Gość ursus Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Witam. Od jakiegoś czasu stuka mi jeden zawór pod odpaleniu samochodu przy zimnym silniku. Ma to miejsce głównie przy jakimś mrozie i też nie zdarza się zawsze. Bywa, że w największy mróz odpali i jest cicho a bywa, że przy temperaturze koło zera klepie. Nie mniej jednak gdy już się to zdarzy to potrafi to trwać nawet dobre kilka minut. Efekt jest taki sam zarówno na benzynie jak i na gazie. Próbowałem zagadać przy okazji mechanika na ten temat ale jakoś zaniepokoiła mnie jego wypowiedź. Zaczął bowiem wskazywać na kilka możliwych przyczyn i jakoś tak zanosiło się na jakiś spory koszt, przynajmniej tak to wyglądało. A ponieważ mi się spieszyło postanowiłem, że najpierw zasięgnę porady na forum, zanim dam się wpędzić w koszta. Doradźcie, czy jest to sprawa pilna do naprawy, czy może można z tym pojeździć i ewentualnie jakie objawy mogą wskazywać na jednak konieczną wizytę u mechanika. Jeżeli ktoś przerabiał podobny temat to będę wdzięczny za jakieś przykładowe koszta oraz parę fachowych słów na temat możliwych przyczyn, uszkodzeń itp, tak abym u mechanika zabłysnął jakąś śladową wiedzą i fachowymi terminami, tak aby się ewentualnie nie dać nabić w butelkę Dzięki za pomoc i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28088-stukanie-zaworu-astra-f-95-c14se/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 na moje to po prostu uszkodzony samoregulator zaworu, ale czasem wystarczy uzupełnić stan oleju jeśli jest jakiś poważny brak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28088-stukanie-zaworu-astra-f-95-c14se/#findComment-98418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Szczerze mówiąc poziom oleju miałem ledwie na minimum, albo nawet nieco poniżej, bo ślad oleju na tym bagnecie jest niejednoznaczny. Po uzupełnieniu jednak jak na razie nie widzę żadnej różnicy. Lamon, a czy jesteś zorientowany jaki może być koszt wymiany samoregulatora i czy jest to jakiś skomplikowany zabieg?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28088-stukanie-zaworu-astra-f-95-c14se/#findComment-98352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dembol007 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 ja kolego wymieniałem ten samoregulator tzn popychacz zaworu który prawdopodobnie doprowadził do zabolokowania zaworu i peknięcia dzwigienki.sam popychacz nie jest drogi ja płaciłem 30 zł tyle ze wymieniałem sam.dodatkowo trzeba zdjąć głowice i tu ci koszty wzrastają uszczelka ok 50 zł i planowanie ok60 zalezy w jakim mieście.same cześci to według mnie ok150zł plus mechanik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28088-stukanie-zaworu-astra-f-95-c14se/#findComment-98327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 dembol007, jeżeli trzeba zrzucać głowicę to sam nie będę próbował. Zawsze chciałem to zrobić, ale obecnie nie mam za dobrych warunków do takiego zabiegu. Pojeżdżę trochę i poobserwuję czy są jakieś zmiany na gorsze, jak nie to spróbuję jeszcze to trochę odwlec w czasie. Dzięki za info o kosztach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28088-stukanie-zaworu-astra-f-95-c14se/#findComment-98167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.