Skocz do zawartości

wysokie obroty ASTRA 1.6 benzyna 1992 r

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pyothrinho

Witam serdecznie wszystkich!

Jestem początkujący i mam problem.

Niedawno kupiłem sobie OPLA ASTRA,1.6,benzyna,1992 r.

Po ruszeniu z miejsca i wrzuceniu biegu na dwójkę wzrastają obroty przy wciśnięciu sprzęgła (do ok 2000 obr).Tak samo się dzieje,gdy zatrzymuję się i wciskam sprzęgło z hamulcem.

Po kilku sekundach obroty spadają i jest ok. Przy zmianie biegów na wyższy(3 na 4,4 na 5)

wszystko jest w normie,obroty spadają po wciśnięciu sprzęgła,aczkolwiek spadek obrotów jest o sekundę opóźniony.

Dodam również,że wcześniej przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty rosły zawsze i nie spadały,aż w końcu samochód miał tak wysokie obroty,że już nie szło jechać i oddałem do naprawy.

Został wymieniony wtrysk,silniczek krokowy był dobry.

Obecnie da się jeździć,ale drażni mnie wzrost obrotów po zmianie biegów z jedynki na dwójkę.

Nie dzieje się tak,jak dość mocno wcisnę gaz na danym biegu.Wtedy przy zmianie biegu

obroty spadają (z opóźnieniem).

Proszę o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną.Chciałbym usunąć mocno drażniącą mnie

usterkę.Z góry dziękuję.

https://forum.opel24.com/topic/27607-wysokie-obroty-astra-16-benzyna-1992-r/

Gość Anonymous

Dokładnie takie same objawy są w silnikach z disami.

Elektronika modułu podaje sterownikowi błędne sygnały, a ten głupieje przyspieszając i opóźniając kąt wyprzedzenia zapłonu.

Stąd samoistne wysokie i niskie obroty.

Napisz o efektach.

https://forum.opel24.com/topic/27607-wysokie-obroty-astra-16-benzyna-1992-r/#findComment-103053

Gość pyothrinho

Jeśli chodzi o niskie obroty to u mnie raczej tego nie ma.I odpala zawsze za pierwszym razem.

Tylko te rosnące obroty przy wciśnięciu sprzęgła po ruszeniu...

Najczęściej wtedy,kiedy jadę np.na 2 i jadę zbyt wolno (na granicy zgaśnięcia silnika)a później wcisnę sprzęgło z hamulcem by się zatrzymać (w korku)lub wcisnę sprzęgło,by wybić bieg.