Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Witam! Po wymianie oleju i uruchomieniu silnika kontrolka oleju nie gaśnie. Pali się do ok 2000 obrotów, powyżej gaśnie, przy spadku obrotów znów się zapala. Oczywiście wcześniej żadnych problemów, ale jest druga strona medalu dlatego w opcji szukaj nie znalazłem rozwiązania - autko miało stłuczkę, dostały też chłodnice klimy i wody, naprawione, jeździ. Przy wymianie oleju okazało się, że osłona termiczna kolektora jest lekko dogięta (skutek stłuczki) i problem z wykręceniem filtra oleju. Po zdjęciu osłony ukazało się lekkie pęknięcie obudowy filtra przy mocowaniu do bloku silnika (wkręcany jest?), ale zero wycieku oleju w tym miejscu i jak już wspominałem po naprawie blacharskiej i mech zrobiłem ok. 500km i zero problemu z olejem, kontrolką itp. Jaka może być przyczyna? Coś w związku z uszkodzeniem obudowy filtra, może jej skrzywienie, złe ułożenie filtra, a może coś nie związanego z tym? Czujnik oleju, pompa? Z góry dziękuję za sugestie i pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 problem z wykręceniem filtra oleju. Po zdjęciu osłony ukazało się lekkie pęknięcie obudowy filtra przy mocowaniu do bloku silnika (wkręcany jest?),To wymieniłeś ten filtr , czy nie? Zmieniłem treść, bo przeoczyłem to co powyżej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Mam taki plan zmierzyć ciśnienie, ale jak interpretować wyniki takiego pomiaru? Co jeśli za niskie ciśnienie, a co jeśli w normie? Ja jestem laikiem w tych sprawach, a nie chcę żeby mechanik poszedł w jakieś koszty i cuda kombinował na skutek złej interpretacji przyczyn.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Zmierz ciśnienie, bo mogła ucierpieć pompa.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Filtr wymieniony, olej też, trzeba było zdjąć osłonę kolektora. Operacja profesjonalna, w dobrym warsztacie, a wynik jak powyżej. Też biorę pod uwagę pompę, ale dlaczego objawiło się to dopiero po wymianie oleju? Auto po stłuczce odpalało normalnie, kontrolka oleju ok, zrobiłem kilkaset km. [ Dodano: Sob Lut 13, 2010 11:33 ] Asia dziś trafiła w końcu w ręce mechanika, pompa, pompa, pierwsze co wszyscy mówią...a ja mu zasugerowałem takie działania najpierw: Wg książki jak naprawiać Asię już sam pomiar ciśnienia jest dość skomplikowany. Przede wszystkim auto ma być (silnik) rozgrzany, przejechane ok 5 km, żeby rozrzedzić, ogrzać olej i dopiero wtedy pomiar jest miarodajny. Trudno to zrobić w moim przypadku, bo można zatrzeć silnik. Rzeczona mądra książka wymianę pompy stawia na ostatnim miejscu, a najpierw określa typowe niesprawności ukł. smarowanie i jak je leczyć. W przypadku jak opisałem (gaśnie z opóźnieniem i za niskie ciśnienie po pomiarze) tak sugeruje: -za niski poziom oleju -przewód czujnika ma zwarcie do masy, -oczyścić filtr siatkowy w misce oleju, -wymontować i oczyścić zawór przelewowy, -uszkodzone łożyska(rozebrać silnik), -czujnik wymienić, -pompę wymienić. Możliwości jak widać sporo [ Dodano: Czw Lut 18, 2010 20:47 ] Dla chętnych i ku przestrodze! Okazało się, że podczas wymiany filtra oleju, siłując się z nakrętką, fachowiec naruszył ustawienie obudowy filtra, która przykręcona jest do bloku silnika. Są w niej kanaliki, które powinny pasować idealnie do kanalików w bloku i po przestawieniu/obróceniu w osi zablokowały się i stad brak smarowania. Przy okazji ukruszył kołnierz obudowy. na razie jest stara, wystarczyło ponownie ustawić i dokręcić bez wymiany filtra i uszczerbku w stanie oleju, ale w niedalekiej przyszłości trzeba będzie wymienić. Jak widać zacząć trzeba od prostych wyjaśnień i sposobów rozwiązania problemu, a dopiero w drodze ich eliminacji skończyć na grubszych sprawach typu wymiana pompy (jak sugerował rzeczony sprawca szkody Mam nadzieję, że komuś się przyda.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.