Skocz do zawartości

obudowa filtra oleju - 1.7 dti - może komuś pomogę :)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów

Piszę ten post jako radę dla Was, jeśli komuś przydarzy się to co mi.

 

Wczoraj zmieniałem olej wraz z filtrem. Papierowy wkład filtra zakłada się w moim aucie na plastikowy trzpień i wraz z pokrywą, do które trzpień jest przymocowany wkręca się do metalowej obudowy filtra. Całość przebiegła jak zwykle bezproblemowo. W końcu to przecież żadna filozofia :mrgreen:

Tyle, że po zmianie na wolnych obrotach zaczęła się świecić kontrolka oleju. I tu zaskoczenie, bo przecież olej taki sam, filtr oryginalny GM, pokrywa dokręcona momentem 25. Wszystko cacy. Zacząłem od sprawdzenia czujnika - sprawny, pokrywa obudowy filtra oleju dokręcona równo i szczelnie, pojechałem na pomiar ciśnienia i tutaj zonk. Ciśnienie na wolnych obrotach za niskie.

Oczywiście w dwóch warsztatach od razu chcieli mi pompę oleju zmieniać, rachunek miał wynieść między 650 a 840 zł.

Wróciłem do domu i postanowiłem jeszcze raz zajrzeć do obudowy filtra myśląc, że może jednak coś z nim nie tak. Odkręciłem całkiem i wyjąłem filtr trzymający się na trzpieniu i się okazało, że trzpień który ma jakby 4 nóżki połączone z pokrywą gwintowaną, trzyma się tylko na 2. Dwie pozostałe złamały się i filtr nie trzymał się sztywno na trzpieniu tylko przesuwał się w obudowie. To prawie napewno przyczyna świecenia się kontrolki oleju zwłaszcza przy dojeżdżaniu na luzie np. do świateł lub żarzenia się na wolnych obrotach na postoju. We czwartek będę miał nową pokrywę z trzpieniem. Założę i dam znać czy to było to, chociaż już teraz wiem, ze na 99% to właśnie to.

 

Aha, w oplu gdzie zamówiłem część powiedzieli, że po pewnym czasie trzpień się po prostu ułamuje, następuje zmęczenie materiału. Dodam, że moje auto ma 10 lat i kuuuuuupę kilometrów więc filtr był zmieniany pewnie ze 30 razy :wesoly: co dodatkowo go nadwyrężyło.

 

Może komuś przytrafi się taka przygoda, to już będzie wiedział, żeby się nie dać naciągnąć na wymianę pompy. A może już ktoś tak miał i się podzieli swoimi refleksjami.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28101-obudowa-filtra-oleju-17-dti-mo%C5%BCe-komu%C5%9B-pomog%C4%99/
Udostępnij na innych stronach

Gość marian132

A masz mokro w okolicy filtra oleju?Ja mam mokry wachacz, ale z tego co zauważyłem plam na podłożu nie zostawiam i się zastanawiam czy to normalne czy nie. Mam tak od zawsze i nigdy nikt przy zmianie oleju uwagi mi nie zwracał dopiero na przeglądzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28101-obudowa-filtra-oleju-17-dti-mo%C5%BCe-komu%C5%9B-pomog%C4%99/#findComment-98194
Udostępnij na innych stronach

nie, nie cieknie nic.

Całą puszkę mam szczelną, zresztą tam zakładasz gumową uszczelkę na gwintowaną część pokrywy.

U mnie problem jest taki, że jak nie ma trzpienia to filtr po pierwsze nie jest dociskany do obudowy a po drugie nie jest idealnie w otworze, którym wtłaczany jest olej. Olej pewnie przelewa się gdzieś obok filtra i dlatego jak się silnik rozgrzej, olej jest rzadszy to nie mam odpowiedniego ciśnienia.

Jak u ciebie nie zapala się kontrolka to raczej jest wszystko ok, a to, że lekko cieknie to nic. Widziałem na allegro dużo takich zdjęć z zaolejoną obudową.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28101-obudowa-filtra-oleju-17-dti-mo%C5%BCe-komu%C5%9B-pomog%C4%99/#findComment-98181
Udostępnij na innych stronach

Ja mam mokry wachacz

Jeśli to lewy wahacz być może to olej ze skrzyni biegów (symering na wybieraczu) koszt to ok 8 zł. i trochę roboty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28101-obudowa-filtra-oleju-17-dti-mo%C5%BCe-komu%C5%9B-pomog%C4%99/#findComment-98162
Udostępnij na innych stronach

Gość Rutek83

Witam ponownie

Potwierdzam to, co napisałem tak rozwlekle na początku.

Ułamane dwie nóżki trzpienia w pokrywie obudowy filtra oleju były przyczyną braku ciśnienia oleju na wolnych obrotach.

Po wymianie na nową pokrywę z nowym trzpieniem i założeniu starego filtra, ciśnienie jest prawidłowe

 

Można wygasić, a informacja dla potomnych.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28101-obudowa-filtra-oleju-17-dti-mo%C5%BCe-komu%C5%9B-pomog%C4%99/#findComment-96624
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności