Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Dzis wymienilem zarowki od zegarow i napotkalem nastepujace problemy:musialem wymieniac przy podpietym akumulatorze gdyz gniazda byly troszke zasniedziale i musialem patrzec kidy zarowka zajarzy.Zaroweczka pod licznikiem kilometrow nie chciala sie palic,jedynie odpalila dioda /krotszy lepek/ lecz swiato rozprasza i slabo widac licznik.Zaroweczki zalozylem toszke inne zamiast 1,5W to 1,2W troszke wiekszy klosz ,nie wiem czy to ma jakies znaczenie ,ze nie chcialy dzialac przy liczniku.Jak juz wszystko poskladalem kolejna niemila niespodzianka:zapalily sie kontrolka od recznego i od paliwa.Pala sie na stale przy wlaczonym zaplonie /nie gasna/Juz wczesniej zapalila mi sie od kontrolka od poduszek,wiec teraz pala mi sie trzy..Niezle wkurzajace to szczegolnie po zmroku.Czy da sie to wylaczyc podpinajac pod komputer?Jesli tak to czy tylko pod komputer czy jest jakis inny sposob zeby je zgasic?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28155-wymiana-zarowek-od-zegarow-problemy/
Udostępnij na innych stronach

Witam

zapalily sie kontrolka od recznego i od paliwa

Proponuje na początek sprawdzić:

1 czujnik przy dźwigni hamulca ręcznego

2 poziom płynu hamulcowego

3 wlej więcej paliwa to zgaśnie może

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28155-wymiana-zarowek-od-zegarow-problemy/#findComment-96433
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kiedy wymienialem zarowki byla 1/3 paliwa w baku,jednak kontrolka zapalila sie.Dolalem paliwa do 2/3 i nie zgasla.Moge dolac do pelna chociaz jestem sceptyczny czy to cos da.Jesli chodzi o reczny to moje /moze glupie/ pytanie,gdzie dokladnie znajduje sie czujnik przy dzwigni recznego?Poziom plynu hamulcowego ok.Reczny oczywiscie dziala bez zarzutu tak jak przed zapaleniem kontrolki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28155-wymiana-zarowek-od-zegarow-problemy/#findComment-96025
Udostępnij na innych stronach

pytanie,gdzie dokladnie znajduje sie czujnik przy dzwigni recznego?

Zaciąg ręczny i zaglądnij pod uniesiona dźwignię,jest to wyłącznik który załącza gdy ręczny jest w górze(zaciągnięta dźwignia)Ale według mnie w Twoim przypadku nie ma on nic wspólnego ze świecąca kontrolka.Skoro problem pojawił się po demontażu licznika to tam bym szukał przyczyny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28155-wymiana-zarowek-od-zegarow-problemy/#findComment-96020
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ale według mnie w Twoim przypadku nie ma on nic wspólnego ze świecąca kontrolka.Skoro problem pojawił się po demontażu licznika to tam bym szukał przyczyny

Dokladnie,wlasnie wrocilem od auto elektronika,wymontowal zegary moment posprawdzal i co stwierdzl,ze w u mnie nie powinno sie diod wstawiac,gdyz tam jest wszystko obliczone na zaroweczki i dioda zrobilem zwarcie,wymienil jakis uklad scalony /chyba sterownik jakis/.Dlatego nie chciala zarowka dzialac pod samym wyswietlaczem kilometrow i zapalily sie kontrolki od paliwa i recznego..Po wymienie scalaka wszystko wrocilo do normy oprcz kontrolki poduszki ktora palila sie juz wczesniej.Nastepnie podlaczyl kompa odczytal bledy poduszki,stwierdzil ze uszkodzona jest poduszka boczna w fotelu kierowcy.Pozniej rozebral kostke pod fotelem kierowcy,zamontowal jakis opornik zeby rezystancja sie zgadzala i powiedzial ze odlaczyl ja od calego ukladu/oszukal uklad/,dzieki czemu caly system airbagow dziala oprocz tej jednej.Pierwszy raz bylem u niego,wydal mi sie jak malo ktory mechanik czy elektryk ktory od poczatku do konca dokladnie wiedzial co robi.Wszystko trwalo ok godziny.Skasowal 150 zl co mi sie wydalo troche za duzo /przynajmniej o 50/Ale najwazniejsze ze zrobil chociaz widzialem zegary sprawne do mojego astrolota na allegro za 50zl..Ale doliczyc wysylke plus doliczyc podl. komputera i zrobienie poduszki w sumie na to samo by wyszlo.Jedyne co mi sie w tym wszystkim nie zgadza to ze w moich zegarach nie powinno byc diod..Przeciez tylu ludzi przerabia na diody.Wrocily zolte kolory a niebieskie byly ladniejsze..Przynajmnie podswietlenie tida zrobilem na niebiesko i powiedzial ze tam diody moga byc ale teraz jest czesc na zolto czesc na niebiesko,chyba wroce z powrotrm do zwyklych zarowek w tidzie.

 

[/center]

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28155-wymiana-zarowek-od-zegarow-problemy/#findComment-95974
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

[witaj ja mialem ten sam problem noo podony jak powkladalem diody w tid i zegarach to mi wogole regulacja nie dzialala sciemniacz znaczy sie,,u ciebie prawdopodobnie ktoras dioda zwarła sie w oprwce,u mnie zwarła mi sie w tidzie efekt byl taki ze zaczelo sie palic rezystor wewnatrz tida sie przegrewal. ,i spalil sie tranzystor sterujacy w tidzie ,swiecil caly czas .proponuje przetestuj wsystkiediody na akumulatorze czy ktoras nie ma zwarcia wewnatrz.po drugie ja np.wlutowalem sobie zarówk w tidzie poza obudowa co by miec ta sama opronsc,efekt diody swieca i dziala sciemnianie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28155-wymiana-zarowek-od-zegarow-problemy/#findComment-94955
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności