało by go tam przez odmę.

 

Gość Anonymous

Na rozgrzanym silniku zawsze poziom jest większy bo po odpaleniu silnika olej idzie w cały układ (do głowicy itd).

Jest niższy.

 

Tutaj faktycznie popełniłem błąd. (szybciej pisze niż myśle).

 

i instrukcja mówi ze tak ma być to nic nie ruszaj

Zapoznaj się z instrukcją.

Poziom oleju ma być pomiędzy znakami.

Kolega popełnił błąd a Ty go powielasz.

 

Tutaj się nie zgodzę bo kiedyś rozmawiałem z gościem który pracuje przy składaniu nowych samochodów i powiedział mi że często zdarza się że producent specjalnie leje "odrobinę" więcej oleju do nowych samochodów żeby proces docierania był aby na pewno na tip top (dotyczy to pierwszego zalania jak samochód wyjeżdża z salonu ) potem przy pierwszej obsłudze serwisowej (kiedy wymieniają olej itp) zalewane jest to tak jak powinno być czyli tak jak piszesz miedze min a max

 

Gdyby na rozgrzanym silniku poziom znacząco przekraczał max

To wtedy znalazł byś nadmiar oleju w przepustnicy, bo zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej wypchało by go tam przez odmę.

Tutaj też jak najbardziej masz racje. Jednak ja osobiście miałem przypadek (co prawda nie w oplu) ale właśnie od zbyt dużego poziomu olej zaczoł mi puszczać uszczelniacz pod kołem zamachowym. Nie mogło być innej przyczyny ponieważ samochód nie był stary żeby można było mówić o wpływie czasu. Oleju nalałem więcej ponieważ auto brało mi olej i dolewałem go nie sugrując się bagnetem tylko kontrolką oleju( jak wchodziłem w zakręt i był ubytek to świecia się kontrolka od oleju, wtedy zajeżdżałem na stacje i dolewałem od razu litra).

 

Gość Anonymous

często zdarza się że producent specjalnie leje "odrobinę" więcej oleju do nowych samochodów żeby proces docierania był aby na pewno na tip top

Wyssane z palca razem z brudem za paznokciami. :wesoly:

 

ale właśnie od zbyt dużego poziomu olej zaczoł mi puszczać uszczelniacz pod kołem zamachowym.

Zastanów się którędy olej ma łatwiejsze ujście.

 

Gość Anonymous

Na razie "wyssałem" ok.0,25-0,27 l oleju. Po sprawdzeniu poziomu na rozgrzanym motorku do maksa na bagnecie brakuje ok. 2 mm. Rano przed wyjazdem z domu sprawdzę na zimnym. Zobaczymy...

Na marginesie podejrzewam, że dostaje mi się paliwo do oleju... K... :wesoly:

 

Zachciało się nowego auta... Chyba następny samochód kupię od handlarza, co to sprowadził z Reichu od dziadka co tylko do kościoła w niedzielę jździł... ;)

 

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 16:30 ]

Jęsli kogoś zainteresuje:

Po odessaniu nadmiaru oleju - jego poziom się ustablizował. Przez 1000 kolejnych km żadnych zmian na bagnecie.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności