Gość szeregowy57 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam. Mam problem ze swoim Oplem. Mam Astrę 2 2.0 DTI. Około miesiąca temu autko nie odpaliło. Scholowałem je do garażu kolegi gdyż myśleliśmy, że przy minus 18 stopniach zamarzłą ropa. Okazało się, że nie. Przyjechał mechanik i stwierdził, że pompa wtryskowa i że koszt naprawy to około 2500-3000 zł. Pomęczyłem go trochę, że to dla mnie duży wydatek i powiedział, że zacznie szukać innej przyczyny. Po podłączeniu do komputera stwierdził, że nie widzi elektryki pompy wtryskowej. Zdemontował samą elektrykę i oddał do naprawy. Koszt 800 zł. Zamontował i było ok. Tylko teraz auto na postoju pali jak pokazuje komputer 1,4-1,5 litra, gry wcześniej paliło 0,7-0,8 litra. I tak średnie spalanie na setkę skoczyło z ok. 7 litrów na 10,5-11 litrów. Dodatkowo świeci się komputer na desce, który gaśnie przy obrotach po wyżej dwóch tysięcy. Gry ruszam i świeci się komputer auto w ogóle niema mocy, a jak zgaśnie komputer po 2000 obrotów to idzie bez problemu. I tak cały czas. Po trasie przy 80 km też. Mechanik który robił pompę jest na urlopie, zobaczy co powie jak wróci. Może miał ktoś podobne problemy ze swoim autem. Odpiszcie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ramzes82 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Również przyłącze sie do w/w tematu. ja również mam problemy jezeli mozna to tak nazwac ze spalaniem mianowicie posiadam komputer i pokazuje mi ja biegu jałowym 1.7 - 1.9 gdzie powinno pokazywać połowe z tego w mieście jak jezdze spali mi w granicach 8 - 8.5 l/100 ale na trasie zejdzie juz do okolo 5.5 przy okolo 140/150 km/h. Odpala na dotyk nie szarpie koci dopiero jak mu wcisne gaz i dojdzie do 4000 obr. ale to normalne. nie miałem zadnych napraw / mam go 3 miesiace/ i nawet nie wiem co moze byc powodem takiego spalania. moze i normalnie pali ale te 1.7 - 1.9 na luzie mnie przeraza bo wiekszosc jak nie wszystkie auta na jałowym nie maja spalania powyzej 1 litra. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-100761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 powiedział, że zacznie szukać innej przyczyny. do dupy z takim mechanikiem jeśli świeci check to znaczy że nadal jest coś nie tak może tą pompe trzeba ustawić? Najpierw jednak proponuje odczytać błąd najlepiej w innym warsztacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-100755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ramzes82 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 szeregowy sprawdzaj bo sam jestem ciekawy co jest powodem mi nic nie wyswietla sie na desce czyli wychodzi na to ze bledu zadnego nie mam ale skad te 1.7 - 1.9 na jałowym to nie mam pojecia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-100712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeregowy57 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam. W poniedziałek byłem u mechanika i stwierdził, że uszkodzony jest zawór EGR recyrkulacji. W środku jest jakaś membrana która jest dziurawa i nie zamyka się i przez to auto przechodzi w tryb awaryjny gdzie jest tak duże spalanie i nie ma mocy przy niskich obrotach. Mechanik stwierdził, że samego zaworu nie można kupić tylko z całymi tam jakimiś kabelkami i badziewiem i że kosztuje to ok 1100 zł. Powiedział, że można także samemu spróbować rozkręcić to i kleić jakimś dobrym silikonem. No ale okazało się że można kupić sam zawór EGR. W Łodzi znalazłem taki zawór za 410 zł a na Allegro( http://www.allegro.pl/item918709896_zawor_egr_recyrkulacji_opel_astra_vectra_omega_dti.html ) za 300zł. Tylko są z plastykowym kapturkiem i z metalowym, trzeba dokładnie to sprawdzać, bo jest to istotne. Dzisiaj ma przyjść przesyłka i będę to wymieniał. Dam znać czy spalanie i moc auta się poprawiły. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-97926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k.robert1970 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 kolego szeregowy57 miałem podobny problem tylko nie świeciła mi się kontrolka,poczytaj moje posty może czegoś nowego się dowiesz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-97864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeregowy57 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Dzięki kolego, ale już rozwiązałem swój problem. To rzeczywiście był ten zawór EGR. Wymieniłem go i pojeździłem dziś już trochę i jest ok. Spalanie na jałowym biegu skakało ale spadło do 0,9-1 litra. Mechanik mówił że to chwile potrwa zanim ten zawór sobie wszystko ustawi tak jak należy. Ale przyspieszenie jest już ok i nie świeci się check komputera. Dzięki za rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-97858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.