Skocz do zawartości

Spalanie po naprawie elektryki pompy wtryskowej


Rekomendowane odpowiedzi

Gość szeregowy57

Witam. Mam problem ze swoim Oplem. Mam Astrę 2 2.0 DTI. Około miesiąca temu autko nie odpaliło. Scholowałem je do garażu kolegi gdyż myśleliśmy, że przy minus 18 stopniach zamarzłą ropa. Okazało się, że nie. Przyjechał mechanik i stwierdził, że pompa wtryskowa i że koszt naprawy to około 2500-3000 zł. Pomęczyłem go trochę, że to dla mnie duży wydatek i powiedział, że zacznie szukać innej przyczyny. Po podłączeniu do komputera stwierdził, że nie widzi elektryki pompy wtryskowej. Zdemontował samą elektrykę i oddał do naprawy. Koszt 800 zł. Zamontował i było ok. Tylko teraz auto na postoju pali jak pokazuje komputer 1,4-1,5 litra, gry wcześniej paliło 0,7-0,8 litra. I tak średnie spalanie na setkę skoczyło z ok. 7 litrów na 10,5-11 litrów. Dodatkowo świeci się komputer na desce, który gaśnie przy obrotach po wyżej dwóch tysięcy. Gry ruszam i świeci się komputer auto w ogóle niema mocy, a jak zgaśnie komputer po 2000 obrotów to idzie bez problemu. I tak cały czas. Po trasie przy 80 km też. Mechanik który robił pompę jest na urlopie, zobaczy co powie jak wróci. Może miał ktoś podobne problemy ze swoim autem. Odpiszcie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/
Udostępnij na innych stronach

Gość ramzes82

Również przyłącze sie do w/w tematu. ja również mam problemy jezeli mozna to tak nazwac ze spalaniem mianowicie posiadam komputer i pokazuje mi ja biegu jałowym 1.7 - 1.9 gdzie powinno pokazywać połowe z tego w mieście jak jezdze spali mi w granicach 8 - 8.5 l/100 ale na trasie zejdzie juz do okolo 5.5 przy okolo 140/150 km/h. Odpala na dotyk nie szarpie koci dopiero jak mu wcisne gaz i dojdzie do 4000 obr. ale to normalne. nie miałem zadnych napraw / mam go 3 miesiace/ i nawet nie wiem co moze byc powodem takiego spalania. moze i normalnie pali ale te 1.7 - 1.9 na luzie mnie przeraza bo wiekszosc jak nie wszystkie auta na jałowym nie maja spalania powyzej 1 litra.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-100761
Udostępnij na innych stronach

powiedział, że zacznie szukać innej przyczyny.

do dupy z takim mechanikiem

 

jeśli świeci check to znaczy że nadal jest coś nie tak może tą pompe trzeba ustawić? Najpierw jednak proponuje odczytać błąd najlepiej w innym warsztacie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-100755
Udostępnij na innych stronach

Gość ramzes82

szeregowy sprawdzaj bo sam jestem ciekawy co jest powodem mi nic nie wyswietla sie na desce czyli wychodzi na to ze bledu zadnego nie mam ale skad te 1.7 - 1.9 na jałowym to nie mam pojecia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-100712
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość szeregowy57

Witam. W poniedziałek byłem u mechanika i stwierdził, że uszkodzony jest zawór EGR recyrkulacji. W środku jest jakaś membrana która jest dziurawa i nie zamyka się i przez to auto przechodzi w tryb awaryjny gdzie jest tak duże spalanie i nie ma mocy przy niskich obrotach. Mechanik stwierdził, że samego zaworu nie można kupić tylko z całymi tam jakimiś kabelkami i badziewiem i że kosztuje to ok 1100 zł. Powiedział, że można także samemu spróbować rozkręcić to i kleić jakimś dobrym silikonem. No ale okazało się że można kupić sam zawór EGR. W Łodzi znalazłem taki zawór za 410 zł a na Allegro( http://www.allegro.pl/item918709896_zawor_egr_recyrkulacji_opel_astra_vectra_omega_dti.html ) za 300zł. Tylko są z plastykowym kapturkiem i z metalowym, trzeba dokładnie to sprawdzać, bo jest to istotne. Dzisiaj ma przyjść przesyłka i będę to wymieniał. Dam znać czy spalanie i moc auta się poprawiły. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-97926
Udostępnij na innych stronach

Gość k.robert1970

kolego szeregowy57 miałem podobny problem tylko nie świeciła mi się kontrolka,poczytaj moje posty może czegoś nowego się dowiesz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-97864
Udostępnij na innych stronach

Gość szeregowy57

Dzięki kolego, ale już rozwiązałem swój problem. To rzeczywiście był ten zawór EGR. Wymieniłem go i pojeździłem dziś już trochę i jest ok. Spalanie na jałowym biegu skakało ale spadło do 0,9-1 litra. Mechanik mówił że to chwile potrwa zanim ten zawór sobie wszystko ustawi tak jak należy. Ale przyspieszenie jest już ok i nie świeci się check komputera. Dzięki za rady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27816-spalanie-po-naprawie-elektryki-pompy-wtryskowej/#findComment-97858
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności